اخبار ورزشیسایر اخبار

اعزام تیم‌های ملی هاکی روی چمن به مسابقات قهرمانی آسیا

تیم‌های ملی هاکی روی چمن ایران برای اولین بار به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد.

به گزارش پیشرو ورزش، تیم‌های ملی هاکی مردان و زنان کشورمان برای اولین بار به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد. این رقابت‌ها حکم انتخابی جام جهانی را دارد و در صلاله عمان برگزار خواهد شد. تاریخ برگزاری رقابت‌های هاکی قهرمانی آسیا در بخش بانوان از سوم تا ششم شهریور و در بخش مردان از هفتم تا یازدهم شهریور خواهد بود.

فدراسیون هاکی برای حضور قدرتمند ملی‌پوشان کشورمان در این رقابت‌ها مجموعا ۵ اردو تدارک دید که ۳ اردو برای تیم ملی مردان و ۲ اردو برای تیم ملی بانوان بود و هر دو تیم در اردوی پایانی خود به سر می برند.

سلیم خالد مربی اهل پاکستان هدایت تیم ملی را مردان را بر عهده دارد و مشاور فنی تیم ملی بانوان نیز است. این مربی حدود ۴۵ روز است که در کشورمان حضور دارد. قرار بود یک مربی چینی – آمریکایی برای هدایت تیم ملی بانوان به ایران بیاید که با وجود موافقت رسمی شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان با حضور این مربی در ایران، هنوز ویزای او صادر نشده است.

در حالی که هاکی روی چمن بانوان در ایران به تازگی راه‌اندازی شده اما تیم ملی بانوان کشورمان جزو ۱۰ تیم برتر دنیاست اما برای حفظ این جایگاه و از طرفی به دلیل اینکه مربیان داخلی از تجربه کافی در سطح بین‌الملل برخوردار نیستند حضور مربی چینی – آمریکایی در تیم ملی بانوان لازم و ضروری است.

در رقابت‌های قهرمانی آسیا تیم‌های مطرحی همچون هند، ژاپن، پاکستان و مالزی حضور دارند که در سطح دنیا هم تیم‌های شناخته‌شده‌ای محسوب می‌شوند و حتی هند توانست به مدال برنز المپیک توکیو دست پیدا کند. این مسئله نشان دهنده کار سخت هاکی‌بازان کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 7 =

دکمه بازگشت به بالا