اخبار ورزشیورزش جانبازان و معلولین

اسبقیان: فدراسیون جانبازان و معلولین از بدو تأسیس که با تلاش‌های خسروی وفا شکل گرفت، افتخارآفرین بوده و بارها مورد تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفته است

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: حضور جانبازان بار معنوی تیم‌های ملی ما را هم افزایش می‌‌دهد.

به گزارش پیشرو ورزش، سیدمحمدشروین اسبقیان در نشست خبری امروز که در محل فدراسیون برگزار شد اظهار داشت: فدراسیون جانبازان و معلولین از بدو تأسیس که با تلاش‌های خسروی وفا شکل گرفت، افتخارآفرین بوده و بارها مورد تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفته است. ورزشکاران مادر کنار کسب مقام‌های قهرمانی، همواره مسائل فرهنگی را در دستور کار قرار داده‌اند و ما نیز همیشه به دنبال پیش‌برد رویکرد قهرمانی، فنی و فرهنگی بوده‌ایم.

وی درباره شرایط کنونی فدراسیون گفت: ما نیز از پرکارترین و پرحجم ترین اردوها را مدیریت می‌کنیم. فدراسیون ما قرار است در ۸رشته در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شرکت کند که یک کار عظیم است. الان اردوهای تیم‌های ملی تیراندازی، شنا ، بوچیا، دوومیدانی در تهران و شهرهای مختلف آغاز شده و در حال برگزاری هستند و سه ملی‌پوش دوومیدانی به صورت غیر متمرکز تمرین می‌کنند. همچنین اردوی بسکتبال با ویلچر نیز در اراک تشکیل خواهد شد. تیم‌های وزنه‌برداری مردان و بانوان از ۲۴ شهریور اردوی خود را استارت می‌زنند. درباره وزنه‌برداری بانوان باید بگویم که چهار ملی‌پوش در این رشته در بازی‌های پاراآسیایی شرکت خواهند کرد.

وی افزود: برای حضور پرقدرت در این بازی‌ها تدارکاتی داشته‌ایم به طوری که تیم‌های والیبال نشسته مردان و زنان روسیه اوایل مهر ماه به شهر محلات می‌آیند تا اردوی مشترکی با تیم‌های ایران داشته باشند. ما تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنیم والیبال نشسته بانوان نیز به سطح تیم مردان برسد.

اسبقیان عنوان کرد: تیم والیبال نشسته مردان با پنجاه درصد قدرت خود در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد و به مقام نخست رسید و تیم بانوان نیز نایب قهرمان شد. همچنین امیدواریم تیم بسکتبال با ویلچر بتواند کسب سهمیه پارالمپیک کند که به همین منظور باید در مسابقات آسیا -اقیانوسیه به میدان برود.

وی درباره آخرین وضعیت حامد امیری گفت: با توجه به کلاس بندی که در مسابقات جهانی انجام شد، کلاس او تغییر کرد و نتوانست در فرانسه حضور داشته باشد، اما در بازی‌های پاراآسیایی در سه ماده شرکت خواهد کرد. او در کلاس جدید در پرتاب وزنه شرکت می‌کند و امیدواریم سهمیه پارالمپیک بگیرد. در مجموع تاکنون ۱۶ سهمیه پارالمپیک توسط ورزشکاران فدراسیون جانبازان و معلولین کسب شده است و امیدواریم در سایر رشته‌ها نیز این سهمیه‌ها افزایش پیدا کند.

اسبقیان درباره شرایط برخی رشته‌های برای جدا شدن از این فدراسیون گفت: طبق گزارش‌هایی که به ما از استان‌های مختلف می‌رسد، این رشته‌ها کماکان زیر نظر هیئت‌های استانی فعالیت دارند. قرار است کمیته‌ای زیر نظر کمیته ملی پارالمپیک تشکیل شود و یک بررسی جدی شود. برخی رشته‌ها عنوان می‌کنند که به آنها کم توجهی می‌شود و علاقه‌مند به بازگشت به فدراسیون جانبازان و معلولین هستند. غفور کارگری رئیس کمیته پارالمپیک نسبت به این موضوع دغدغه دارد و امیدوارم به راهکار مناسبی برسیم. من این قول را داده بودم که این رشته‌ها به فدراسیون بازمی‌گردند.

اسبقیان در مورد خبر حضورش در وزارت ورزش گفت: من علاقه خاصی به فدراسیون دارم.‌ وقتی سال ۹۸ رئیس فدراسیون شدم، به شرایط ورزشکاران و رشته‌ها آشنا بودم و حضورم در این مجموعه علاقه من را نسبت به خدمت به این رشته‌ها بیشتر کرد. به صورت رسمی با من صحبتی نشده است. البته کارمند وزارت ورزش و فعلا مأمور هستم. ان‌شاالله بتوانم که به حضورم در اینجا ادامه بدهم.

وی درمورد شرایط نفرات جوان در رشته‌های مختلف تیم‌های ملی عنوان کرد: اردوهای تیم‌های جوانان را تعطیل نکرده‌ و آنها را برگزار می‌کنیم. قرار است که این اردوها هر ماه برگزار شوند. در والیبال نشسته ۵۰ درصد تیم از جوانانی بود که استعدادیابی کرده بودیم. تیم‌های جوانان در رشته‌های مختلف تشکیل شده است و نباید از این رده غافل شویم. در وزنه‌برداری قرار است نفرات جوان به اردو اضافه شوند.

اسبقیان درباره نتیجه ملی‌پوشان پاراشنا در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: مطمئن هستم که شاهین ایزدیار طلاهایش را در بازی‌های پاراآسیایی کسب می‌کند.

وی درباره بازگشت رشته‌های مختلف به زیر مجموعه فدراسیون جانبازان و معلولین عنوان کرد: این تصمیم باید با هماهنگی کمیته پارالمپیک و وزارت ورزش گرفته شود. باید به دغدغه‌های این ورزشکاران توجه شود و البته امیدوارم در نهایت تصمیمی گرفته شود که به نفع ورزشکاران و رشته‌های مختلف باشد.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در خصوص طرح یاران سلیمانی عنوان کرد: طرح یاران سلیمانی موضوع استعدادیابی و شناسایی جانبازان جدید مدافع حرم، مدافع امنیت و مدافع مرزها را در بر می‌گیرد. مدیریت اجرای طرح در استان‌ها به عهده بنده واگذار شده تا پیگیری‌هایی که باید انجام بدیم. در کمیته ملی پارالمپیک تشکیل شده و مدیر اجرای این طرح در ستاد استان‌ها مدیر کل بنیاد شهید امور ایثارگران است. مدیر کل ورزش و جوانان استان به عنوان ناظر این طرح مسئولیت دارند. مسئولین فدراسیون جانبازان و معلولین در استان به عنوان دبیر این طرح هستند و نمایندگان نیروهای مسلح عضو این ستاد هستند.

وی افزود: وظیفه این مسئولان این طرح در استان‌ها شناسایی جانبازان زیر ۴۰ سال استان‌ها است. بعد از آن مسابقات کشوری را با حضور برترین‌های استان‌ها در تهران برگزار خواهیم کرد تا در نهایت به تیم های ملی راه یابند. قطعاً اجرای این طرح می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای حضور پرقدرت و پرتوان تیم های ملی در مسابقات برون مرزی خواهد کرد.

اسبقیان گفت: حضور جانبازان بار معنوی تیم‌های ملی ما را هم افزایش می‌‌دهد. به لحاظ اینکه بالاخره جانبازان عزیز اعتقادی هستند بر اساس اعتقادات و ایمان خودشان راه را انتخاب کردند و جانباز شدند. به لحاظ فرهنگی هم یک فرصت ارزشمندی است و ما به صورت جدی این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر درباره تفاوت‌ها میان ورزشکاران جانباز و معلول با ورزشکاران سایر رشته‌ها، اظهار داشت: اولین موضوعی که در روحیه یک ورزشکار تاثیر می‌گذارد، درک متقابل مسئولان از شرایط است. اینکه ورزشکاران خیلی کم گله می‌کنند، نشان از اعتماد آنهاست. من می‌دانم ورزشکاری که به دنبال افتخارآفرینی است، چقدر باید تلاش کند و محدودیت‌هایی در زندگی شخصی داشته باشد. تلاش ما این است که ورزشکاران به مدیران فدراسیون اعتماد داشته باشند. تاکنون هیچ اردویی از رشته‌های ما تعطیل نشده است. ما وظیفه داریم من مشکلات را پیگیری و حل کنیم.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین درباره سهم کم فدراسیون از بودجه اختصاص یافته از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه مجلس به فدراسیون ها کمک کرد، اقدام خوبی بود ، ولی باید توجه شود که ما هشت رشته داریم و در رشته‌های مختلف اعزام می‌شویم. انتظارات ما این است که اعتبارات ما از سوی سازمان برنامه و بودجه به صورت ویژه دیده شود، چون اولاً افتخارآفرین هستند و دوماً به مسائل فرهنگی توجه داشته‌اند. پانزده درصد از جمعیت دنیا از توان یابان هستند و همه اینکه حکایت از این دارد که باید به مجموعه ورزش جانبازان و معلولین توجه ویژه شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 4 =

دکمه بازگشت به بالا