اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

اصولی: کامرانی فر اصرار داشت قطع همکاری کند

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: کامرانی ‌فر اصرار داشت در فدراسیون نباشد.

به گزارش پیشرو ورزش، احسان اصولی در مورد جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: جلسه رسمی نبود ولی به هرحال در اولین روز کاری رئیس فدراسیون فوتبال و تکمیل هیات رئیسه در این شرایط، دوستان در کنار هم جمع شدند. موضوعات مختلفی بود که باید گفت و گو می‌شد.

وی افزود: اول از همه کناره گیری دبیرکل فدراسیون فوتبال را داشتیم. کامرانی فر از این سمت اعلام کناره گیری کرد. علیرغم اینکه دوستان تمایل داشتند او ادامه همکاری داشته باشد اما اصرار بر این داشت نباشد و در جای دیگر و موقعیت دیگری بتواند به فوتبال کمک کند و در نهایت مورد موافقت قرار گرفت. در این جلسه از او تقدیر و تشکر شد و تودیعی هم اتفاق افتاد.

اصولی در خصوص اینکه مراسم معارفه چه زمانی برگزار می‌شود، گفت: تا حدود کمتر از یک ساعت دیگر سرپرست معرفی خواهد شد. ابلاغ آن زده شد و اطلاع رسانی می کنیم. موضوع بعدی بحث برنامه مهم فردا است.

وی تصریح کرد: برنامه رونمایی از جام جهانی در تهران بحث مهمی است. گزارش و برنامه‌هایی در این خصوص بود. بحث تغییر و تحولی که باید اتفاق می افتاد. وضعیت مالی، اقتصادی و امور اداری و فرآیندهایی که در فدراسیون اتفاق می افتد. کمیته‌ها، دپارتمان ها و حوزه های اجرایی بحث های بود که در جلسه امروز مطرح شد. در فضای صمیمی گفت و گوها شکل گرفت و ان شاءالله وارد عمل می شویم و بر اساس دعوت و اقداماتی که برنامه ریزی شده جلسات هیات رئیسه را رسمی و به صورت کامل شده برگزار می کنیم. این وقفه ای هم که ایجاد شده بود ان شاءالله برطرف خواهد شد.

اصولی در خصوص اینکه داود پرهیزکار به عنوان دبیرکل فدراسیون انتخاب شده، گفت: اجازه بدهید ابلاغ او صادر شود. بر اساس اساسنامه سرپرستی را رئیس فدراسیون تعیین می کند و بعد اطلاع رسانی می شود. تا حدود یک ساعت دیگر اعلام می شود چون فدراسیون نمی تواند بدون دبیرکل اداره شود. پست اجرایی بسیار مهمی است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اسپانسر تیم ملی گفت: قراردادها و حامیان مالی در حوزه های مختلف و اسپانسرهای فدراسیون بر اساس یک آیین نامه و فرآیند اداری و تشکیلاتی اتفاق می افتد. اینطور نیست فردی به تصمیم برسد این کار انجام شود. باید فرآیند آن طی شود و در شرایط قانونی اتفاق بیفتد. الان اقدامات اولیه که بحث های کارشناسی است شکل گرفته، مذاکراتی هم با عده ای انجام شده است. فرآیند مالی و اداری و فراخوان های قانونی که انجام شود و پیشنهادات دریافت شود، مثل بحث لباس تیم، پاکت ها می آید و بررسی می شوند و ما هم اعلام می کنیم.

وی در خصوص بحث انتخاب سرمربی تیم ملی و اینکه مهدی تاج نظرش را صراحتا اعلام کرده، اظهار داشت: در این مورد هیچ صحبتی نشده است. برای همه ما نتیجه گرفتن، انسجام و اینکه تیم ملی در بهترین حالت در جام جهانی حاضر شود، مهمترین مولفه است. امروز هم بحثی مطرح نشد و نکته ای نبود. همه باید کمک کنیم در زمان باقی مانده تا شروع جام جهانی به سمتی برویم که از ایجاد تنش و نگرانی در تیم های ملی و بازیکنان دوری کنیم. در فضای متحد و یکدل در این رقابت ها شرکت و با نتایج دل میلیون ها ایرانی را شاد کنیم.

اصولی در مورد غیبت میرشاد ماجدی در جلسه امروز و همچنین وضعیت شهره موسوی، عنوان کرد: او خسته بوده یا هرچیز دیگری، تشریف نیاورد. دلیل خاصی نداشت. محمدرضا ساکت هم تیمش امروز بازی داشت. قنبرزاده هم با تاخیر رسید. امروز جلسه ای را با رئیس جمهور داشت. در مورد نایب رئیس بانوان هم شرایط بلاتصدی شدن یک پست در هیات رئیسه مشخص است. باید یکی از این شرایط اتفاق بیفتد. جلسه رسمی که ابلاغ شود نداشتیم. ۴ جلسه متوالی در اساسنامه است. چنین اتفاقی نیفتاده و امیدوارم با پیگیری هایی که در حال انجام است مشکل او هم حل شود. موضوع بانوان هم موضوع مهمی است و باید طبق اساسنامه عمل کرد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا از برکناری اسکوچیچ حمایت می کند، اظهار داشت: این موضوع از ابعاد مختلف باید مورد بحث قرار بگیرد. باید بهترین نتیجه و حالت ممکن رخ بدهد. در نهایت در ترکیب قانونی به اسم هیات رئیسه، تصمیم اکثریت می‌شود تصمیم فدراسیون و باید به آن پایبند باشیم.

وی در خصوص استعفای استیلی و شمسایی، عنوان کرد: استیلی استعفا نداده، شمسایی شفاهی استعفا داد. از دیروز چند بار صحبت کردم. نظر ما و تاج ادامه همکاری با او است. از او خواستیم مکتوب اعلام کند و گفت این کار را می کند. علیرغم تلاش هایی که از دیروز بعدازظهر تا همین چند ساعت پیش داشتیم و هنوز هم داریم، امیدواریم در خدمتش باشیم اما نپذیرفت. امیدواریم بپذیرد. به هرحال تیم در اردو است و شرایط برای اعزام به تورنمنت تایلند آماده است. بعد از آن هم بحث جام ملت ها در کویت را داریم. تیم دو روز استراحت داشت اما امشب ساعت ۸ دوباره به اردو بر می گردد.

اصولی گفت: فردا هم ۹ صبح تمرین دارند. امیدوارم شمسایی در ساعات باقی مانده تصمیمش را عوض کند. او برنامه های خوبی داشت و در کنارش بودیم. هرچه هم می خواست تامین کردیم. بر مبنای نظر او و کادرفنی عمل کردیم. خودش گفت سرباز، سرباز باید خودش را سرباز بداند. او در میدان عمل بود و دو میدان هم پیش رو داشت. امیدواریم بپذیرد و حضور داشته باشد. به هرحال منتظریم نظر نهایی اش را بگیریم. اتفاقات فوتسال بسیار اهمیت دارد. باید سریع اقدام کنیم و تصمیم گیری کنیم. مهدی تاج و اعضای هیات رئیسه با او در تماس بودند. از او خواستیم و امیدواریم تجدید نظر کند.

اصولی در مورد اینکه اسکوچیچ لیست ۴۰نفره‌ای را برای اخذ ویزا به فدراسیون فوتبال اعلام کرده، گفت: فرآیند گرفتن ویزای شینگن طولانی است. لیست نهایی اسکوچیچ وقتی اعلام می شود که زمانی برای طی آن مراحل و اقدامات نداریم. لذا تدبیری که دوستان در دپارتمان تیم های ملی داشتند این بود که کارهای اولیه گرفتن ویزا برای این لیست انجام شود. بعد لیست نهایی که اعلام شد اقدامات اولیه اداری انجام شده باشد.

وی افزود: تعداد زیادی از لژیونرها در اروپا شینگین دارند یا در جایی که هستند می توانند بگیرند. در مورد داخلی‌ها برای مدیریت زمان و اینکه سرمربی دستش باز باشد، این تعداد معرفی شدند تا کارهایش انجام شود ولی لیست نهایی قطعا تغییر خواهد کرد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا برای پخش بازی های تیم ملی در اتریش قرارداد بسته شده، گفت: این موضوع در آخرین کمیسیون معاملات مطرح شد. چه بحث اسپانسر و تبلیغات دور زمین که ما میزبان هستیم و برای ما است. چه پخش تلویزیونی که حق آن به طور کامل برای فدراسیون فوتبال است. مراحل اداری این‌ها در حال انجام است. کارگزار آن ان‌شاءالله شناسایی می‌شود و اقدام خواهد شد.

وی در خصوص اینکه آیا فرد جدیدی در جلسه امروز برای روابط عمومی فدراسیون فوتبال انتخاب شده، عنوان کرد: نه، البته تعیین مسئول دپارتمان ها در حوزه اختیار دبیر کل است. امروز صحبتی نشد. خیلی از دوستانی که گفته شد استعفا دادند، مکتوب اعلام نکردند. روال ادرای این است که باید مکتوب بدهند. تا زمانیکه سازمان اداری فدراسیون مکتوب دریافت نکند، نمی توانیم بگوییم کسی استعفا داده و کنار رفته است. تغییرات فقط در حوزه دبیر کلی بوده و او از سمتش کناره گیری کرد.
اصولی در مورد اینکه آیا امروز تصمیم دیگری گرفته نشد، گفت: نه، ان شاالله فردا در همایش برج میلاد شما را می بینیم. رویداد مهمی است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا