اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

نصیرزاده: زنوزی امسال ۵۵۰ میلیارد برای تراکتور هزینه کرده

مدیرعامل تراکتور درمورد تصمیم محمدرضا زنوزی برای واگذاری این باشگاه توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش پیشرو ورزش، هوشنگ نصیرزاده درمورد اینکه آیا قصد مجمع سهامداران تراکتور و محمدرضا زنوزی برای واگذاری این باشگاه قطعی است، اظهار داشت: امروز در جلسه مجمع بودم و قرار شد سهام را به قیمت کارشناسی شده واگذار کنند. با توجه به اینکه در گذشته قرار بود تراکتور وارد بورس شود، این قیمت کاملا مشخص است. می‌توانید با تحقیق کردن، قیمت واگذاری استقلال و پرسپولیس را به دست آورید. با این تفاوت که آنها با توجه به بدهی خود چنین قیمتی داشتند اما تراکتور بدهی ندارد و قیمتش هم مشخص است. ۱۵ روز فرصت دادیم و افراد می‌توانند با قیمتی خاص سهام باشگاه را در اختیار بگیرند.
وی درمورد اینکه آیا دلیل این تصمیم زنوزی شکست شب گذشته مقابل مس رفسنجان در جام حذفی است، گفت: گاهی مواقع برخی رفتارها آثار و تبعاتی دارد که می‌تواند بازتاب بدی داشته باشد. زنوزی امسال با احتساب پروازهای اختصاصی و هزینه‌های دیگر برای تیم تا پایان فصل ۵۵۰ میلیارد هزینه می‌کند اما با توجه به اهانت به خانواده‌اش، خیلی دل‌آزرده است.
مدیرعامل باشگاه تراکتور اضافه کرد: ممکن است شکست مقابل مس هم در تصمیم او تاثیر داشته باشد. بازیکنان ما در رختکن بودند که تعداد زیادی بیرون منتظر ایستاده بودند. حدود ۲ ساعت بچه‌های ما در رختکن حبس شدند و سپس یگان ویژه توانست تیم را از ورزشگاه بیرون بیاورد. مشکلاتی مثل این برای بازیکنان هم سرخوردگی ایجاد می‌کند.
نصیرزاده عنوان کرد: جذابیت فوتبال به غیر قابل پیش‌بینی بودن نتایج آن است. استقلال و پرسپولیس که اول و دوم جدول لیگ برتر هستند، از جام حذفی کنار رفتند. یک سال هم داماش تا فینال بالا رفت.
وی درواکنش به اینکه زنوزی در سال‌های گذشته هم از قصد خود برای انصراف از تیمداری خبر داده بود اما همچنان مالکیت تراکتور را برعهده دارد، گفت: جمع کارخانه می‌شود کارخانجات و جمع کارخانجات هم می‌شود گروه. مجموعه هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری دریک، تشکیلاتی دارد که تراکتور فقط یکی از آن‌ها است. به همین دلیل با برگزاری مجمع گفتیم می‌توانیم باشگاه را واگذار کنیم.
مدیرعامل تراکتور افزود: پس از بیانیه روز گذشته خطاب به رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی نامه‌ای نوشتیم و قرار است صبح امروز با او صحبت کنیم تا از واگذاری باشگاه پشتیبانی کند. پس از آن اگر اهلیت شخص حقیقی یا حقوقی توسط عوامل بیرون از سیستم ما، مورد تایید قرار گرفت بتوانیم باشگاه را به آن شخص واگذار کنیم و هجمه‌های موجود تمام شود.
نصیرزاده درخصوص اینکه اگر برای باشگاه خریداری پیدا نشود، چه اتفاقی می‌افتد، توضیح داد: از استانداری خواسته‌ایم توسط عوامل خودش، پشتیبان واگذاری باشد و به شرکت‌های استان پیشنهاد بدهد تا این اتفاق بیفتد‌.
وی ادامه داد: هرچند مهلت ۱۵ روزه‌ داده‌ایم اما تا پایان فصل که ۳۱ خرداد است برای این کار فرصت داریم.
شرکت فرهنگی_ورزشی_ اقتصادی تراکتور طبق قانون تجارت به ثبت رسیده و طبق همین قانون مهلتی را مشخص کردیم.
مدیرعامل تراکتور درواکنش به اینکه اگر اتفاقات مربوط به این باشگاه جمع و جورتر مدیریت می‌شد کار به اینجا نمی‌رسید، تاکید کرد: باید اسناد مربوط به مجوز حرفه‌ای خود را بارگذاری کنیم‌. مثلا ظرفیت ورزشگاه یادگار امام ۷۰ هزار نفر است و آتش‌نشانی باید این موضوع را برای ما مهر کند اما باور نمی‌کنید که پس از یک هفته اذیت کردن، مهر نکردند!
نصیرزاده افزود: باید از برخی جاهای دیگر نیز امضا بگیریم که خیلی از تشکیلات همکاری نمی‌کنند. یک شائبه دیگر هم راه انداخته‌اند که زنوزی تراکتور را پوششی برای مالیات ندادن شرکت‌های زیاد خود قرار داده است. یکی از شکایاتی که می‌خواهیم به رحمتی مطرح کنیم، همین موضوع است. خیلی از شرکت‌های وابسته به هلدینگ دریک به باشگاه تراکتور پول می‌دهند و اداره مالیات اصلا چنین بحثی را نمی‌پذیرد.
وی تاکید کرد: شاید فاصله اداره مالیات تبریز با نویسنده مقالات یک کیلومتر هم نباشد. بروند و بپرسند‌. برای کسب مجوز حرفه‌ای باید تا تاریخ ۱۰ دی ثابت کنیم که هیچ بدهی‌ای نداریم اما وقتی به اداره مالیات می‌رویم می‌گویند خود باشگاه گفته بدهی ۳۴ میلیاردی دارد. با این وجود می‌گویند زنوزی به این دلیل مالک تراکتور است که مالیات ندهد و شرکت‌هایش با مالیات ندادن سود می‌برند!
مدیرعامل تراکتور عنوان کرد: چک‌های ۳۴ میلیارد بدهی مالیاتی را داده‌ایم که توانسته‌ایم از این اداره تسویه بگیریم و برای مجوز حرفه‌ای بارگذاری کنیم‌ اما به این دلیل که مجموعه دریک سخنگو ندارد که حرف بزند، این شایعه را در فضای مجازی ادامه می‌دهند. حتی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های زیر مجموعه‌ هلدینگ، مبالغی را به باشگاه داده‌اند. مثلا از شرکت‌ رخش خودرو حدود ۳۰۰ میلیون به تراکتور داده‌اند. اداره مالیات این را هم نمی‌پذیرد و می‌گوید بیخود کرده‌اید که این پول را به باشگاه داده‌اید.
نصیرزاده گفت: زنوزی نه تنها معافیت مالیاتی ندارد بلکه بدهی مالیاتی سنگینی هم دارد. ممکن است خود من در تراکتور نباشم اما برخی صحبت‌ها باید حد و مرز داشته باشد. کسی که چنین مطالبی می‌نویسد، ابتدا باید درمورد موضوع تحقیق کند و سپس بنویسد.
وی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد برای آوردن ۱۲۰ هزار نفر به ورزشگاه هزینه می‌شود. زمانی به خاطر رسیدگی به وضعیت همسر بیمارش در استانبول بود که این تعداد آمدند اما به اندازه‌ای با وجود حضور در خارج از کشور شاداب بود که حد نداشت. با این حال فحاشی خانوادگی، حمله یه ماشین تیم و…..دلسردش کرده است.
مدیرعامل تراکتور در گفت و گو با برنامه شب‌های فوتبالی عنوان کرد: البته تعداد این افراد بسیار محدود است. به عنوان یک فرد باتجربه می‌توانم هواداران حلضر در یادگار امام را به عنوان فهیم‌ترین تماشاگران ایرلن معرفی کنم. همین جا به عنوان نماینده مالک از تک تک افرادی که به ورزشگاه می‌آیند و تیم را تشویق می‌کنند، تشکر می‌کنم زیرا تراکتور هرچه دارد، از این هواداران است اما برخی سوء‌استفاده‌گران رفتارهایی انجام می‌دهند ‌که سبب دلسردی می‌شود. کجا می‌توانید بخش خصوصی پیدا کنید ‌که بدون هیچگونه درآمدی ۵۵۰ میلیارد برای ورزش هزینه کند. مالیاتش هم کامل بگیرند. این رفتار صحیح و منطقی نیست و باید بهتر فکر کنیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا