اخبار ورزشیسایر اخبار

اهداف پروازی، سوگلی پروازی فدراسیون تیراندازی

در حالی که اهداف پروازی در مسابقات جهانی فنلاند نتیجه قابل قبولی نداشت باز هم با تایید فدراسیون و شورای برون‌مرزی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد این در حالی است که با اردوی تفنگ و تپانچه در هانوفر مخالفت شده است.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از  خبرگزاری فارس، مسابقات اهداف پروازی قهرمانی آسیا روزهای اول تا ۸ مهر به میزبانی قزاقستان برگزار شد که کاروان تراپ و اسکیت ایران در این مسابقات بدون کسب مدال به کار خود پایان داد. در این دوره از مسابقات، مرضیه پرورش‌نیا بهترین عنوان را در بین ورزشکاران ایرانی داشت که توانست در رده پنجم قرار بگیرد اما در دیگر ماده‌ها ایران فینالیستی نداشت.

* هزینه‌های میلیونی برای رشته‌ای بدون نتیجه

اهداف پروازی ایران بر خلاف تفنگ و تپانچه هیچ جایگاهی در آسیا و جهان نداشته و به جز تک‌مدال‌هایی که برخی از تیراندازان در مسابقات قهرمانی آسیا در سالهای مختلف داشته‌اند، نتایج قابل توجهی در این رشته به دست نیامده است با این وجود بعد از روی کار آمدن علی دادگر به عنوان رئیس فدراسیون توجهات زیادی به این رشته شده و به طور مرتب به مسابقات برون مرزی اعزام می شوند به طوری که حتی صدای مربیان و ورزشکاران تفنگ و تپانچه را نیز درآورده است.

اهداف پروازی در این یکی دو سال اخیر در چند مسابقه بین‌المللی نیز حضور داشته که آخرین رقابت جهانی مربوط به مسابقات فنلاند برای کسب سهمیه المپیک بود اما نتایجی که تیراندازان ایرانی داشتند، به هیچوجه قابل قبول نبود به طوری که اهالی رشته تیراندازی بر این باور بودند هزینه‌های صرف شده برای اهداف پروازی برباد رفته است.

* مخالفت شورای برون‌مرزی با اعزام تفنگ و تپانچه به هانوفر

با وجود این اتفاقات و نتایجی که ملی‌پوشان تراپ و اسکیت در رقابت‌های جهانی داشتند، تیم ملی برای امادگی بیشتر جهت کسب سهمیه المپیک در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت داشت اما باز هم دست تیراندازان ایرانی از مدال کوتاه ماند تا انتقادات علیه این رشته بیشتر شود.

با توجه به هزینه‌هایی که در این رشته صورت می‌گیرد، از طرفی دیگر شاهد مخالفت شورای برون‌مرزی با اعزام تیم تفنگ و تپانچه به هانوفر برای برگزاری اردوی برون‌مرزی هستیم. در حالی که کاروان ایران برای افزایش کسب سهمیه فقط مسابقات قاره‌ای دوحه را پیش رو دارد و با توجه به نبود فشنگ و مهمات، سرمربی تیم ملی اردوی هانوفر را در دستور کار قرار داده اما مخالفت شورای برون‌مرزی وزارت ورزش با این اعزام، ناراحتی ورزشکاران و مربیان تفنگ و تپانچه را به دنبال داشته و این سوال ایجاد می‌شود چطور وزارت ورزش با اعزام میلیاردی اهداف پروازی و نتیجه “هیچ” مخالفتی ندارد اما با اعزام ملی‌پوشان تفنگ و تپانچه برای افزایش سهمیه مخالفت می‌کند؟

* ملک‌محمدی: حذف اهداف پروازی یعنی جنگ با ورزش

رضا ملک‌محمدی دبیر فدراسیون تیراندازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در این باره گفت: شورای برون‌مرزی با اعزام تفنگ و تپانچه به هانوفر مخالفت کرد اما ما توضیحات‌مان را ارائه کردیم و گفتیم حضور در این اردو شانس ما را برای کسب سهمیه افزایش می‌دهد. ورزشکاران ما توان کسب سهمیه را دارند و حیف است این فرصت را از دست بدهیم. ما امیدواریم وزارت ورزش حرف‌های منطقی ما را قبول کند.

ملک‌محمدی در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون هزینه زیادی روی اهداف پروازی دارد با وجود اینکه این رشته انتظارات را برآورده نکرده، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اهداف پروازی را حذف کنیم این یعنی جنگ با ورزش. اهداف پروازی هم رشته المپیکی است و باید به آن توجه کنیم. من از رئیس فدراسیون تشکر می‌کنم که توجه لازم را به اهداف پروازی داشته است. وزارت دفاع هم هرچند به قول ورزشکاران مهمات بی‌کیفیت را در اختیار تیم قرار داده است. به این صورت نیست که ما از تفنگ و تپانچه بزنیم و به اهداف پروازی بدهیم. به تفنگ و تپانچه هم به اندازه کافی توجه شده و ورزشکاران این رشته نگران اردوی هانوفر نباشند.

* تدبیر مناسب مسئولان برای حل مشکل تیراندازان

کاروان ورزشی ایران در تفنگ و تپانچه ۲ سهمیه در تفنگ بادی ۱۰ متر توسط آرمینا صادقیان و نجمه خدمتی کسب کرده و مسابقات قاره‌ای قطر آخرین فرصت برای تفنگ سه وضعیت و تپانچه است تا سهمیه‌های ایران اضافه شود اما نبود فشنگ و مهمات و همین طور لغو اردوی برون‌مرزی فشار زیادی را روی تیم می‌آورد.

در سالی که فدراسیون‌های ورزشی با بحران اقتصادی مواجه هستند این انتظار وجود دارد با تدبیر مناسب فدراسیون و وزارت ورزش، تصمیم درستی گرفته شود تا در این بین نه ورزش آسیب ببیند نه ورزشکار. با وجود اینکه ورزشکاران تفنگ و تپانچه همیشه در کسب مدال‌های بین‌المللی و سهمیه المپیک نقش پررنگی در ورزش کشور داشته‌اند اما در این یکی دو سال اخیر با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده‌اند که امید می‌رود در فاصله کوتاهی که به المپیک توکیو باقی مانده این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − سه =

دکمه بازگشت به بالا