اخبار ورزشیسایر اخبار

بازدید پوتین از اردوی تیم ملی شطرنج روسیه/ ایران، جدی‌ترین حریف روس‌ها معرفی شد

رئیس جمهور روسیه از اردوی تیم ملی شطرنج کشورش پیش از اعزام به المپیاد جهانی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، چهل‌وسومین المپیاد جهانی شطرنج از ۲۳ سپتامبر تا ۶ اکتبر (یکم تا چهاردهم مهرماه) در شهر باتومی گرجستان برگزار می‌شود. روس‌ها که از تیم‌های مدعی این دوره از مسابقات هستند پیش از اعزام به گرجستان دیداری با ولادمیر پوتین، رئیس جمهور کشورشان داشتند.

پوتین که در کمپ تمرینی شطرنج‌بازان کشورش در سوچی حضور پیدا کرده بود برای دقایقی با آنها دیدار و گفت‌وگو کرد. نکته جالب توجه این دیدار برای ایران این است که وقتی آندره فیلاتوف، رئیس فدراسیون شطرنج روسیه در حال تشریح شرایط تیم ملی شطرنج کشورش و ارزیابی رقابت‌های پیش‌رو بود درمورد جدی‌ترین حریفان روسیه اظهار داشت: تیم کنونی روسیه قوی‌ترین تیم ما در سالیان اخیر است. درمورد حریفان هم باید بگویم که تیم‌های ایران، هند، چین و آمریکا هم رقبای سرسختی برای ما خواهند بود.

در این دیدار پوتین هم برای شطرنج‌بازان کشورش آرزوی موفقیت کرد.

سارا سادات خادم‌الشریعه، میترا حجازی‌پور، مبینا علی‌نسب، مطهره اسدی و آناهیتا زاهدی‌فر نفرات اصلی تیم شطرنج بانوان برای اعزام به المپیاد جهانی هستند. همچنین استادان بزرگ مقصودلو، ایدنی، فیروزجا، طباطبایی و مصدق‌پور اعضای تیم ملی شطرنج ایران در المپیاد جهانی شطرنج ۲۰۱۸ را تشکیل خواهند داد که سید حامد موسویان برای تیم بانوان و ایوان سوکولوف هم در بخش آقایان هدایت شطرنج‌بازان ایران را در اختیار خواهند داشت.

همچنین بنا بر توافقات صورت گرفته احسان قائم‌مقامی هم به عنوان کاپیتان در کنار ملی‌پوشان حضور خواهد داشت تا تجربیات خود را در اختیار جوانان ایران قرار دهد. قائم مقامی سابقه ۹ بار حضور ارزشمند در المپیاد جهانی شطرنج بر روی میز یک تیم ملی را داشت.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا