اخبار ورزشیتوپ و تور

اولویتی که در والیبال فراموش شد/ وقت‌کشی به سبک داوری!

سرپرست فدراسیون والیبال اولویت کاری خود را فراموش کرده و این روزها به شدت درگیر برگزاری جلسه با قشرهای مختلف است.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال در اولین هفته کاری خود جلسات پرتعداد، بررسی امور جاری فدراسیون و مقدمات برگزاری مجمع سالانه را در دستور کار داشت. سرپرست فدراسیون دقایقی بعد از پایان جلسه معارفه برای بررسی شرایط کلی فدراسیون نشستی فوق‌العاده با حضور روسای کمیته‌های مختلف برگزار کرد تا در جریان آخرین اتفاقات جاری فدراسیون قرار بگیرد.

بررسی مکاتبات بین‌المللی، آخرین وضعیت میزبانی‌های والیبال ایران در سال آینده، رصد آخرین وضعیت لیگ برتر، نشست تخصصی با سازمان والیبال ساحلی، ساماندهی امور اداری و بررسی گزارشات مالی و موضوعات پیرامون اموال فدراسیون دیگر موضوعاتی بودند که در دستور کار داوری قرار داشت. افشین داوری همچنین در هفته اول کاری خود جلسه‌ای با کارمندان فدراسیون برگزار کرد و در این جلسه از  تعریف ساختار اداری جدید برای فدراسیون والیبال خبر داد و در این مراسم ضمن اهدای شاخ گل، هدیه‌ای به برخی از کارمندان به مناسبت سالروز تولد آنها اعطا کرد. جمع آوری بانک اطلاعاتی بازیکنان و اعضای تیم های ملی والیبال و پیشکسوتان از موضوعاتی بود که در این هفته از سوی داوری مورد بررسی و جمع بندی قرار گرفت.

بنا بر اعلام سایت فدراسیون والیبال جمع آوری عملکرد فنی سال ۱۳۹۶، جمع آوری و ساماندهی عملکرد مالی سال ۱۳۹۶ و هماهنگی لازم برای برگزاری مجمع از مهم‌ترین برنامه‌های داوری هفته‌های بعدی فعالیتش بود. داوری همچنین در هفته‌های گذشته نشستی با روسای هیات‌های استانی داشت که در این جلسه سرپرست فدراسیون در جریان آخرین مشکلات هیات‌ها قرار گرفت. تصمیم‌گیری در خصوص بهبودی و ساماندهی هیات‌ها از دیگر اقدامات داوری در این مدت بود.

سرپرست فدراسیون همچنین در نشست‌های متعدد با حامیان مالی برای پیگیری مطالبات فدراسیون حاضر شد که این اقدامات در حال پیگیری‌های جدی با مدیران مربوطه است. برگزاری جلسه با مربیان و نمایندگان لیگ برتر برای برنامه‌ریزی نیم فصل دوم و پلی‌آف بخشی دیگر از برنامه‌های داوری بود. در این جلسه ضمن اتخاذ تصمیمات فنی در خصوص برگزاری لیگ برتر و پلی‌آف، داوری با هماهنگی و توافقات تیم‌های لیگ برتری، برنامه‌ریزی لازم برای دریافت مطالبات فدراسیون از باشگاه‌ها را ساماندهی کرد.

داوری در ادامه زبردست را به عنوان سرپرست امور نایب رئیسی بانوان منصوب و از امکانات کمپ چمران(کمپ تیم های ملی بانوان) بازدید کرد. پس از آن سرپرست فدراسیون در جلسه‌ای با ناظران و داوران لیگ برتر و دسته یک شرکت کرد. داوری در این جلسه ضمن آشنایی بیشتر با ناظران و داوران فدراسیون، در جریان مشکلات خانواده داوری قرار گرفت و در این جلسه همفکری لازم برای مرتفع شدن مشکلات داوران و ناظران انجام شد.

پیگیری و رایزنی در خصوص میزبانی‌های ایران در سال آینده برای رقابت‌های جهانی و هماهنگی با نهادهای بین‌المللی برای برگزاری هر چه بهتر این میزبانی‌ها از جمله برنامه‌های سرپرست فدراسیون بود که به صورت روزانه انجام گرفت. برگزاری نشستی تخصصی با مدیران مدیریت کیفیت برای استانداردسازی سیستم اداری فدراسیون والیبال از دیگر فعالیت‌های سرپرست پرکار بود.

هفته گذشته هم سرپرست فدراسیون میزبان جلسه‌ای صمیمانه با پیشکسوتان والیبال بود و پس از آن در جلسه‌ای با حضور داوران و ناظران لیگ برتر بانوان شرکت کرد.

داوری در آخرین اقدام خود هم در جمع بازیکنان و کادر فنی تیم والیبال دورنای ارومیه حضور پیدا کرد. تیم والیبال دورنا که شالکه اصلی آن را بازیکنان تیم نوجوانان ایران تشکیل می‌دهند تمرینات خود را در محل فدراسیون والیبال آغاز کرده‌اند. افشین داوری در خلل تمرین این تیم گفت‌و‌گویی کوتاه با بازیکنان داشت و از حمایت همه جانبه فدراسیون از تیم والیبال نوجوانان گفت.

والیبال ایران سال آینده مسابقات و میزبانی‌های مهمی در پیش دارد که می‌طلبد سرپرستِ پرکار فدراسیون هرچه زودتر شرایط برگزاری انتخابات را فراهم کند و دغدغه‌ای غیر از این موضوع نداشته باشد، اما با تمام اقداماتی که داوری در این مدت انجام داده به نظر می‌رسد که او با بررسی شرایط احساس کرده فدراسیون والیبال جای مناسبی برای مدیریت است. شاید بتوان اینگونه گفت داوری هوایی شده و دلش می‌خواهد خودش رئیس فدراسیون والیبال شود. با فعالیت‌هایی که داوری در این مدت داشته تنها والیبال ضربه می‌خورد، چون اقدامات آقای سرپرست نوعی وقت‌کشی محسوب می شود.

رئیس آینده فدراسیون چه زمانی انتخاب می‌شود؟ چه زمانی می‌تواند برنامه‌های خود را اجرا کند؟ پاسخِ این دو سوال اهالی والیبال را حسابی نگران کرده است، چون در شرایط کنونی زمان حکم طلا را برای این رشته دارد. این دغدغه تنها زمانی از بین خواهد رفت که خیال‌مان راحت باشد داوری قرار است ریاست فدراسیون را در دست بگیرد وگرنه هر روزی که جلو می‌رویم، یک گام به عقب است!

حال سوال اصلی‌تر این است که اساساً سرپرست یک فدراسیون می‌تواند رئیس همان فدراسیون شود یا خیر؟ محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه سرپرستان فدراسیون‌ها فقط فرایند برگزاری مجامع انتخاباتی را انجام می‌دهند، افزود: آنها مجوز کاندید شدن برای ریاست فدراسیون را ندارند.

او در خصوص وظایف سرپرستان گفت: سرپرستان موظفند طی فرایند مربوطه در مدت ۳ ماهی که در پیش دارند ثبت‌نام‌ها را شروع کنند و همه کسانی که می‌خواهند خودشان را در معرض آرای مجامع قرار دهند ثبت‌نام کنند.

وی با تاکید بر اینکه سرپرستان انتخاب شده، حق شرکت در انتخابات به عنوان کاندید را ندارند افزود: افراد علاقمند به احراز پست ریاست این فدراسیون‌ها، با هماهنگی با معاونت ورزش قهرمانی‌و‌‌حرفه‌ای وزارت ورزش‌وجوانان در یک مدت زمان دو تا سه ماه فرصت دارند برای ثبت نام در مجمع آماده شوند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا