اخبار ورزشیتوپ و تور

داوری: وارد پرسش ها درباره حضورم در انتخابات نمی شوم/ اردلان گاهی به من سر می زند

سرپرست فدراسیون والیبال گفت: وارد پرسش ها درباره حضورم در انتخابات نمی شوم چون اگر پاسخ مثبت یا منفی به این سوال بدهم، حاشیه‌سازی خواهد شد.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، پس از انتخاب افشین داوری به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال نظرات متفاوتی در مورد عملکرد وی در رسانه‌ها مطرح شد. برخی اقدامات داوری در این مدت کوتاه مورد تایید اهالی والیبال بود و نسبت به برخی از اقدامات وی هم انتقاداتی مطرح شد.

این روزها هم حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون مدیریت فدراسیون والیبال مطرح می‌شود. تمام این موارد موجب شد تا به سراغ افشین داوری، سرپرست فدراسیون برویم و نظراتش را بدانیم. متن صحبت‌های داوری با خبرگزاری فارس را در ادامه می‌خوانید:

* در این مدت تنها یک بازی لیگ را از نزدیک دیده‌اید؛ شرایط لیگ امسال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بحث کیفیت را نفراتی که در لیگ حضور دارند باید توضیح بدهند. ما از باشگاه و باشگاه از ما باید رضایت داشته باشد. بدون شک تمام ارگان‌ها تلاش می‌کنند تا بهترین شرایط فراهم شود. باید توجه خاصی به لیگ داشته باشیم و باید به سمتی برویم که شرایط روز به روز بهتر شود. قطعاً نقاط ضعف و قوتی وجود دارد، اما با توجه به اینکه دوستان در سازمان لیگ، کمیته داوران و حتی باشگاه‌ها زمان زیادی می‌گذارند توقع داریم مسابقات با بهترین کیفیت برگزار شود. شاید اختلاف نظر‌هایی هم وجود داشته باشد، اما همه در تلاش هستیم فضا به گونه‌ای شود که اشتباهات و مشکلات کمتر شود. شاید در پایان لیگ اساسنامه و مصوباتی داشته باشیم که به روزتر و کم‌اشتباه‌تر باشد.

* کمیته انضباطی این روزها خیلی فعال است که تحلیل‌های دوجانبه در این خصوص وجود دارد؛ اول اینکه حاشیه و مشکلات زیاد است که اینقدر جلسه تشکیل می‌شود و دیگر اینکه آرای خوبی صادر می‌شود و به بهتر شدن لیگ کمک می‌کند. یک رای برای بازی پیام خراسان و خاتم اردکان صادر شد که اعتراض هر دو طرف را به همراه داشت؛ چطور می‌شود که یک رای صادر شود و هر دو طرف نسبت به آن معترض باشند؟

فکر می‌کنم مسئولان کمیته انضباطی پاسخ منطقی و دقیق‌تری می‌توانند به این موضوع داشته باشند. در مورد بخش اول سوال هم باید بگویم که برگزاری زیاد جلسه کمیته انضباطی منوط به این نیست که حاشیه زیاد باشد. من می‌گویم چون برخی مواقع رقابت‌ها بسیار بهم نزدیک است و حساسیت زیادی دارد اختلاف نظرهایی ایجاد می‌شود که بهترین جا برای حل آنها همین کمیته انضباطی است. رقابت‌ها جذاب‌تر و حساس‌تر شده و همین عوامل اختلاف نظرهایی را ایجاد می‌کند که در کمیته انضباطی باید مورد بررسی قرار بگیرد.

* زمان برگزاری انتخابات هم به سال آینده موکول شد…

هر اتفاقی یک پروسه زمانی دارد و این پروسه باید به درستی طی شود. نفراتی که تصمیم به حضور در انتخابات دارند باید در طول زمان ۱۰ روز کاری ثبت‌نام کنند، یک هفته هم زمان پروسه رسیدگی به مدارک و مستندات است. حدود ۴۵ روز هم باید منتظر تایید‌ها بود. نمی‌توان گفت که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است، چراکه من در این هفته انتخابات استان مازندران را برگزار کردم. انتخابات چند استان دیگر مانند قم و سمنان و … هم باقی مانده است. در تلاش هستیم کارها به سرعت جلو برود و هر زمانی که وزارت ورزش اعلام کند ثبت‌نام‌ها آغاز خواهد شد.

* سرپرست دبیری فدراسیون والیبال هم هنوز انتخاب نکرده‌اید!

دبیر هم انتخاب شده است. خیلی تلاش می‌کنم و پیگیر هستم تا زودتر فرد مورد نظر بتواند کارش را آغاز کند. احتمالاً طی این هفته یا هفته آینده همه چیز نهایی خواهد شد. منتظر یک نقل و انتقال هستیم که اگر این کار صورت بگیردT انشالله دبیر جدید کارش را آغاز می‌کند. دبیر انتخاب شد و حکمش را هم زده‌ایم.

* جلسه‌ای با ایگور کولاکوویچ داشتید که همایون اردلان، پیشکسوت بوکس هم در آن جلسه حضور داشت؛ علت حضور اردلان در آن جلسه چه بود؟

اردلان از مشاوران من در وزارت ورزش و از دوستان خوب من است. او هر از گاهی به فدراسیون والیبال می‌آید و حالی از من می‌پرسد. نمی‌شد در آن روز به وی بگویم بیرون بماند تا جلسه ما برگزار شود. ضمن اینکه فکر می‌کنم خیلی هم خوب است و می‌تواند در مسیری که هستیم به ما کمک کند. او از پیشکسوتان قابل احترام است و همیشه به عنوان یک دوست و مهمان در کنار من بوده است.

* در گذشته معمولاً در این زمان از سال برنامه‌های تیم ملی تدوین می‌شد، اما حالا احساس می‌شود که زمان را از دست داده‌ایم…

زمان را از دست نداد‌ه‌ایم. درخواست برگزاری بازی دوستانه را باید به تیم‌های مدنظر ارائه کنیم که در این خصوص منتظر نظر نهایی کولاکوویچ هستیم. امور مربوط به ویزا مخصوصاً برای آمریکا هم انجام و پاسپورت‌ها جمع‌آوری شده و بازیکنان در بهمن ماه برای انجام سایر کارها به امارات خواهند رفت. اردوهای داخلی که مشکلی ندارد و پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است. منتظر اعلام نفرات مدنظر سرمربی تیم ملی هستیم تا برای آنها برنامه‌ریزی کنیم. نامه‌هایی که مربوط به شورای برون مرزی بوده هم ارائه شده؛ همچنین درخواست ارز دولتی هم داشتیم که این کار را هم انجام داده‌ایم و بخشی از آن را دریافت کرده‌ایم. یکی از وظایف من این است که کارهایی که در تقویم قرار دارد را برگزار کنم تا مجمع برگزار شود.

* کولاکوویچ در نشست خبری اعلام کرد که یکی از خواسته‌های من از داوری این است که خوش‌خبر را به عنوان سرپرست به جمع کادر فنی تیم ملی برگرداند، اما شنیده شده که خواسته وی بسیار جدی است و گفته می‌شود اگر خوش‌خبر بازنگردد، ایگور هم با تیم ملی ایران ادامه نخواهد داد؟

درمورد بخش دوم سوال باید بگویم که اینگونه نیست؛ یعنی کولاکوویچ چنین حرفی نزده که اگر خوش‌خبر، نباشد من هم نیستم. سرپرست را فدراسیون معرفی می‌کند و سرمربی باید کمک‌هایش را انتخاب کند. در مجموع در زمان کنونی باید بهترین تصمیم را برای کسب بهترین نتایج بگیریم. سعی می‌کنیم بازهم همان تیم کارآمد را کنار هم جمع کنیم. پیشنهاداتی به خوش‌خبر داده شده و سعی می‌کنیم با یک خرد جمعی از تیمی قدرتمند حمایت کنیم. امیدوارم تا زمان بازگشت کولاکوویچ و آغاز اردوهای تیم ملی تمام عوامل مفید را جمع کنیم.

* آیا خوش‌خبر به عنوان سرپرست تیم ملی بازخواهد گشت یا خیر؟

این موضوع به خوش‌خبر بستگی دارد. با توجه به شرایطی که داریم ما علاقمند هستیم تا از بهترین‌ها استفاده کردیم. خوش‌خبر امروز نیامده که امروز برود، بلکه اون ۱۳ سال در والیبال زحمت کشیده و هزینه‌های زیادی برای وی شده است. خوش‌خبر به یک سرمایه تبدیل شده و می تواند یک تیم را به بهترین شرایط برساند. زمان زیادی برای رقابت‌های انتخابی المپیک نداریم و در این مدت باید از باتجربه‌ها استفاده کنیم. نیت ما این است که بهترین شرایط را برای تیم ملی فراهم کنیم تا مشکلی ایجاد نشود.

* گفته می‌شود که خودتان می‌خواهید در انتخابات ثبت‌نام کنید؛ آیا این موضوع صحت دارد؟

من در این سوالات وارد نمی‌شوم، چون من در این مسیر حدود ۲ ماه است که مشغول به کار هستم. مسیر رو به جلوی والیبال ادامه دارد. اگر پاسخ مثبت یا منفی به این سوال بدهم، حاشیه‌سازی خواهد شد. من باید یک مجمع خوب و منطقی را برگزار کنم و در این مدت باید برنامه‌های تقویم را هم به خوبی اجرا کنم. در تلاش هستم فضا را برای یک مجمع بی‌نقص فراهم کنم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا