اخبار ورزشیتوپ و تور

از نتایج تیم ملی راضی نیستم

رئیس فدراسیون هندبال می‌گوید باخت‌های این تیم در بازی های آسیایی و عنوان پنجم این تیم ارتباطی به غیبت لژیونرها نداشته و ایران می‌توانست با همین بازیکنان جزو ۴ تیم برتر باشد.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرنگار اعزامی مهر از اندونزی، علیرضا رحیمی بعد از عنوان پنجمی تیم ملی هندبال ایران در بازی های آسیایی از اشتباهات فردی و «همیشگی نبودن» بازیکنان به عنوان دلایل ناکامی مقابل تیم هایی چون کره جنوبی و بحرین یاد کرد. وی همچنین اعلام کرد که درباره کاستاراتوویچ در روزهای آینده تصمیم گیری خواهد شد.

مشروح این گفتگو در ذیل می آید:

* خبرگزاری مهر – آقای رحیمی؛ بازی های آسیایی هم با رتبه پنجم هندبال ایران تمام شد. ارزیابی شما از عملکرد تیم ملی در این بازی ها چیست؟

– علیرضا رحیمی: بچه های ما تلاش خودشان را کردند ولی در بازی مقابل بحرین انتظار داشتم بهتر ظاهر شوند. نمی گویم تعدادی از لژیونرهای ما نبودند. با این تیم به اندونزی آمده بودیم که روی سکو برویم. خودم فکر نمی کردم کره جنوبی و بحرین نسبت به گذشته ضعیف‌تر باشند. همین نفرات تیم ملی ایران هم در حد خودشان ظاهر نشدند. اگر در حد خودشان بودند روی سکو می رفتیم. همه زحمت کشیدند. وزارت و کمیته المپیک زحمت زیادی کشیدند ولی نتیجه نگرفتیم.

* شاید بعضی ها تصور کنند حریفان ما نسبت به دوره های قبل قوی تر بوده اند.

– نه اینطور نبود. شخصا فکر می کردم ژاپن، بحرین و کره بهتر باشند ولی اینطور نبود. تیم ایران اصلا کمتر از اینها نبود. ما روی مسائل فردی بازی ها را باختیم. اگر بازیکنان ما خودشان بودند اینطور نمی شد.

* پس شما قبول ندارید که دلیل نتیجه نگرفتن ایران غیبت لژیونرها بوده است؟

– نتایج ما اصلا ارتباطی به لژیونرها ندارد. شاید اگر کره و بحرین مثل سالهای قبل بودند این حرف را می زدم و می گفتم نبود لژیونرها تاثیرگذار بوده ولی حالا که می بینم ما بهتر از کره و بحرین بودیم، این مسئله را قبول ندارم. در مسابقاتی که باختیم پنالتی و تک به تک زیاد از دست دادیم. این موضوع ارتباطی به مربی و اینکه چه بازیکنی بوده و نبوده ندارد. من هم تلاش خودم را کردم بچه ها استرس نداشته باشند ولی فایده ای نداشت.

* ارزیابی فدراسیون از عملکرد کاستاراتوویچ سرمربی تیم ملی چیست؟ آیا این مربی به کارش در تیم ملی ادامه می دهد؟

– بعدا در اینباره تصمیم می گیریم و باید با ایشان صحبت کنم.

* آیا حتی به صورت شفاهی هم با کاستاراتوویچ صحبت نکرده اید؟

– خیر؛ ان شاءالله در روزهای آینده.

* آیا کاستاراتوویچ در تیم ملی ایران نمره قبولی می گیرد؟

– فعلا در این مورد صحبت نمی کنم.

* زمانی که شما رئیس فدراسیون شدید مشکلات زیادی وجود داشت. آیا این مشکلات هم در عملکرد فدراسیون تاثیری داشته است؟

– ما آمده ایم که مشکلات را حل کنیم ولی ناراحتی ام این است که تیم ما کمتر از بقیه نبود. حقمان بود جزو چهار تیم برتر بازی های آسیایی قرار بگیریم.

* به نظر می رسد خستگی کارهای چند ماه گذشته به تن شما مانده است؟

– واقعا خستگی به تنمان ماند. اگر کره جنوبی و یا بحرین بهتر از ما بودند مشکلی نبود. بحرین بهتر از ما بازی کرد ولی ما حداقل بهتر از کره بودیم. چقدر در آن بازی فرصت داشتیم. اینها باعث می شود خستگی در تن آدم بماند. قطر که همیشه بهتر از ما بوده و از این بابت ناراحت نیستیم ولی از بازی کره خیلی خیلی ناراحتم چون از آنها بهتر بودیم.

* بعضی ها می گویند تیم ملی نیاز به پوست اندازی و جوانگرایی دارد. آیا با این موضوع موافقید؟

– به هر حال هر مربی ای در تیم ملی باشد ما بازیکن را در اختیارش قرار می دهیم. اینجا جای جوانگرایی نیست. هرکسی در تیم ملی می آید باید بهترین باشد. نمی توانیم به مربی بگوییم کدام بازیکن باشد و کدام یک نباشد. ما ۳۰ تا ۴۰ بازیکن به سرمربی می دهیم و او هرکسی را خواست انتخاب می کند.

* آقای رحیمی آیا قانون بازنشسته ها هم شامل حال شما می شود؟ قرار است چه اقدامی انجام بدهید؟

– هرچه قانون گفت می پذیریم. هنوز نمی دانیم این قانون شامل فدراسیون ها می شود یا نمی شود. حدود ۱۰ تا ۲۰ فدراسیون هستیم که این وضعیت را داریم. من ذی نفع هستم و برای همین بهتر است صحبت نکنم.

* شما تجربه حضور در فوتبال را هم دارید. مدیریت در فوتبال سخت تر است یا هندبال؟

– خودم فوتبال بازی کرده ام و رایکوف سرمربی ام بوده است. مربیان بزرگ می گویند ۲۰ درصد یک ورزش بحث تاکتیکی است و ۸۰ درصد آن روحی و روانی است. من تلاش خودم را کردم آن ۸۰ درصد بحث روحی را به تیم هندبال منتقل کنم ولی نشد. به هر حال فوتبال و هندبال هر کدام سختی خودش را دارد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا