اخبار ورزشیفوتبال ایران

شیعی: فرکی گزینه خوبی برای پیکان است/ می‌توانیم سهمیه آسیایی کسب کنیم

مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: قبول دارم رقابت سختی در نیم فصل دوم داریم اما باشگاه پیکان این پتانسیل را دارد که حداقل سهمیه آسیا را کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از روابط عمومی باشگاه پیکان، محمود  شیعی مدیر عامل باشگاه پیکان از انتخاب حسین فرکی راضی است  و درباره حضور سرمربی جدید این تیم گفت: فرکی مربی با دانشی است که می تواند با توجه به امکانات باشگاه و پتانسیل تیم نتایج خوبی کسب کند وانتظار ما این است که نتایج در خور نام باشگاه پیکان باشد. مهندس شیعی اشاره ای هم به تیم والیبال دختران و پسران دارد و امیدواراست که مقام قهرمانی را تکرا ر کنند. گپ و گفتی با  با مدیر عامل باشگاه داشتیم که  با هم می خوانیم

چه شد جلالی رفت و درنهایت حسین فرکی سرمربی پیکان شد ؟

بعد از آن که در بازی آخر نیم فصل اول مقابل نساجی شکست خوردیم بلافاصله جلسه ای در هیات مدیره داشتیم و سپس قرار شد که با آقای جلالی صحبت کنیم. در جلسه با آقای جلالی ما اصرار داشتیم که تیم ترمیم شود و ایشان برنامه ای برای نیم فصل دوم ارائه دهند که به نفع باشگاه و تیم باشد. جلالی هم در مقابل یک سری نقطه نظراتی داشت که ما هم با بعضی از آنها موافق نبودیم و در نهایت بعد از چند جلسه صحبت و بررسی برنامه های ایشان به این نتیجه رسیدیم که از هم جدا شویم.

حسین فرکی را چطور مربی می بینید ؟

حسین فرکی از مربیان امتحان پس داده فوتبال ایران است . او سالها مربی تیم ملی بوده به جام جهانی رفته و نیز در عرصه باشگاهی هم موفق بوده  و کسب دوعنوان قهرمانی در لیگ برتر گواه این موضوع است. با توجه به دانش و تجربه ای که او داشت فرکی را انتخاب کردیم که فکر می کنم انتخاب خوبی بود و برای پیکان مثمر ثمر خواهد بود.

دستیاران آقای فرکی هم به همین شیوه انتخاب شدند ؟

بعد از آن که  فرکی به عنوان سرمربی انتخاب شد بلافاصله در خصوص دستیارانش با او صحبت کردیم که ابتدا علی صالح نیا را به عنوان مربی بدنساز معرفی کرد و سپس مجید صالح را هم که قبلا در پیکان کار کرده بود را به عنوان مربی انتخاب کرد. البته قرار شد ماساژورها و کادر پزشکی به همراه محمدرضا طهماسبی و هاروت به عنوان مربی گلرها به کار خود در پیکان کنار آقای فرکی به کارشان ادامه دهند.

انتظارات از آقای فرکی چیست ؟

قرار شد که آقای فرکی شرایط خوبی در تیم حکم فرما کنند به خصوص اینکه با توجه به بازیکنان و امکاناتی که باشگاه دارد و هم اینکه در نیم فصل اول نتوانستیم با توجه به داشته هایمان نتیجه بگیریم او وضعیت تیم را سرو سامان دهند و پله پله با ایشان جلو برویم. در واقع ما از ایشان خواستیم که در شان نام پیکان نتیجه بگیرند و پیکان به جایگاه واقعی خودش برسد.

مدت قرار داد آقای فرکی چقدر است؟

با آقای فرکی قرار دادی یک و نیم ساله بسته ایم . ایشان در نیم فصل دوم قرار است که به اوضاع تیم سروسامان دهند و در نهایت در جایگاه مناسب قرار بگیریم ولی در فصل بعد انتظار داریم با توجه به دانش ایشان و نیز امکانات باشگاه مقام در خورشایسته ای کسب کنیم.

در نیم فصل دوم به کسب سهمیه آسیایی فکر می کنید ؟

من فکر می کنم با توجه به اینکه باشگاه پیکان توانسته مجوز حرفه ای آسیا را کسب کند و در زمره باشگاه‌های استاندارد فوتبال ایران است، کسب سهمیه آسیایی کمترین چیز است. قبول دارم رقابت سختی در نیم فصل دوم داریم اما باشگاه پیکان این پتانسیل را دارد که حداقل سهمیه آسیا را کسب کند.

آیا برای تقویت تیم بازیکن جدید هم جذب می کنید ؟

جذب بازیکن جدید به عهده آقای فرکی است . او تا کنون لیستی به ما نداده است. مطمنا تیم نیاز به تقویت دارد و منتظر لیست فرکی هستیم تا اگر بازیکنی خواست جذب کنیم.

منشا در لیست مازاد پرسپولیس قرار گرفته است. ایا آحتمال دارد که به پیکان برگردد ؟

منشا بازیکن خوبی است اما تاکنون بحثی در خصوص او صورت نگرفته است. اما با توجه به شرایط اقتصادی بعید می دانم او را جذب کنیم.

چه جایگاهی در پایان فصل برای پیکان متصورید ؟

پیش بینی در فوتبال سخت است و اصلا نمی شود پیش بینی کرد اما من فکر می کنم با توجه به حضور آقای فرکی و پتانسیل تیم و بازیکنانی که داریم بتوانیم مقامی بین چهارم تا ششم کسب کنیم.

در حالی که بسیاری از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در امارات هستند تا بازی های تیم ملی را دنبال کنند، شما در ایران هستید .

بله فدراسیون هماهنگ کرده بود که در کنار سایر اعضای هیات مدیره به امارات بروم که بازی های تیم ملی را ببینیم ولی من مثل جام جهانی که ترجیح دادم ایران بمانم تا کار های باشگاه را رتق فتق کنم. این بار هم در ایران ماندم تا به اوضاع تیم سروسامان دهم مثل انتخاب سرمربی برای تیم و نیز رسیدن به تیم های والیبال آقایان و بانوان که درکورس قهرمانی هستند. این مشغله ها که شیرین هم هستند و به موفقیت تیم های مجموعه پیکان کمک می کند بسیار واجب تر از رفتن به امارات بود.

بحث والیبال شد. پیکان خوب نتیجه می گیرد ؟

خدا را شکر امسال تیم خوب و جوانی را راهی مسابقات کردیم  که در عین جوانی از تجربه خوبی هم برخوردارند. یک مربی جوان و در عین حال با تجربه هم داریم که تشنه موفقیت است و تا به الان هم خوب کار کرده است. خوشبختانه تیم خوب تمرین می کند خوب هم نتیجه می گیرد و به هماهنگی کاملی رسیده است. امیدوارم با ادامه این روند در پلی اف هم خوب نتیجه بگیرند و با حفظ تمرکز در جمع ۴ تیم پایانی باشند و مثل همیشه تیم بر روی سکو برود و نشان دهند که پیکان هنوزهم تیم اول والیبال ایران است.

ترکاشوند را در اولین حضورش به عنوان مربی  چطور می بینید ؟

سابقه ترکاشوند مشخص است. او مربی جوان و در عین حال با تجربه ای است که با بازیکنان جوان خوب کار کرده و نتایج خوبی هم گرفته است. به جرات می گویم او از برنامه های ما جلوتر است و انتظارات را براورده کرده است. امیدوارم با تمرکز بیشتر و نیز تلاش بیشتر و باهوشانه بازی کردن در پلی آف هم موفق باشند و در جمع ۴ تیم پایانی قرار بگیرند.

والیبال بانوان  را چطور می بینید ؟

والیبال بانوان هم درخشش خوبی داشته است. آنها در آخرین بازی ذوب آهن را شکست دادند و به صدر رسیدند.  امیدوارم مثل سال گذشت قهرمان شوند. باشگاه پیکان در چارچوب مسئولیت اجتماعی از تیم والیبال بانوان حمایت می کند و مطمنا این حمایت ادامه دار هم خواهد بود.به جرات می گویم که دختران والیبالیست پیکان مردانه می جنگند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا