اخبار ورزشیسایر اخبار

بازی وزارت ورزش در زمین تنیس!/ انتخاباتی که تک کاندیدا نیست

انتخابات فدراسیون این روزها پیچیده شده و مشخص نیست وزارت ورزش و جوانان چه برنامه‌ای برای این فدراسیون دارد.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، در دنیا توجه زیادی به ورزش تنیس می‌شود و یکی از رشته‌های مطرح است، اما ظاهرا در ایران اهمیتی از سوی مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون برای پیشرفت آن نمی‌شود. در حالی که مهلت ریاست شایسته در این فدراسیون مدت‌ها است که پایان یافته در عمل اراده‌ای برای برگزاری انتخابات آن وجود ندارد و هر روز صحبت‌های زیادی در این مورد مطرح می‌شود.

براساس اعلام فدراسیون ۵ نفر برای انتخابات ثبت نام کردند و پس از بررسی‌ها صلاحیت دو نفر تایید نشد، اما در مورد سه نفر دیگر هنوز اظهار نظری از سوی مسئولان وزارت ورزش نشده و همه چیز را بلاتکلیف و معلق گذاشته‌اند.

رحمانی، آریانفر و شایسته سه نفری هستند که در مورد رد یا تایید صلاحیت آنها خبری وجود ندارد و شرایط آنها مبهم است اما مشخص نیست چرا محمدرضا داورزنی، معاون وزارت ورزش اعلام کرده که به دلیل تک کاندیدا بودن، ثبت نام مجددا انجام خواهد شد چرا که هنوز سه کاندیدا برای شرکت در انتخابات حضور دارند.

کامیار کیمیایی، دبیر فدراسیون تنیس در این مورد می‌گوید: هنوز تاریخی از وزارت ورزش و دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها برای برگزاری مجمع به ما اعلام نشده است. ۵ نفر برای انتخابات ثبت نام کرده بودند که ۲ نفر صلاحیت‌شان تایید نشد، اما در مورد سه نفر دیگر هیچ اطلاعی در مورد رد یا تایید آنها به ما داده نشده است.

وی ادامه داد: در قانون چیزی در مورد اینکه انتخابات نباید با تک نامزد برگزار شود، نداریم.

در کنار حواشی‌ای که برای ثبت نام، تایید و رد صلاحیت کاندیداها وجود دارد، موضوع ادامه حضور شایسته با وجود پایان یافتن مهلت قانونی ریاستش هم مطرح است. چیزی که واکنشی از سوی وزارت ورزش نداشته و اگر قرار است شایسته به عنوان سرپرست فدراسیون ادامه دهد، چرا هیچ حکمی برای وی صادر نمی‌شود؟

کیمیایی در این مورد هم اینطور توضیح می‌دهد:  طبق صحبت‌های داورزنی شایسته فعلا سرپرستی فدراسیون را برعهده دارد و براساس صحبت‌های وزیر نیز رئیس قبلی سرپرستی فدراسیون را تا زمان انتخابات برعهده خواهد  داشت.

به گزارش فارس، اینکه وزارت ورزش موضوع تنیس را تا این حد پیچیده کرده این تصور را برای جامعه تنیس و برخی از نامزدها به وجود آورده که نکند وزارت ورزش قصد دارد انتخابات را مهندسی کرده و می‌خواهد گزینه مدنظر خود را برای انتخابات آماده کند. تنیس در ماه‌های آینده رقابت‌های مهم دیویس کاپ را در پیش رو دارد و باید هرچه زودتر ثبات در این رشته به وجود بیاید.

نتایج و عملکرد مجید شایسته در این فدراسیون به عنوان رئیس نشان داده که تنیس با این روش ره به جای شایسته‌ای نخواهد برد و نیاز به خون تازه‌ای دارد تا حداقل بتواند در میان کشورهای آسیایی قد علم کند اما با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد در وزارت ورزش و جوانان هیچ نگاه خریدارانه ای به این رشته وجود ندارد و هدف تنها این است که شرایط به گونه ای پیش برود که فدراسیون در تیول خودی ها باشد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − دو =

دکمه بازگشت به بالا