اخبار ورزشیفوتبال ایران

تاریخی‌ترین شب‌زنده‌داری ملی‌پوشان ایران/ از شهادت برادر یک استقلالی تا قهر پروین!

ملی پوشان فوتبال ایران در سال ۱۹۸۰ تاریخی‌ترین شب‌زنده‌داری‌ فوتبال و ورزش ایران را رقم زدند، زمانی که آنها نگران حمله عراقی‌های بعثی به مرزهای کشورمان شدند و روز بعد هم باید مسابقه می‌دادند.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس،« حضور در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا برای تیم ملی ایران رویاست!» همین یک جمله کارلوس کی‌روش در جدیدترین مصاحبه‌اش کافی بود تا اهالی فوتبال  شوکه شوند، رویای حضور در جمع ۴ تیم برتر آسیا آن هم برای تیمی که ۳ مرتبه قهرمان آسیا شده و چندین بار هم به مقام سومی این مسابقات دست پیدا کرده کمی بی‌انصافی است.

همین سخنان کی‌روش بهانه‌ای شد تا به تونل زمان برویم جام ملت‌های آسیا را مرور کنیم.

در سال ۱۹۸۰( ۱۳۵۹) درست در زمانی که عراقی‌های بعثی جنگ تحمیلی را علیه ایران آغاز کردند تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت آسیا به میزبانی کویت حضور داشت.حسن حبیبی سرمربی تیم ملی بود و علی پروین یکی از چهره‌های ماندگار فوتبال ایران هم ظاهرا قهر کرده بود و همراه تیم به این مسابقات نرفت. تیم ملی در نیمه‌نهایی به قید قرعه باید مقابل کویت قرار می‌گرفت.کویت میزبان از شرایط خود نه تنها استفاده که سوء استفاده کرد و با انتشار اخبار دروغین از آغاز جنگ تحمیلی روحیه ملی پوشان ایران را بهم ریخت.

به بازیکنان تیم ملی خبر دادند که عراقی‌ها خرمشهر و اهواز را تصرف کرده‌اند و در حال حرکت به سمت تهران هستند! اخباری دروغ که باعث نگرانی همه اعضای تیم ملی شد و آنها شب قبل از مسابقه نیمه نهایی با کویت تقریبا تا صبح از نگرانی نخوابیدند. همه نگران خانواده‌هایشان و حتی اوضاع کشور بودند. در این اردو خبر شهادت برادر حسن روشن منتشر شد!

در نهایت تیم ملی که ملی پوشانش تاریخی‌ترین شب زنده داری تاریخ ورزش ایران را رقم زدند مقابل کویت ۲ بر یک بازنده شدند در حالیکه در نیمه  دوم کاملا برتر از حریف بودند و در نهایت این تیم ملی در بازی رده بندی تیم کره شمالی را شکست داد و به مقام سوم رسید.آن شب زنده داری ملی پوشان به هیچ عنوان از جنس شب زنده داری‌های دهه ۸۰ و ۹۰ خورشیدی برخی از فوتبالیست‌های مشهور و پرحاشیه امروزی نبود. شب زنده داری که بازیکنان تمام فکر و ذکرش پیش خانواده‌‌شان و وطنشان ایران بود و نمی‌دانست اصلا چرا باید در آن شرایط به میدان برود!

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + ده =

دکمه بازگشت به بالا