اخبار ورزشیفوتبال ایران

گرشاسبی: برخی در داخل می‌خواهند پرسپولیس از بین برود

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: آنچه در توان داشتیم و جان داشتیم در ۲۸ پرونده خارجی گذاشتیم تا بسته شد در حالیکه آنها ما را نمی‌شناختند؛ اما برخی‌ها در پرونده‌های ایرانی کوتاه نیامدند و ظاهرا می‌خواهند پرسپولیس از بین برود.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت ،حمیدرضا گرشاسبی در حاشیه تمرین پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت: از رسانه ها و شما خبرنگاران تشکر می‌کنم که فعالیت‌های ورزشی و بخصوص پرسپولیس را پوشش می‌دهید. امروز آخرین تمرین ما در ایران است و یکشنبه راهی دوحه می‌شویم. همه چیز مهیاست و تدارک خوبی دیده‌ایم و مسایل فنی را هم کادرفنی در نظر گرفته است. البته فشردگی برنامه های بازی ، کار را برای سخت کرده است ولی تمرکز ما روی این مساله است که با بهترین کیفیت ممکن برابر رقیب آسیایی خودمان بایستیم. ما از فصل گذشته تا کنون از نقل و انتقالات محروم بوده ایم و به جنگ تیمی می‌رویم که خیلی هزینه کرده و به تیم پر مهره خودش مهره های دیگری را هم برای ادامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا اضافه کرده است. این درحالی است که ما نسبت به مرحله گروهی و یک هشتم، شماری از بازیکنان خود را هم از دست داده ایم. با همین موجودی می‌رویم تا بازی قابل قبول و تماشاگر پسندی را ارایه کنیم و در بازی برگشت در ورزشگاه یکدست سرخپوش آزادی نتیجه خوبی بگیریم. وقتی از خیلی چیز ها محروم هستیم، طبعا حساب ویژه ای روی هوادارانمان باز کرده ایم.

وی درباره ارزیابی خود از عملکرد پرسپولیس گفت: می توانستیم بهتر نتیجه بگیریم و این شایستگی را نشان دادیم. کارشناسان، همه می‌گویند ؛ پرسپولیس خوب بازی می‌کند و تیم‌ها مقابل پرسپولیس دفاعی بازی می‌کنند. توپ هایمان گل نشد همین بازی آخر دوبار توپ به تیر دروازه زدیم و یا دوبار تایم آب خوردن داده شد و تور هم پاره شد اما وقت اضافه زیادی محاسبه نشد این مسایل جای بررسی بیشتری از سوی کمیته داوران دارد. پرسپولیس در کورس قهرمانی است اما قضاوت‌ها باید به گونه ای صورت بگیرد که روی تیم اثر نگذارد. وی همچنین به سایت باشگاه درباره عدم اعلام خطای پنالتی به سود پرسپولیس گفت که مورد تاکید کارشناسان داوری هم قرار گرفت.

گرشاسبی در مورد ضرب الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد بدهی های باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان گفت: آنچه در توان داشتیم را برای ۲۸ پرونده خارجی گذاشتیم تا بسته شد. دو پرونده خارجی را هم قسط بندی کردیم در حالیکه آنها ما را نمی‌شناسند اما حاضر به دریافت قسطی طلب خود شدند ، این در حالی است که برخی افراد در پرونده‌های داخلی اصلا کوتاه نیامدند و ظاهرا می‌خواهند پرسپولیس از بین برود. البته نمی‌خواهم اسمی از کسی ببرم. ۱۵،۱۶ نفر از طلبکاران ما باقی‌مانده‌اند که برای پرداخت طلب آ‌نها ۵ تا ۶ میلیارد پول نیاز داریم. اگر این پول فراهم شود و بدهی‌های‌مان را بپردازیم آن وقت پرسپولیس برای اولین بار در تاریخ خود بدهی به بازیکنان و مربیان قبلی‌اش نخواهد داشت.

مدیرعامل پرسپولیس اضافه کرد: من تلاش کردم و بیش از این، از من به تنهایی برنمی آید و وزارت ورزش و فدراسیون وسازمان لیگ هم باید کمک کنند. البته  ۹۲درصد از بدهی های پرداخت شده و برای ۸  درصد باقیمانده باید کمک کنند. از مهمترین و اولین مشکلات ما حذف ارز دولتی بود. به همین دلیل ،سه تا چهار برابر هزینه می‌کنیم و این ضربه سنگینن به پیکره مالی باشگاه بود.

او در مورد بدهی‌های مالیاتی بازیکنان و موارد داخلی که کوتاه نیامده اند گفت: آنقدر پرونده داریم که یک ضرب در دادگاه بین المللی محکوم می‌شویم پرونده گابریل هم همین طور بود. وکیل او یک مقداری پول گرفت ولی بعد خود گابریل شکایت کرد و ما باید پرداخت می‌کردیم وگرنه ۶ امتیاز کم می‌شد. وکیل او هم مطالباتی از باشگاه دارد که خودش تقبل کرده بخشی از هزینه ها را بپردازد.

مدیرعامل پرسپولیس درباره بدهی مالیاتی پرسپولیس گفت: این‌ها بدهی‌ نیست بلکه مسئولان قبلی کوتاهی کرده و اسناد مربوط را به اداره مالیات ارائه ندادند یا شرایطی فراهم نشد تا حساب های باشگاه مورد تایید حسابرسان قرار بگیرد. حال در حالی که طلب حدود ۲۰۰ نفر از مربیان و بازیکنان را داده‌ایم با بدهی مالیاتی روبرو هستیم که به دلیل علی الراس شدن حساب ها بوده است و در بررسی مجدد ، قابل تشخیص است که باشگاه درآمدش بالاتر از هزینه ها نبوده است. من فکر نمی‌کنم کارخانه ایران خودرو هم اینقدر بدهی مالیاتی داشته باشد. در این باره با کمک وزیر اقتصاد قرار است حساب ها مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

گرشاسبی در مورد قهرمانی در سوپرجام و اعتراض استقلال گفت: رای مشخص است زهرا نعمتی، ۳۰ ثانیه دیر آمد و از مسابقه دادن او جلوگیری شد، استقلال که اصلا نیامد. این اعتراض هم روالی دارد اما رای به نظرم مشخص است و نمی‌شود رای را به گونه ای دیگر تغییر بدهند. اگر تعارف را کنار بگذاریم در فوتبال قانون عدم حضور در یک مسابقه رسمی از پیش اعلام شده کاملا مشخص است.

وی در مورد اینکه فتحی گفته بود می‌خواستیم رکب بزنیم و روز دربی وارد زمین شویم، گفت: آن زمان فتحی نبوده که بخواهد رکب بزند البته نمی‌دانم او حالا چنین حرفی زده یا نه. استقلال هم آن زمان اصلا در ایران نبود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: در بازی های حساس مثل دربی شورای تامین تشکیل جلسه می‌دهد تا هماهنگی های لازم انجام شود در آخرین جلسه ای که برای دربی تشکیل شد نماینده استقلال حضور داشت و ایشان گفتند ما آمادگی نداریم و تیم ما خارج از کشور است و مهدی تاج سه بار دراین زمینه از نماینده استقلال سوال کرد و بنابراین گفت و گو در این مورد زیاد جالب نیست.

گرشاسبی در مورد صحبت فتحی در شبکه سه و اینکه چرا این فرصت به مدیرعامل پرسپولیس داده نشد، گفت: یکی از وظایف ما این است که آرامش را به هواداران بدهیم و نگرانشان نکنیم و جامعه هم ملتهب نشود. نباید به مساله دامن زد. قشنگ نیست چنین بحث هایی مطرح شود و رای مشخص است و باید فوری و فوتی تصمیم گیری می‌شد و کار به اینجاها کشیده نمی‌شد و ما کری خوانی نداریم. حقایق، مستندات عینی و رسمی و حکم در این مورد هیچ ابهامی ندارد و با قاطعیت اعتقاد داریم این جام باید تحویل ما شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد مشکلات مالی بازیکنان که مورد نگرانی بود اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده، قرار است، درصدی از پول پرداخت شود که این مساله خوشبختانه وارد فاز عملیاتی شده است.

وی در مورد حکم مدیرعاملی خود گفت: برای خودم تفاوتی ندارد زیرا تا زمانی که مسئولیت داریم باید کار کنیم و نباید کم فروشی شود ولی اعتماد آقای سلطانی فر و محبت هواداران بار مسولیت را سنگین تر کرده است. قول می‌دهم هر وقت نتوانم چرخ پرسپولیس را به سمت جلو بچرخانم خیانت نمی‌کنم و به میز نمی‌چسبم و می روم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 18 =

دکمه بازگشت به بالا