اخبار ورزشیفوتبال ایران

غیاثی:چرا آن آقای نماینده اصرار دارد اصلاحات قانون شامل ورزش نمی شود؟

پیشکسوت با سابقه داوری فوتبال کشور معتقد است فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عدم اطلاق قانون بازنشستگان کشور و وجود برخی استثنائات در موارد خاص شامل ورزش نیز می شود.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت ، سید رضا غیاثی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اظهار داشت:در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان فرمایشات رهبری بسیار ارزشمند و راهگشا بود که طبیعتا فصل الخطاب همه مباحث به شمار می رود. وقتی ایشان می فرمایند که اطلاق این قانون درست نیست و نباید به شکل مطلق شامل همه افراد شود همچنین از برخی استثنائات خاص نام می برند و افرادی که جایگزینی برای آنها وجود ندارد طبیعتا این مسئله شامل همه حوزه های گوناگون از جمله ورزش است. چرا یک ‌آقای نماینده ای در این شرایط باز هم اصرار دارند که بگویند این مسئله شامل ورزش نیست؟ مگر ورزش از قوانین کشور استثناء است؟ یعنی ما در ورزش افراد یا مدیرانی را نداریم که سال ها کسب تجربه کرده اند و جای خالی آنها پر نمی شود؟ اتفاقا به عقیده من بیشترین مصداق این فرمایشات رهبری در ورزش است.

غیاثی اضافه کرد:من از دهه۵۰ شمسی در ورزش بوده ام و کسب تجربه کرده ام الان هم به ۷۰ سالگی رسیده ام و طبیعتا در مورد خودم نمی گویم اما حداقل این میزان تجربه را دارم که بگویم در ورزش تجربه عملی و اجرایی مهمترین شاخصه است. کشور هزینه کرده برای مدیرانی که شاید روزهای اول دانش و تجربه کافی نداشتند اما پس از سال ها به همه حوزه ها آشنا شدند و حالا باید از وجودشان استفاده کرد. در این مقطع بیاییم مدیر با تجربه و توانمندی را کنار بگذاریم در حالی که جایگزینی برایش نداریم؟
وی همچنین اظهار داشت:مسئله بعدی تحمیل هزینه به کشور است. وقتی می گوییم خطر تعلیق وجود دارد آقایان مسئله را شوخی می گیرند. دفعه قبل هم یک آقایی بود که می گفت فیفا هیچ کاری نمی تواند بکند و دیدیم که به سرعت فوتبال ما را تعلیق کردند. باید از این تجربیات درس بگیریم. حالا چون یک فردی با برخی از مسئولان ورزشی کشور و فدراسیون ها مشکل شخصی دارد می خواهد بگوید که این قانون بدون استثناء و در کوتاه ترین زمان باید به شکل کامل در ورزش اجرا شود با این وجود که می بینند بیشترین لطمه به ورزش وارد می شود. نمی دانم چرا دست بردار نیستند و حاضر نیستند این مواضع را تعدیل کنند. بیاییم یک باره حوزه مدیریت ورزش را از همه آدم های باتجربه و توانمند خالی کنیم که بعضی ها به خواسته خودشان برسند؟

غیاثی در پایان گفت:امیدوارم آقایانی که داعیه اطاعت از مقام معظم رهبری را دارند در این موضوع هم تابع فرمایشات ایشان باشند و در قانون و مصادیق آن بازنگری کنند تا  قانونی که قرار است به سود کشور باشد در حوزه ورزش اینچنین به بخش های مختلف آسیب وارد نکند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دو =

دکمه بازگشت به بالا