اخبار ورزشیفوتبال جهان

افتتاحیه پُرخرج با همنشینی ۱۰ دقیقه‌ای جیانی و شیوخ+تصاویر

افتتاحیه مسابقات جام ملت های آسیا شب گذشته در شرایطی برگزار شد که سرمایه گذاری کشور امارات کاملا نمایان بود اما در نهایت خروجی خاصی نداشت.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرنگار اعزامی فارس از امارات، شب گذشته مراسم افتتاحیه مسابقات جام ملت های ۲۰۱۹ آسیا در شرایطی در ورزشگاه شیخ زاید برگزار شد که هزینه های سرسام آور کشور امارات برای این بازی ها در همین بازی اول به وضوح دیده می شد.

هجوم تماشاگران به ورزشگاه مدرنی که میزبان بازی افتتاحیه بود نوید این را می داد که برای اولین بار فوتبال کشورهای حوزه خلیج فارس جمعیتی بی نظیر را در ورزشگاه ببیند اما وقتی به سکوها مراجعه می کردید باز هم با قسمت های خالی زیادی مواجه می شدید.

البته میزبان تلاش بسیار زیادی کرد تا مسابقات را خوب استارت بزند، برخورد خوب با مردم، نمایندگان رسانه ها و میهمانان کشورهای مختلف یکی از نکات مثبتی بود که فارغ از مسائل سیاسی بین کشورها در مراسم پیش از شروع بازی نمایان بود.

نکته جالب این است که استادیوم شیخ زاید در جایی از شهر ابوظبی قرار گرفته که تردد خودروها در آن زیاد است اما ترافیکی در اطراف ورزشگاه ح نشد و علاقه مندان به فوتبال خیلی راحت بدون تنش برای تشویق تیم ملی کشورشان به ورزشگاه رفتند.

حضور جیانی اینفانتینو در کنار میهمان ویژه و مقامات سیاسی کشورهای حاشیه خلیج فارس یکی از نکات مهم دیدار افتتاحیه بود اگر چه برگزاری چنین مسابقه مهمی باز هم باعث نشد تا شیوخ عربی زیاد پای یک مسابقه فوتبال بنشینند.

جالب اینجا است که فرزند یکی از مقامات ارشد کشور امارات در جایگاه ویژه بعد از تماشای ۱۰ دقیقه از بازی  استادیوم را ترک کرد که این موضوع باعث تعجب میهمانان سرشناس فوتبال دنیا شد.

با این اتفاق و با شرایطی که در بازی رقم خورد فوتبالی کسل کننده از سوی امارات و بحرین را شاهد بودیم و شاید یکی از دلایلی که سکوهای ورزشگاه های مختلف کشورهای عربی هرگز پر نمی شود علاقه نداشتن مسئولان بلند پایه این کشورها به فوتبال است.در پارکینگ هایVIP استادیوم شاهد پارک خوروهای فوق لوکس مقامات عربی بودیم غافل از اینکه این سرمایه های کلان هم تاثیری در رشد فوتبال این کشورها ندارد یا حداقل این روند به کندی صورت می گیرد.

با همه این شرایط افتتاحیه نکات مثبت بسیاری هم داشت. سالن مدیای خوب برای نمایندگان مختلف رسانه ها و جایگاه خبرنگارانی که در قرق افراد متفرقه نیست! یا مثلا وقتی بازی برگزار می شود هیچ فرد بدون مسئولیتی در آنجا حضور ندارد.

از طرفی وقتی بازی تمام شد در عرض کمتر از ۵ دقیقه استادیوم خالی از جمعیت  و هیچ بی نظمی در استادیوم مشاهده نشد! نکته جالب این بود که باز هم شاهد هیچ ترافیکی در استادیوم نبودیم و جالب تر اینکه بر خلاف خیلی از مسابقات داخلی هیچ فرد متفرقه ای در اطراف اتوبوس تیم ها برای گرفتن عکس سلفی دیده نشد.

افتتاحیه جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ درس های زیادی داشت که شاخص ترین آن این بود: میزبانی در جام ملت های آسیا کار راحتی نیست و حتی به زبان آوردن آن هم سخت است!

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا