اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

قنبرزاده: ۳۲۰ میلیارد مبلغ اولیه سقف بودجه باشگاه هاست

نایب رئیس هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت:و چندین مصوبه خوب داشتیم که جز مصوبات ماندگار خواهد شد.
به گزارش پیشرو ورزش ،منصور قنبرزاده بعد ازجلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: از ساعت ۹ صبح جلسه هیات رئیسه آغاز شد و چندین مصوبه خوب داشتیم که جز مصوبات ماندگار خواهد شد. اول اینکه دستور العمل کارگزاران یا واسطه ها نهایی شد که بر این اساس از سوی سازمان لیگ سریعا به باشگاه ها ابلاغ خواهد شد تا رابطه آنها و فعالیت شان با باشگاه ها، بازیکنان و.. تعداد بازیکنی که یک کارگزار می تواند داشته باشد و میزان درآمد یک کارگزار و… فقط کارگزاران رسمی می توانند با بازیکنان قرارداد امضا کنند باید دفتر داشته باشند
وی افزود: در سازمان امور مالیاتی کارگزاران قابلیت شناسایی باشند و در سایت فدراسیون و سازمان لیگ این دستور العمل بارگذاری خواهد شد. براساس معیارهای ملی و فیفا خواهد بود.
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد سقف بودجه گفت: ۲ دستور العمل داریم یکی دستور العمل سقف بودجه ودیگری دستور العمل ناظر برقراردادها امروز سقف بودجه به تصویب رسید.هم در لیگ برتر و هم در لیگ یک. سقف بودجه در لیگ برتر بر اساس بررسی های انجام شده و نقطه نظرات باشگاه ها و براساس کار کارشناسی و هم کمیته تطبیق مقررات در آن نظر دادند که ۳۲۰ میلیارد تومان مبلغ اولیه برای همه باشگاه هاست و برای باشگاه هایی که در لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان شرکت می کنند مبلغی به آن اضافه می شوند و باشگاه هایی که بازیکنی ترانسفر می کنند صدرصد آن به بودجه اضافه خواهد شد و آنهایی که مجوز حرفه ای و ملی می گیرند به بودجه شان اضافه خواهد شد.
باشگاه های بزرگ با سرمایه ۲ میلیون تومانی!
قنبرزاده افزود: با توجه به مبلغ سقف بودجه باشگاه ها باید آکادمی و تیم های پایه داشته باشند. باشگاه هایی که در آسیا حضور دارند باید حداقل ۱۰ درصد از بودجه عمومی شان را نه بودجه دستمزد ، اجاره اماکن، غذا و.. برای رده های پایه و آکادمی در نظر بگیرند و اسنادش را براساس صورت های مالی حسابرسی ارایه کنند. سایر باشگاه ها که در آسیا نیستند باید ۸ درصد بودجه شان را به تیم های پایه اختصاص بدهند. نکته دیگر در مورد صدور مجوز حرفه ای باید بگویم متاسفانه برخی باشگاه های خیلی بزرگ ما سرمایه اولیه آنها یک یا دو میلیون تومان است. در این دستور العمل تکلیف شد که باشگاه هایی که در آسیا هستند باید افزایش سرمایه بدهند حداقل ۱۵ میلیارد تومان باشگاه هایی که در لیگ برتر هستند ۱۰ میلیارد تومان و باشگاه هایی که در لیگ یک هستند ۵ میلیارد تومان افزایش سرمایه بدهند. برخی باشگاه هایی که در آسیا هستند سرمایه آنها به دلار ۴ یا ۵ دلار می شود! که این باشگاه ها بورسی شده اندو باید افزایش سرمایه بدهند.
وی در مورد اینکه هیچ برخوردی با باشگاه های متخلف نشد عنوان کرد: سقف بودجه برای سه سال تعیین شده و باشگاه می داند برای سه سال چه مبلغی قرارداد امضاکند. نمی خواهم به عقب برگردم. اینکه می گویید هیچ برخوردی نشد من آن را نسبی می بینم. سال اول بود وبعد از چند سال این قانون تصویب شد و برخی باشگاه ها داشتند که مجبور شدند مبلغ قرارداد ۶ بازیکن شان را تعدیل بدهند تا مجوز بازی به آنها داده شود. یک میلیون دلار معادل ۵۰ میلیارد تومان جابه جایی شد. ترانسفر در فصل اول ۵۰ درصد به بودجه اضافه می کرد اما در این فصل مبلغ به صدرصد افزایش پیدا کرده است.
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد دستورالعمل ناظر بر قراردادها گفت: دستور العمل ناظر به ۱۶ باشگاه لیگ برتر و لیگ یک ارایه کرده ایم و نظرات خود را اعلام کرده اندو مجید جلالی مدیر توسعه فوتبال نقطه نظرات خود را اعلام کرد و خود ما نیز نظراتی داشتیم اما هنوز به جمع بندی کامل نرسیده ایم. کمیته تدوین مقررات روی آنها کار می کند. از تمام افکار استفاده شد تا یکی از سندهای خوب شود نمی گویم سند بی نقص سال به سال باید آن را تغییر بدهیم حداقل این دستور العمل نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد تغییر کرده است.
قنبرزاده در مورد جرایم مالی سنگین میلیاردی سازمان لیگ گفت: آن جرایم مالی پیشنهاد سازمان لیگ به مراجع قضایی فوتبال بود و فقط رکن قضایی فوتبال می توانند حکم صادر کنند. حسن زاده رئیس کمیته انضباطی اعلام کرد که بعد از تصویب ازاین پس بر این اساس عمل خواهد شد.
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد تیم های ملی پایه در جلسه، گفت: کار خوبی که جلالی ارایه کرد سند با شاخص هایی مشخص ارایه کرد که مثلا برای انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان چه شاخص هایی داشته باشد و معیارها چه باشد براساس آن معیارها نفراتی معرفی شد که هنوز تصمیمی برایش گرفته نشده است. برای کادر فنی، پزشکی و معیار و شاخص تعیین شده است وئ این حرکتی متعالی روبه جلوست که جلالی امروز نزدیک به ۲ ساعت این ها را در جلسه توضیح دادند.
وی در مورد گزینه ها گفت: بیش از این در مورد گزینه ها سوال نکنید.
قنبرزاده در مورد حضور افشاریان در هیات رئیسه گفت: امروز در جلسه حضور نداشتند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا