اخبار ورزشیتوپ و تور

آغاز لیگ‌برتر بسکتبال با بازگشت مهرام و ۵ تیم جدید

لیگ برتر بسکتبال از پنجشنبه در حالی با حضور ۱۴ تیم آغاز می‌شود که ۱۲ شهر درگیر خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فصل جدید لیگ برتر بسکتبال از پنجشنبه نهم آبان آغاز می‌شود و ۱۴ تیم حاضر رقابت با یکدیگر را به مدت ۷ ماه استارت می‌زنند. لیگی که به اعتقاد بسیاری از مربیان، بازیکنان و کارشناسان، جذابیت و حساسیت زیادی در آستانه المپیک خواهد داشت و باید دید جام قهرمانی اردیبهشت ماه سال آینده به کدام تیم خواهد رسید.

از نکات جالب توجه این فصل می‌توان به حضور ۵ تیم برای نخستین بار در لیگ برتر و بازگشت مهرام با مصطفی هاشمی، صمد نکیخواه بهرامی و ارسلان کاظمی پس از یک سال دوری اشاره کرد.

شیمیدر که به عنوان تنها تیم این فصل اردوی برون مرزی داشت، در این فصل در شهر قم میزبان خواهد بود و گرگانی‌ها هم که بودجه شان افزایش یافته، مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی را روی نیمکت می‌بینند و برای قهرمانی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

نفت آبادان قهرمان فصل گذشته با کاهش بودجه و از دست دادن بازیکنانش قدرت سابق را ندارد و با تیمی نسبتا جوان پای به لیگ می‌گذارد. آنها با جذب ستاره‌های بسکتبال به دنبال قهرمانی در آسیا بودند که در نهایت به مقامی بهتر از سومی دست نیافتند و در این فصل هم کار سختی برای دفاع از عنوان قهرمانی دارند.

پتروشیمی بندرامام در این فصل فرزاد کوهیان را روی نیمکت خود می‌بیند و تیم خوبی را برای حضور در لیگ جمع و جور کرده است. آنها پس از چند فصل بهنام یخچالی را از دست دادند و باید دید خلع این بازیکن در تیم مدعی جنوبی حس خواهد شد یا خیر.

ذوب‌آهن که با دوران اوجش در سال‌های دورتر فاصله گرفته، با مهران حاتمی لیگ این فصل را آغاز می‌کند. آنها پس از پرداخت طلب لورن وودز، سرانجام از محرومیت فیفا در جذب یار خارجی خارج شدند و دو بازیکن به خدمت گرفتند تا قدت خود را کمی افزایش دهند.

آویژه صنعت که فصل قبل نتایج نسبتا خوبی گرفت با مربی خارجی در این به دنبال عرض اندام است. این تیم یار خارجی هم جذب کرده‌ و می خواهد در دومین سال حضور نماینده خوبی برای مشهدی‌ها باشد.

شهرکردی‌ها با حضور رعد پدافند یک بار دیگر صاحب تیم لیگ برتری شده‌اند و می‌توانند میزبان تیم‌های مدعی باشند. محمد جمشیدی، بهنام یخچالی و رسول مظفری بازیکنان سرشناس شهرکردی هستند که در تیم‌های دیگر حضور دارند و نماینده شهرشان با بازیکنان جوان و سرباز در لیگ به میدان خواهد رفت.

اکسون تهران با البرز آب کناری، شورا و شهرداری قزوین با امید حمیدی، شهرداری بندرعباس با رضا هنگام پور، توفارقان آذر شهر با سیامک ویسی و مس کرمان هم با محمد کسایی‌پور تیم‌هایی هستند که برای نخستین بار در لیگ برتر حضور پیدا می‌کنند.

*برنامه هفته اول لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه ۹ آبان – ساعت ۱۶

پالایش نفت آبادان – اکسون تهران
شهرداری گرگان – شهرداری بندرعباس
شیمیدر – شورا و شهرداری قزوین
نیروی زمینی – پتروشیمی بندرامام
ذوب‌آهن اصفهان – مهرام تهران
توفارقان آذرشهر – آویژه صنعت مشهد
رعد پدافند شهرکرد – مس کرمان

انتهای پیام/ک

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا