اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

هاشمی: مسئولیت تیم امید به فدراسیون فوتبال واگذار شد

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: برای ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی بسته حمایتی ۱۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان خواهیم داشت.
به گزارش پیشرو ورزش، چهلمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز، سه‌شنبه ۱۰ مهر برگزار و مناف هاشمی دبیر کل ملی المپیک ضمن ارائه مصوبات هیات اجرایی پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.
هاشمی در ابتدای صحبت‌های خود اظهار داشت: قبل از مجمع باید تصمیم‌هایی می‌گرفتیم. رویدادهایی در پیش داریم از جمله مسابقات آسیایی و المپیک که باید برای آنها برنامه‌ریزی می‌کردیم. جلسه امروز با کمی تاخیر آغاز شد و به دلیل مسائلی که وجود داشت کمی طولانی شد.
* بسته حمایتی ۱۵ تا ۲۰۰ میلیون تومانی خواهیم داشت
وی ادامه داد: در مورد بازی‌های آسیایی و المپیک لس آنجلس صحبت کردیم. شش دستور جلسه داشتیم و سه دستور جلسه را نتوانستیم انجام دهیم و جلسه فوق‌العاده می‌گذاریم تا موضوعاتی که باقی مانده را تصویب کنیم. امروز درخصوص دستورالعمل حمایتی از ورزشکارانی که برای بازی‌های آسیایی ناگویای ژاپن در فدراسیون‌ها باید بحث شود قرار شد کمیته‌های فنی کار خود را شروع کنند و فدراسیون‌ها گزارش‌های خود را ارائه کنند. همچنین ستاد عالی که قبلاً هم تصویب و تایید شده بود کارش را آغاز کند. گزارشی که امروز مرکز نظارت به ما داد بسته حمایتی آماده کرده که همچون المپیک پاریس ما حمایت‌هایی از ۱۵ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان برای ورزشکاران خواهیم داشت؛ البته از زمانی که مصوبه قطعی شود، چون اعضای جلسه نظرات مختلفی داشتند و گزارش مفصلی ارائه شد. هنوز چیزی قطعی نیست، اما بحث‌ها انجام شده و مقرر شد کاروان کاملاً کیفی باشد با نگاه به رنکینگ خوب، اما جزئیات اینکه چندم شویم و چند مدال بگیریم و چه رشته‌هایی را اعزام کنیم هنوز قطعی نشده است.
دبیرکل کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: مقرر شد در جلسه آینده که حتماً فوق‌العاده خواهد بود درمورد این موضوعات تصمیم‌گیری شود. موضوع دیگر امروز هم بررسی و تصویب نظام‌نامه آموزشی کمیته ملی المپیک بوده و نظام‌نامه پژوهشی کمیته ملی المپیک؛ ما ساز و کار خود را به روز کرده‌ایم. کمپ ورزشکاران هم بهتر شده است و امکان داخلی و تجهیزات نسبت به سال گذشته بهتر شده است و حدود ۴۰-۵۰ میلیارد تومان هزینه شده تا این امکانات فراهم شود.
مناف هاشمی گفت: فرآیندی را که برای آکادمی تعیین کرده‌ایم قانونی و در قالب مصوبات است که امکاناتش فقط برای المپیکی‌ها و قهرمانان است؛ شاید در گذشته به این شکل نبود و افراد مختلفی از آنجا به عنوان یک مکان تفریحی و ورزشی استفاده کردند. الان نگاه ما این است که ساز و کار بهتری داشته باشیم. حدود ۱۵ ماه است که مدیریت جدید اقدامات خوبی انجام داده است.
* مسئولیت تیم امید به فدراسیون فوتبال واگذار شد
وی درمورد آخرین شرایط تیم فوتبال امید، تصریح کرد: ما بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو هم نظر کمیته ملی المپیک را اعلام کردیم. با توجه به اختلاف نظرهایی که اعلام می‌شود بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال و در تیم امید ایجاد دارد یک جا باید تمام شود. فدراسیون فوتبال هم در تاریخ ۱۳/۰۶/۱۴۰۳ با ما مکاتبه و درخواست کرد با توجه به اینکه ما در رشته‌های مختلف موفقیت‌هایی را داشتیم، اما در تیم امید به دلایل مختلف حدود نیم قرن نتوانستیم کسب سهمیه کنیم اگر این امکان وجود دارد مسئولیت تیم امید یا در اختیار کمیته ملی المپیک باشد و یا در اختیار فدراسیون که ما هم موضوع را بررسی کردیم؛ هرچند که در گذشته هم این موضوع را اعلام کردیم که فدراسیون فوتبال برای ما فرقی با سایر فدراسیون‌ها ندارد.
دبیرکل کمیته ملی المپیک ادامه داد: ما موظف هستیم که از فدراسیون‌های المپیکی و آسیایی حمایت کنیم که فوتبال در هر دو بخش حضور دارد. اعضای هیأت اجرایی امروز تصمیم گرفتند که مسئولیت تیم امید جمهوری اسلامی ایران را به فدراسیون فوتبال واگذار کنند و این موضوع مصوب هم شده است. ما در گذشته هم دخالتی نداشتیم و تنها حمایت کردیم، اما شاید دلایلی در فدراسیون فوتبال وجود داشته باشد که ناهماهنگی‌ها به سمت کمیته ملی المپیک بیاید و برای اینکه این موارد تکرار نشود، رسماً این موضوع را امروز مصوب کردیم و طی روزهای آینده به فدراسیون ابلاغ خواهیم کرد.
* حمایت‌های مالی ادامه خواهد داشت
هاشمی خاطرنشان کرد: حمایت‌های ما ادامه خواهد داشت و این حمایت‌ها مالی خواهد بود. حمایت‌های مالی به این معنی نیست که ما صفر تا صد بودجه یک فدراسیون را بدهیم. فدراسیون فوتبال مانند والیبال است؛ والیبال چند میلیارد تومان هزینه می‌کند و کمیته ملی المپیک هم حامی آن است. ما در حد توان خود برای اهداف مدال‌آوری و رویدادهای بین‌المللی کمک می‌کنیم. برای کشتی بیش از ۵۰ میلیارد حمایت می‌کنیم، اما به این معنی نیست که فدراسیون کشتی فقط با همین بودجه مدیریت می‌شود.
دبیرکل کمیته ملی المپیک درمورد واگذاری تیم امید به فدراسیون فوتبال، خاطرنشان کرد: اختلاف‌ها برطرف شده و حدود ۲ سال تا بازی‌های آسیایی ژاپن زمان داریم. از امروز که این مصوبه ابلاغ می‌شود شروع کار فدراسیون است و اگر نیاز به کمکی باشد باید مورد بحث قرار بگیرد، اما انتخاب سرمربی و اردو و … برعهده فدراسیون فوتبال است.
* خوابگاه‌های آزادی و نصرت واگذار شدند
وی اظهار داشت: واگذاری مدیریت و بهره برداری دو مکان کمیته نیز بررسی شد. مدیریت بهره‌برداری خوابگاه آزادی به پزشکی ورزشی واگذار شد، چون این فدراسیون ورزشکار مستقل ندارد و در اختیار همه رشته‌ها است. قرار شد متناسب با نیاز فدراسیون‌ها خدمات رسانی کند. خوابگاه نصرت هم به گلف داده شد، چون آنها داوطلب بودند، اما سرویس دهی و خدمات برای همه فدراسیون‌ها خواهد بود.
* ۸۸ میلیارد پاداش ورزشکاران داده شده است
هاشمی گفت: در خصوص المپیاد فدراسیون دانش آموزی و درخواست این فدراسیون صحبت شد و علاوه بر بودجه مصوب قرار شد یک و نیم میلیارد تومان کمک شود. حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بودجه فدراسیون ها پرداخت شده است. ۸۸ میلیارد پاداش ورزشکاران داده شده است.
وی افزود: ورزشکارانی که به فینال المپیک رفتند از جمله علیپور، رستمیان و الفتی و شمشیربازی هم حمایت ویژه و تشویق در نظر گرفته شد. در بحث تجهیزات نیز از این فدراسیون‌ها حمایت می‌شود‌. کسب مدال ما باید بین ۸ تا ۱۰ رشته باشد. تیروکمان و تیراندازی می‌توانند به عنوان رشته‌های پر مدال، افتخار آفرینی کنند.
* گم شدن یک میلیارد؟ مالیات پاداش‌ها بود
دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد گم شدن یک میلیارد به عنوان مالیات از پاداش ورزشکاران گفت: این میزان ۱۰ درصد بوده و طبق هر پاداش مشمول مالیات می‌شود و ذی حساب وزارت و کمیته این را اعلام کردند. ما و وزارت و فدراسیون‌ها در تلاشیم تا معاف شوند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا