اخبار ورزشیفوتبال ایران

فتاحی: جواب CAS را دادیم/دربی برگشت هم هواداران ۵۰-۵۰ هستند

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: دادگاه CAS در مورد بازی سوپر جام از ما سوالاتی پرسیده بود که جواب آنها را دادیم.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، سعید فتاحی در حاشیه دیدار پرسپولیس – تراکتورسازی درباره عدم اجازه از سوی سعید آذری برای ورود دوربین‌ها در دیدار ذوب آهن و پارس جنوبی گفت: باشگاه ذوب آهن به این مساله که نام ایران مقابل اسم ذوب آهن در قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا ثبت نشده بود اعتراض داشت. فکر می‌کنم دوستان ما در صدا و سیما اصفهان هم عجله کردند و باید یک مقدار صبر می‌کردند و خیلی سریع ترک نمی‌کردند. به نظر می‌رسید می‌خواستند بیشتر این مساله را پررنگ کنند. منتظر گزارش ناظرمان هستیم تا ببینیم چه اتفاقی باعث شده این مشکلات بوجود بیاید.

وی درمورد اینکه آیا جریمه‌ای در نظر گرفته خواهد شد عنوان کرد: وقتی ما می‌توانیم جریمه کنیم که صدا و سیما به ما پول بدهد وقتی پولی به ما داده نشده از کجا جریمه کنیم.

فتاحی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد این اتفاق بیشتر به خاطر حق پخش رقم خورده تا بحث اسم ذوب آهن عنوان کرد: باشگاه ذوب آهن با این مساله مشکل داشت ما همیشه خواستیم که نقد شویم اما می‌بینید صدا و سیما یک مقدار کم لطفی می‌کند و نقدهایی که در خصوص تیم ملی ، فوتبال و باشگاه‌ها می‌شود بسیار یکطرفه است. به نظر می‌رسد که خط و خطوط خاصی وجود دارد. اگر جلسه‌ای برگزار شود و موضوع حق پخش را حل کند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود. الان که بحث جریمه را می‌گویید ما پولی نمی‌گیریم که بخواهیم جریمه کنیم. برای اینکه شک و شبه‌ای پیش نیاید با چهار دوربین از زوایای مختلف صحنه‌های بازی را فیلم‌برداری کردیم تا مشکلی بوجود نیاید.

وی درمورد اینکه آیا از لحاظ اسپانسر مشکلی بوجود نمی‌آید چرا که آنها تبلیغات را به خاطر نمایش بازی انجام می‌دهند گفت: اگر قرار باشد در بازی‌های دیگر هم این اتفاق بیفتد باید راهکاری پیدا کرد اما حق فوتبال باید دیده شود. شرایط اینطور نمی‌تواند پیش برود.

وی درمورد بحث حضور هواداران به صورت ۹۰ درصد در مقابل ۱۰ درصد هواداران میهمان تصریح کرد: وقتی قانون ۹۰ به ۱۰ را در دربی اجرا نکردیم در کل فصل هم نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. اینکه گفته می‌شود ۹۰ درصد حق هواداران میزبان است و ۱۰ درصد هواداران میهمان یک تبصره در همه جای دنیا دارد و آن این است که هواداران تیم میزبان ۹۰ درصد خود را پر کنند. کاری به اینکه پرسپولیس جایگاه خود را پر کرده یا نه ندارم. بلیت‌فروشی‌ها دست خود باشگاه است آنها باید هواداران خود را شناسایی کنند ما می‌خواستیم در دربی رفت این کار را انجام دهیم اما مدیرعامل استقلال با این مساله مخالفت کرد. برای رعایت عدالت در بازی برگشت هم این کار را نمی‌کنیم اما باید راهکار این مساله را پیدا کنیم. ورزشگاه آزادی الان تجهیز شده و می‌توان شرایط بهتری ایجاد کرد دیگر چون بلیت‌فروشی با باشگاه‌ها است می‌توان از طریق کارت هواداری اقدامات لازم را داشت. اینکه اگر بخواهند هواداران یک جایگاه بلیت‌ هواداران حریف را بخرند کار سخت می‌شود. مسائل دیگر این است که در خیلی از کشورهای دیگر هواداران کنار هم می‌نشینند مثلا اگر یوونتوس به شهر دیگری برود می‌بینید آن ۱۰ درصد هوادارانشان در ورزشگاه پخش می‌شوند.

وی درمورد اینکه باشگاه استقلال اعلام کرده بود سازمان لیگ باید دفاعیات خود را درباره سوپرجام به دادگاه CAS ارسال کند عنوان کرد: باشگاه استقلال این حق را داشت که اعتراض خود را به استیناف اعلام کرد کمیته استیناف رای خود را اعلام کرد و باشگاه استقلال می‌توانست در ادامه به دادگاه CAS شکایت کند. این اتفاق رخ داده و دادگاه CAS سوال‌های در این مورد از فدراسیون پرسیده است که ما جواب‌های لازم را به فدراسیون فرستادیم و باید دید چه می‌شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا