اخبار ورزشیسایر اخبار

احمدی: قرار نیست سرپرستان فدراسیون‌ها برای حضور در انتخابات کاندید شوند

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: طبق توافقاتی که با این سرپرستان انجام شده است قرار نیست که کاندیدا شوند و اگر قرار به حضور در انتخابات باشد، باید ابتدا از سرپرستی فدراسیون کنار بروند.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، عبدالحمید احمدی درباره برگزاری گلریزان جامعه ورزش به منظور کمک به مردم محروم یمن گفت: طبق گزارش‌های یونیسف هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی جانش را به دلیل سوء تغذیه و بیماری از دست می‌دهد. جامعه ورزش همواره در برنامه‌های انسانی پیشقدم بوده و هست. این برنامه هم با مشارکت فدراسیون‌های ورزشی و سازمان بسیج ورزشکاران برگزار شده است.

وی‌ ادامه داد: این شرایط را فراهم کردیم تا جامعه ورزش دور هم یک بار دیگر از مردم مظلوم یمن اعلام حمایت کنند.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در باره تعیین تکلیف بازنشسته‌های فدراسیون‌های ورزشی گفت: وزارت ورزش تحت هیچ فشاری نیست و بر اساس قانون و تکالیف کارها را پیش می‌برد. در تمام بخش‌ها هم ورزش قهرمانی و هم ورزش همگانی قانونی هم که اخیرا ابلاغ شده است، عمل به قانون بدون کم و کاست در دستور کار ما قرار دارد. قانون استثنائاتی را قائل شده است و کسانی که مشمول این استثنا می‌شوند می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. سایر روسایی که در این قالب قرار نمی‌گیرند و مشمول قانون می‌شوند، موظف به رعایت قانون هستند. وزارت ورزش و جوانان هم تلاش کرده شرایط را برای اجرای قانون تسریع و تسهیل کند.

احمدی درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و تعیین مبلغ پایه ۵۰۰ میلیارد تومانی برای سرخابی‌های پایتخت گفت: طبق قانون مبلغ پایه را باید سازمان خصوصی‌سازی اعلام کند، اما مقدمات کار همان‌طور که وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد توسط ما فراهم خواهد شد و عزم ما بر این است که این روند خصوصی‌سازی با جدیت دنبال شود تا با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی در زمانی مناسب و با رعایت تمام جوانب این موضوع انجام شود. از طرفی بر اساس مسئولیتی که سازمان خصوصی‌سازی دارد، با کارشناسی‌های صورت‌گرفته مبلغ تیم‌ها مشخص خواهد شد. ما باید منتظر نظر سازمان خصوصی‌سازی در مورد قیمت پایه سرخابی‌ها باشیم.

وی درباره خداحافظی تاج از فدراسیون فوتبال و احتمال جایگزینی نبی به جای وی گفت: درباره فدراسیون فوتبال، فدراسیون والیبال و سایر فدراسیون‌ها باید مجامع تصمیم‌گیری نهایی انجام دهند. با توجه به مهلت قانونی، مجامع این فدراسیون‌ها باید تا پیش از پانزدهم آذرماه تشکیل شده و تعیین تکلیف کنند.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که آیا سرپرستان‌ فدراسیون‌های ورزشی می‌توانند برای انتخابات کاندید شوند، گفت: طبق توافقاتی که با این سرپرستان انجام شده است قرار نیست که کاندیدا شوند و اگر قرار به حضور در انتخابات باشد، باید ابتدا از سرپرستی فدراسیون کنار بروند.

احمدی در پاسخ به این سؤال که این کناره‌گیری چه مدت قبل از انتخابات باید صورت گیرد و ممکن است سرپرستی چند روز قبل از انتخابات و بعد از فراهم کردن شرایط حضورش به عنوان رئیس فدراسیون کناره‌گیری کند، گفت: توافقاتی صورت گرفته است که کسانی که سرپرست هستند به عنوان کاندیدای فدراسیون داوطلب نشوند.

وی در پاسخ به این سؤال که ظاهرا بنی‌تمیم قصد حضور در انتخابات فدراسیون را دارد، آیا از این نظر منع قانونی دارد یا خیر، گفت: چنین چیزی تا این لحظه مطرح نشده است، منع قانونی هم وجود ندارد و باید قبل از حضور در انتخابات و تشکیل مجمع استعفا بدهد، چون زمان تشکیل مجامع قطعی نیست نمی‌توان زمان دقیقی را اعلام کرد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 4 =

دکمه بازگشت به بالا