اخبار ورزشیسایر اخبار

داورزنی: شنیده‌ام تاج چند درصد جانبازی دارد

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: شنیده‌ام آقای تاج چند درصدی جانبازی دارد ولی دقیقش را نمی‌دانم.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی درباره نتایج کاروان ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا و از دست رفتن جایگاه چهارمی با توجه به استفاده میزبان از رشته‌ای به نام پنجاکسیلات شورای المپیک آسیا امتیازاتی برای کشورهایی که میزبانی را بر عهده می‌گیرند قائل می‌شوند. این رشته نام منطقه‌ای در جاکارتا است و رشته‌ای آئینی محسوب می‌شود. ما هم با توجه به اینکه در ایران در این رشته فعالیت داشتیم ورزشکاران‌مان را اعزام کردیم اما اینکه از ۱۶ طلای این مسابقات ۱۴ مدال به میزبان برسد جای بحث دارد.

وی که با برنامه تهران ورزش گفتگو می کرد، ادامه داد:‌ نحوه برگزاری مسابقات به گونه‌ای بود که روح بازی جوانمردانه حاکم بر ورزش را زیر سؤال می‌برد.البته این رشته در اندونزی و جاکارتا بسیار محبوب است و رئیس‌جمهور اندونزی از زمان برگزاری مسابقات حضور پیدا می‌کرد و به نوعی شبیه ورزش‌های زورخانه‌ای ماست که در اندونزی محبوبیت بالایی دارد. شاید اگر ایران هم میزبان بازی‌های آسیایی شود در رشته‌هایی که تمایل دارد این مسابقات برگزار شود.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره بررسی عملکرد ضعیف برخی فدراسیون‌ها در بازی‌های آسیایی گفت: قطعا از تمام فدراسیون‌ها توضیح خواهیم خواست. بدور از برخوردهای احساسی نتایج را تحلیل خواهیم کرد و بر اساس رشته‌ها و ظرفیت‌های موجود و نتیجه‌ای که کسب کردند توضیح خواهیم خواست. باید از همین امروز برای المپیک ۲۰۲۰ و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ برای رفع نقاط ضعف برنامه‌ریزی و حرکت کنیم.

داورزنی در پاسخ به این سؤال که مسببین حذف زهرا نعمتی برخورد و اسامی آنها اعلام خواهد شد، گفت: قطعا بررسی و اعلام خواهد شد چون منافع ملی ارجح است.

وی در مورد حمایت مالی از فدراسیون فوتبال گفت: رشته‌ای را در این مدت نداشتیم که به خاطر تنگناهای مالی اردو یا مسابقاتش لغو شود. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همواره کنار فدراسیون‌ها بوده است و فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیست و از حمایت ما برخوردار بوده و در کنارشان بوده‌ایم. الان هم حمایت میکنیم تا مشکلی نداشته باشند.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها در ورزش تصریح کرد:‌اگر قانون ابلاغ شود تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه ورزش ملزم به اجرای آن خواهند بود. تقریبا مشخص است که شامل چه افرادی می‌شود و تلاش وزارت ورزش این است که بر اساس قانون عمل کند.

داورزنی درباره صحبت‌های برخی روسای فدراسیون‌ها که شامل این قانون می‌شود اما عنوان می‌کنند فدراسیون‌های ورزشی سازمانی مردم‌نهاد است و آنها حقوقی دریافت نمی‌کنند که شامل این قانون شوند، گفت: بحث حقوق گرفتن یا نگرفتن نیست. رؤسای فدرسایون‌ها شامل این قانون می‌شود مگر اینکه ۵۰ درصد جانبازی یا ۳ سال اسارت داشته باشند. تمام موارد قانون تطبیق داده می‌شود شاید شامل حال ۱۱۱۲ فدراسیون شود. البته این بدین معنی نیست که از ظرفیت فکری و مشاوره‌ای این عزیزان استفاده نشود اما دیگر به عنوان رئیس فدراسیون نمی‌توانند فعالیت کنند.

وی درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال و اینکه به نظر می‌رسد فعالیت‌ها با توجه به عدم تصویب اساسنامه جدید غیرقانونی است،‌گفت: برای دستگاه‌های نظارتی و سازمان بازرسی ملاک اساسنامه کلی فدراسیون‌هاست. اساسنامه جدید در کمیته تخصصی در حال بررسی است و زمانی که به تائید هیأت دولت برسد در تمام فدراسیون‌ها لازم‌الاجراست. در فدراسیون فوتبال هم موضوعی نیست که دغدغه و مشکل ایجاد کند. در شرایط کنونی مهم موفقیت فوتبال در جام ملت‌های آسیاست. در کنارش این هم این بحث دنبال می‌شود و همه ما ملزم به احترام به قانون هستیم.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص اینکه آیا رئیس فدراسیون فوتبال شامل قانون بازنشستگی می‌شود و در این صورت تکلیف چیست، گفت: البته شنیده‌ام آقای تاج چند درصدی جانبازی دارد اما دقیقش را نمی‌دانم.  تمام فدراسیون‌ها ملزم به اجرای قانون هستندو شامل حال همه خواهد شد. اگر هم شامل حال رئیس فدراسیون فوتبال شود مشکلی نخواهد بود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا