اخبار ورزشیکشتی و وزنه برداری

دومی رستمی در یک‌ضرب

وزنه‌برداران دسته ۹۴ کیلوگرم کشورمان در پایان حرکات یک‌ضرب بازی‌های آسیایی با عناوین اول و سوم به کار خود پایان دادند.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از اندونزی، در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نمایندگان کشورمان در دسته ۹۴ کیلوگرم به مصاف ۸ وزنه‌بردار از کشورهای افغانستان، تایلند، کره‌جنوبی، قرقیزستان، چین تایپه، قطر، عربستان سعودی و هند ر فتند که در پایان حرکات یک‌ضرب سهراب مرادی در جایگاه اول و کیانوش رستمی در جایگاه دوم قرار گرفتند.

 

* یک‌ضرب: 

سهراب مرادی برای نخستین حرکت یک‌ضرب وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی را درخواست کرد که به راحتی این وزنه را بالای سر برد. وی در دومین حرکت با انتخاب وزنه ۱۸۹ کیلوگرمی به رکورد جهان که ۱۸۸ کیلوگرم بود حمله کرد، اما در مهار این وزنه ناکام ماند. مرادی در سومین و آخرین حرکت یک ضرب بار دیگر وزنه ۱۸۹کیلوگرمی را انتخاب کرد که با مهار این وزنه، یک رکورد جهانی دیگری را بعد از ۱۹ سال شکست و به نام خود ثبت کرد.

این رکورد پیش از این در اختیار آکاکیوس کاکیاشویلی وزنه بردار یونانی بود که در مسابقات جهانی ۱۹۹۹ آتن به ثبت رسانده بود. با ثبت این وزنه رکورد بازی‌های آسیایی نیز در اختیار سهراب قرار گرفت.

سهراب مرادی در مسابقات قهرمانی جهان در آناهیم آمریکا با ثبت وزنه ۲۳۳ کیلوگرمی در حرکت دوضرب با ثبت مجموع ۴۱۷ کیلوگرم رکورد مجموع وزنه‌بردار یونانی یعنی آکاکیوس کاکیاشویلی از یونان را شکسته بود تا رکوردهای هر ۳ حرکت این دسته به نام سهراب ثبت شود.

 

کیانوش رستمی دیگر نماینده کشورمان در این دسته ابتدا موفق به مهار وزنه ۱۷۵ کیلوگرمی نشد، اما در دومین انتخاب این وزنه را بالای سر برد. وی در سومین حرکت نیز در مهار وزنه ۱۸۵ کیلوگرمی ناکام بود تا با همان ۱۷۵ کیلوگرم و جایگاه دومی به کار خود در حرکت یک‌ضرب پایان دهد.

 

مرادی و رستمی برای نخستین حرکات یک‌ضرب خود به ترتیب وزنه‌های ۲۲۰ و ۲۲۵ کیلوگرمی را درخواست داده‌اند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − سه =

دکمه بازگشت به بالا