اخبار ورزشیسایر اخبار

فرجی به دنبال ماندگاری در کاراته/ لابی با گزینه‌های بعدی در رستوران‌های لوکس تهران!

تنها پنج روز فرصت برای محمد صادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته باقی مانده تا تکلیفش برای ماندن یا رفتن از فدراسیون کاراته روشن شود، این در حالی است که برخی از افراد که صحنه گردان همیشگی هستند با گزینه‌های بعدی وارد مذاکره شده‌‌اند!

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،  بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی کاراته در حالی آبان ماه سال جاری به میزبانی اسپانیا و در شهر مادرید برگزار شد که تیم ملی مردان کشورمان برای سومین بار عنوان قهرمانی در این دوره از مسابقات را کسب کردند، اما آن سوی دیگر بانوان کاراته کشورمان تنها یک مدال برنز در بخش مسابقات انفرادی کسب کردند و در بخش تیمی نیز با ناکامی روبرو شدند و از رسیدن به مدال بازماندند. در واقع نتایج بسیار ضعیفی در بخش بانوان برای کاراته کشورمان رقم خورد.

پس از پایان مسابقات قهرمانی جهانی تیم ملی بانوان به دلیل نتایج بسیار ضعیفی که کسب کرد، مورد انتقاد قرار گرفت و سرانجام مسئولان فدراسیون در همان مقطع اعلام کردند که با تشکیل جلسه فوری در مورد نتایج ضعیف بانوان تصمیم گیری خواهد شد. هر چند که با گذشت نزدیک به یک ماه از پایان مسابقات قهرمانی جهان هنوز جلسه‌ای تشکیل نشده و حتی خبری از پاسخگویی سرمربی تیم ملی در مورد ناکامی تیم ملی بانوان نیست و گویا موسوی روزه سکوت گرفته است!

یک منبع معتبر و موثق مدعی شد که روز چهارشنبه هفته گذشته قرار بوده مسئولان فدراسیون با تشکیل جلسه با حضور صادق فرجی (رئیس فدراسیون کاراته)، محسن آشوری (دبیر فدراسیون کاراته)، احمدصافی (مربی تیم دانشگاه آزاد)، شهاب سلطانی (مربی تیم ملی بزرگسالان کارته)، افسانه باقری (نایب رئیس فدراسیون کارته بانوان) و سیده ستاره موسوی (سرمربی تیم ملی بانوان) در مورد عملکرد ضعیف بانوان در مسابقات جهانی اسپانیا بحث و تبادل نظر کنند و به جمع بندی نهایی برسند. البته صادق فرجی که هنوز تکلیفش برای ماندن در فدراسیون کاراته مشخص نشده است، طی گفت‌وگویی که با یکی از رسانه‌ها مدعی شده در آینده نزدیک کارگروهی برای رفع نقاط ضعف تیم ملی بانوان برگزار می‌شود و ظرفیت مربیان خارجی هم در این کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرد که اگر نیاز بود برای کسب سهمیه و مدال المپیک از پتانسیل مربیان خارجی هم استفاده شود.

هرچند که تمام نفرات نامبرده به جلسه مربوطه دعوت شده بودند، اما مسعود رهنما مشاور فنی تیم ملی مردان و بانوان فدراسیون کاراته به این جلسه دعوت نشده بود. البته احمد صافی تنها فردی بوده که روز چهارشنبه در فدراسیون حضور پیدا می‌کند و به غیر از او گویا کسی در فدراسیون برای تشکیل حضور نداشته است و به همین دلیل جلسه لغو می‌شود. حال اینکه چه اتفاقی رخ داده که مسئولان فدراسیون جلسه روز چهارشنبه را لغو کرده کرده‌اند، همچنان بدون جواب باقی مانده است.

شنیده ها حاکی از آن است که یک ساعت قبل از آغاز جلسه نیز از سوی مسئولان فدراسیون با ستاره موسوی سرمربی تیم ملی بانوان نیز تماس گرفته شده و به او نیز اعلام می‌شود که به فدراسیون نیا چرا که جلسه لغو شده است! البته شنیده شده که جلسه بررسی عملکرد بانوان سرانجام این هفته برگزار خواهد شد.

متاسفانه علی رغم نتایج درخشانی که کاراته در سال ۹۷ داشت، این روزها فدراسیون کاراته در شرایط سردرگمی به سر می‌برد، چرا که با توجه به اینکه قانون منع فعالیت بازنشستگان در دستگاه های دولتی و فدراسیون های ورزشی تصویب شد، محمد صادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته نیز مشمول این قانون می‌شود و او نیز به دنبال استفاده کردن از قانون ایثارگران است. حتی برای ادامه فعالیتش  به دیوان عدالت شکایت کرده اما تا به امروز هنوز به نتیجه نرسیده است. طبق صحبت‌های مسئولان ورزش فرجی تا ۱۶ آذرماه فرصت دارد تا تکلیف وضعیت خود را برای ماندن در پست ریاست فدراسیون کاراته مشخص کند، در غیر این صورت باید صندلی ریاست فدراسیون تازه المپیکی شده کاراته را ترک کند.

مهمترین و حساس ترین نکته اینکه فدراسیون کاراته برای اولین بار وارد المپیک شده و به همین دلیل در سال ۲۰۱۹ شرایط بسیار حساسی را پیش رو دارد و برای رسیدن به تاتامی توکیو و آن هم با تمام سهمیه‌ها باید از ابتدای سال ۲۰۱۹ در تمام مسابقات کسب سهمیه المپیک (مسابقات لیگ‌های کاراته وان) حضور پیدا کند، اما همیشه کاراته در حساس ترین شرایط خود در بدترین وضعیت به سربرده و حالا این بار آن هم در آستانه آغاز مسابقات کسب سهمیه المپیک، فدراسیون کاراته در شرایط بسیار ویژه‌ای قرار گرفته و در صورتی که فرجی به دلیل بازنشسته بودن از فدراسیون کاراته برود، مدیریت فدراسیون بزرگی مثل کاراته به دستان سرپرست سپرده شده و روزهای ناآرام در انتظار کاراته خواهد بود.

حال این روزها تابلوی روزشمار پایان فرصت صادق فرجی برای ماندن در پست ریاست فدراسیون به شمارش در آمده و او همچنان امیدوار است که دیوان عدالت اداری نامه ماندگاری وی را تایید کند. در هر صورت رئیس جوان و با رزومه فدراسیون کاراته تنها به تعداد انگشتان یک دست فرصت دارد یا کماکان هدایت فدراسیون را برعهده داشته باشد یا اینکه پس از پنج روز خداحافظی تلخی در اوج مدیریت خود با کاراته داشته باشد.

به هر حال امیدواریم مسئولان مربوطه با توجه به حساسیت شرایط حاکم بر کاراته هر چه زودتر تکلیف رئیس فدراسیون کاراته را روشن کنند. اگر قرار برماندن است که هرچه زودتر چراغ سبز را برای فرجی جوان روشن کنند و اگر وی نیز همچون دیگر روسای بازنشسته پایان مدیریتش فرا رسیده، بدون از دست رفتن زمان هرچه سریعتر اعلام کنند تا سرپرست جدید معرفی شود.

نکته جالب اینکه این روزها خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه برخی از افراد سرشناس در کاراته این روزها در رستوران های لوکس غرب تهران ناهار را کنار یک گزینه و شام را در کنار گزینه بعدی ریاست فدراسیون میل می‌کنند. آنهایی که همیشه در سایه بوده‌اند و در واقع صحنه گردان این رشته بوده‌اند!

نباید فراموش کنیم کاراته ایران برای اولین بار در تاریخ این رشته سه مرحله در مسابقات قهرمانی جهان در کومیته تیمی عنوان قهرمانی را کسب کرده و برای اولین بار پس از ۴۸ سال عنوان نایب قهرمانی را در مسابقات جهانی بدست آورده است. اگر مدال المپیک برای مسئولان ورزش کشورمان حائز اهمیت است، پس هرچه زودتر باید تکلیف رئیس این فدراسیون روشن شود تا کاراته در آرامش مسیر رسیدن به المپیک را طی کند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا