اخبار ورزشیفوتبالفوتبال جهان

ایتالیایی‌ها پوشیدن شماره ۸۸ در فوتبال را ممنوع کردند

وزارت ورزش ایتالیا پوشیدن شماره ۸۸ را با ادعای ارتباط آن یا یهودستیزی و پیوند با نازی‌ها، برای بازیکنان فوتبال این کشور ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، پارلمان ایتالیا در حال گام برداشتن برای ممنوع کردن پوشیدن پیراهن شماره ۸۸ برای بازیکنان فوتبال به دلیل ارتباط ادعایی آن با شعار معروف نازی‌هاست.

رسانه‌ها خبر داده‌اند وزارت ورزش و وزارت کشور ایتالیا در راستای «بخشی از تلاش‌ها برای مبارزه علیه یهودستیزی» بیانیه‌ای مشترک را در راستای ممنوعیت استفاده از این شماره امضا کردند.

گفته شده این شماره توسط گروه‌های نئونازی استفاده می‌شود و نمادی از عبارت «Heil Hitler» است. به این معنا که حرف H هشتمین حرف الفباست.

این دستورالعمل ۲ وزارتخانه ایتالیا باعث می‌شود پوشیدن این شماره که زمانی بر تن «جان لوئیجی بوفون» بود، در سری آ و تمام لیگ‌های فوتبال ایتالیا ممنوع شود.

«گوخان اینلر» و «هرنانس» بازیکنان پیشین تیم‌های ناپولی و اینتر در زمان حضور در ایتالیا این شماره پیراهن را به تن می‌کردند و حالا «ماریو پاشالیچ» بازیکن تیم آتالانتا هم مجبور است شماره دیگری را برای فصل جدید انتخاب کند.

البته این اتفاق تازه‌ای نیست. بوفون، دروزاه‌بان اسطوره‌ای باشگاه یوونتوس و تیم ملی ایتالیا که در زمان دوره اول حضورش در پارما در سال ۲۰۰۰ پیراهن شماره ۸۸ را به تن می‌کرد، درباره این ماجرا گفته بود: «من معنی نهفته در این عدد را نمی‌دانستم. من می خواستم عدد ۰۰ را انتخاب کنم اما به من گفتند این غیرممکن است. ۸۸ انتخاب اول من نبود. اگر کمکی به موضوع می‌کند، من آن را تغییر می‌دهم».

در ماه مارس سال جاری میلادی (۲۰۲۳) هم یک هوادار لاتزیو در بازی با رم، به دلیل پوشیدن پیراهن شماره ۸۸ که بر روی آن عبارت «فرزند هیتلر» نیز درج شده بود، دیگر تا پایان عمر نمی تواند پای خود را به ورزشگاه‌ها بگذارد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا