اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

اسبقیان: با فساد در هر سطحی مبارزه می‌کنیم

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: لازم نمی‌دانیم که برای تغییرات در استقلال و پرسپولیس با هماهنگی با ما انجام شود.
به گزارش پیشرو ورزش، سیدشروین اسبقیان در نشست خبری، عنوان کرد: جامعه ورزش هیچگاه خدمات رییس جمهور شهید را فراموش نمی‌کند. اینکه آیت‌الله رییسی چند ساعت وقت می‌گذاشت و به وزارت ورزش می‌آمد، جای تقدیر و قدردانی دارد.
معاون وزیر ورزش افزود: با دستور مقام عالی وزارت، حوزه فرهنگی به معاونت قهرمانی و توسعه ورزش حرفه‌ای منتقل شده و زیرمجموعه این معاونت شده است. ما در این مدت دنبال برخی کارها در حوزه فرهنگی هم بودیم که ایجاد و نحوه کانون هواداران، نحوه تشکیل واحد‌های فرهنگی باشگاه‌ها و الزامات فرهنگی در قراردادهای ورزشی از جمله آنها هستند. همچنین تقویت ساختار فرهنگی ورزش کشور، کارگاه ارتقا فرهنگ هواداری، تشکیل شورای فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و … از دیگر برنامه‌ها و امور حوزه فرهنگی است که انجام شده و در حال انجام است.
اسبقیان با بیان اینکه قبلاً معاونت فرهنگی با معاونت همگانی ادغام شده بود، خاطرنشان کرد: در خبرها عنوان می‌شد که بخش فرهنگی در وزارت ورزش حذف شده است اما باید بگویم که نه تنها حذف نشده بلکه ارزش آن بالا رفته است. چون موضوعات فرهنگی در حوزه تیم‌ها و فدراسیون ها قرار می‌گیرند. حرف شنوی باشگاه‌ها و تیم‌ها از معاونت قهرمانی کارسازتر است. من به فدراسیون‌ها نیز می‌گویم که آنها را در دو شاخص، بخش فرهنگی و بخش همگانی و قهرمانی مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.
* فرهنگ اولویت وزارت ورزش است
وی با تاکید براینکه موضوعات فرهنگی در اولویت وزارت ورزش و مورد تاکید وزیر هم بوده است، گفت: برگزاری شورای عالی ورزش با حضور رییس جمهور منجر به اتفاقات خوبی شد که بر این اساس تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و تصویب سناریوهای تکمیل و مولدسازی پروژه‌ها از جمله آنها بودند.
همچنین تصویب برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور و آغاز فرآیند سند آمایش سرزمینی کشور جزو دیگر مصوبات بودند.آمایش سرزمینی در مراحل پایانی است و این به لطف تاکیدات رییس جمهور و اصرار او بر تسریع این روند است. آن چیزی که در دوره حضور رییس جمهور در حوزه ورزش رخ داد، در این دوره ۳۳ ماهه بی نظیر بود.
* اعلام اقدامات شهید رئیسی در ورزش
معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در ادامه به اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: واگذاری قطعی پرسپولیس و استقلال از دیگر اتفاقات این سال‌ها بود. در سال‌های گذشته صحبت زیادی در این باره شد اما با تاکید ویژه آیت الله رییسی صورت گرفت. همچنین تصویب ساخت شهرک مدال‌آوران و پیگیری اصلاح لایحه سرباز قهرمان در همین دوره انجام شد. باید به تسویه مطالبات مربیان و قهرمانان اشاره کنم که در دوره آیت الله رییسی انجام شد.در این دوره سه بار از قهرمانان و مدال‌آوران با حضور رییس جمهور تجلیل شد. همچنین ۲۹ نفر از قهرمانان استخدام شدند و تسهیلات زیادی به مدال‌آوران داده شد. سه هزار و ۱۴۵ مدال در این دوره در رویدادهای مختلف توسط مردان و ۹۵۳ مدال توسط بانوان کسب شده است. احیای ورزش زورخانه‌ای، آزادسازی تعداد زیادی از اماکن ورزشی و … از دیگر اقدامات انجام شده طی دوره اخیر است.
* از نظر ما میراسماعیلی محکومیتی نداشته است
وی درباره فدراسیون جودو و دادگاه تجدید نظر پیرامون حکم میراسماعیلی، گفت: اینکه وزیر اظهار بی اطلاعی کرده، دقیق گفته چون حکم جدیدی صادر نشده است. حکم در سال گذشته بوده و محکومیتی که منجر به محرومیت اجتماعی او از مسئولیتش شود به ما اعلام نشده و از نظر ما او محکومیتی نداشته است. موضوع با جرایم نقدی تنزل پیدا کرده و شامل محرومیت نمی‌شود.
وی درباره ورزشگاهی که قرار بود در تهران ساخته شود، خاطرنشان کرد: ورزش حامی اصلی را در دولت از دست داد اما معتقدیم که کار در دولت در حال انجام است. با پیگیری‌های دولت و پیگیری وزیر ورزش ما در حمایت از ورزش هیچ مشکلی نخواهیم داد و رییس جمهور جدید راه رییسی را دنبال کند. به جز این اتفاق خاصی نمی‌تواند رخ بدهد. روند آن پروژه در حال پیگیری است و تفاهم‌نامه نیز انجام شده است و هیچ مشکل خاصی در روند اجرای این پروژه وجود ندارد.
* رئیس فدراسیون مکلف به پاسخگویی به اعضای مجمع است
وی درباره فدراسیون‌های المپیکی و آنهایی که در پاریس نتیجه نخواهند گرفت، گفت: وزارت ورزش کار نظارتی خود را با جدیت دنبال می‌کند اما تصمیم گیری درباره ادامه کار روسای فدراسیون ها، مجامع آنها هستند و ما به تصمیمات آنها احترام می‌گذاریم. رییس فدراسیون مکلف به پاسخگویی به اعضای مجمع است.
وی درباره اینکه برخورد می‌کنید با آنها یا نه، گفت: این در اختیار مجامع است، اما تذکر و پیگیری از وظایف وزارت ورزش است که انجام می‌شود.
اسبقیان درباره انتخابات فدراسیون تنیس، عنوان کرد: دستگاه نظارتی خواسته که یک بررسی‌هایی انجام بدهم و طی روزهای پیش‌رو تاریخ مجمع را اعلام می‌کنیم.
معاون وزیر ورزش درباره زیرساخت لازم برای حضور بانوان در برخی شهرها گفت: تصمیم گیری در این باره بر عهده مسئولان استانی است، اما وزارت ورزش همیشه دنبال حفظ کرامت بانوان است. ما دنبال این هستیم که حضور بانوان با رعایت موازین قانونی باشد اما باید شرایطی فراهم شود که ارزش و کرامت بانوان در ورزشگاه ها حفظ شود.
وی درباره فساد در مس رفسنجان گفت: وزیر بار‌ها اعلام کرده که با فساد در هر سطحی مبارزه می‌کنیم و وزارت ورزش با نظارتی که دارد به موضوع ورود می‌کند.
اجازه نمی‌دهیم که ساحت ورزش کشورها دچار فساد و عدم رعایت موازین اخلاقی شود.
*گزارشی از گلایه مدال‌آوران ناشنوا به ما نرسیده
اسبقیان درباره گلایه مدال‌آوران ناشنوا پیرامون عدم دریافت حقوق از صندوق قهرمانان، تصریح کرد: گزارشی به من نرسیده و اگر کسی معترض است، به ما مراجعه کند تا پیگیری کنیم. امروز کسی در رأس این صندوق است که کار مالی و اقتصادی می‌داند، از مدیران توانمند است و اگر چنین چیزی باشد، پیگیری می‌کنیم.
* برای واگذاری سرخابی‌ها با سازمان خصوصی‌سازی هماهنگ بودیم
اسبقیان راجع به واگذاری سرخابی‌ها در ازای پرداخت بدهی‌ها تصریح کرد: با سازمان خصوصی‌سازی کاملا هماهنگ بودیم و مشکل خاصی در روند واگذاری نداریم. این موضوع تایید شده و مشکلی نیست. پس از تاییدصلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان، مذاکره رسمی واگذاری شکل گرفت و در نهایت سهام به فروش رفت.
وی درباره اقدامات فرهنگی در حوزه فوتبال برای فصل آینده گفت: موضوعات فرهنگی در اولویت وزارت ورزش قرار گرفته و نظام نامه فرهنگی کشور نیز مصوب شده و قرار است به باشگاه‌ها ابلاغ شود. دستورالعمل ها و آیین‌نامه های اختصاصی در حوزه فرهنگی نوشته و تصویب شده است.
* تلاش شود رشته‌های تیمی وارد المپیک شوند
وی درباره تعداد اعضای کاروان ایران در المپیک و همچنین پاداش مدال‌آوران گفت: ما در دوره قبل دو رشته تیمی در المپیک حضور داشتیم که باعث افزایش تعداد اعضای کاروان شده بود.ما معتقدیم که باید تلاش شود والیبال و بسکتبال و حتی هندبال وارد المپیک شوند. صحبت‌هایی با روسای این فدراسیون‌ها داشته ایم تا اتفاقات خوبی در آینده بیفتد. درخصوص پاداش، جلسه‌ای با حضور روسای کمیته‌ها داشته ایم که به یک نقطه مشترک برسیم، اعلام کنیم.
وی درباره واگذاری سرخابی ها و اینکه قرار نبود تغییراتی در آنها انجام شود اما انجام شد، گفت: لازم نمی‌دانیم که این تغییرات با هماهنگی ما انجام شود و کیومرث هاشمی تاکید دارد که هر تصمیمی در هیات مدیره باشگاه‌ها گرفته شود. وزارت ورزش به این مسأله ورود نمی‌کند و هر تصمیمی بر عهده هیأت مدیره است.
معاون وزیر ورزش درباره تغییرات در اساسنامه فدراسیون‌ها، خاطرنشان کرد: فرآیند این کار در حال طی شدن است. تاکید هاشمی عدم دخالت از سوی وزارت ورزش در امور داخلی فدراسیون‌ها است. بنابراین این موضوع هماهنگ زمانی که قرار باشد که اساسنامه ها اصلاح شود، مورد توجه قرار می‌گیرد و تامین بر عدم دخالت وزارت ورزش در امور فدراسیون‌ها است.
معاون وزیر ورزش و جوانان درباره یکسان بودن پاداش مدال‌آوران المپیکی و پارالمپیکی گفت: خاطرنشان ساخت: عدد مصوب دولت برای تسهیلات المپیک و پارالمپیک یکسان بوده و این تصمیم رئیس فقید دولت است. در مصوبه‌مان قطعاً پاداش‌ها را یکی می‌دانیم.
*باید حق و حقوق باشگاه‌ها پرداخت شود
وی درباره موضوع حق پخش گفت: به جدیت از سوی وزیر ورزش در حال پیگیری است. این حق باشگاه‌ها است و باید حق و حقوق آنها پرداخت شود.
اسبقیان راجع به اعزام تیم ملی موی‌تای به یونان، تصریح کرد: در حال پی‌گیری هستیم. شاید پی‌گیری‌ها از سوی مجموعه‌ها به جدیت صورت نگیرد و شاید سفارت‌خانه‌ها مشکل‌ساز شوند. بچه‌های موی‌تای در موعد مقرر کارشان را انجام دادند ولی گزارشش را به ما ندادند که مشکل چیست. ویزاها را زود ندادند و دیر شد.
* اتفاق رخ داده برای مرادی شخصی است!
معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص مشکل عجیب وحید مرادی گفت: کار دنبال می‌شود و یک موضوع شخصی است.
رئیس فدراسیون والیبال توضیحات را داده‌اند و هر کمکی از ما بر بیاید، انجام می‌دهیم.
اسبقیان در بخشی از نشست خبری امروز خود درمورد تمهیدات وزارت ورزش برای ارتقای سطح فرهنگی ورزشگاه‌های میزبان بازی‌های لیگ برتری در فصل آینده، اظهار داشت: موضوعات فرهنگی در اولویت کاری وزارت ورزش قرار گرفته و نظام‌نامه فرهنگی ورزش کشور مصوب شده و قرار است وزارت ورزش به باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها ابلاغ کند.
وی افزود: پس از تحویل مسئولیت کمیسیون فرهنگی ورزش به من، ۲ بار جلسه‌ برگزار کردیم که مصوبات خوبی به دنبال داشته است. این اقدامات می‌تواند در جهت تقویت بخش فرهنگی ورزش کشور موثر باشد‌. اداره کل فرهنگی ما نیز به جد مسائل مربوط به این حوزه را دنبال می‌کند. دستورالعمل و ایین‌نامه‌های اختصاصی در حوزه فرهنگ ورزش کشور از جمله آیین نامه پیوست فرهنگی ورزش تدوین شده است. تمامی باشگاه‌های ما حتما باید واحد فرهنگی داشته باشند.
معاون فرهنگی وزارت ورزش تاکید کرد: الزامات فرهنگی برای قراردادها مورد تاکید قرار گرفته و همه رویدادهای ورزشی، اعزام‌ها و مسابقات ما باید این الزامات را رعایت کنند. با پیگیری و نظارت بر اجرای این مصوبات که با نظارت اداره کل فرهنگی صورت می‌گیرد، حتما تغییرات اساسی در رفتارها خواهیم داشت.
وی در پایان گفت: رسانه‌ها در آستانه بازی‌های المپیک و پارالمپیک ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران و مسئولان کنند تا این خلأ بزرگ عدم حضور رییس جمهور فقید جبران شود و این ورزشکاران به موفقیت برسند و پرچم ایران به اهتزاز در بیاید.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا