اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

هراتیان: تست‌های پزشکی را فراتر از مجوز حرفه‌ای و مطابق فیفا انجام می‌دهیم

رئیس ایفمارک توضیحاتی را درمورد آخرین وضعیت تست‌های پزشکی تیم‌ها ارائه کرد.
به گزارش پیشرو ورزش، زهره هراتیان درمورد آخرین وضعیت حضور باشگاه‌ها در تست‌های پزشکی ایفمارک، اظهار داشت: هر سال تست های پزشکی را مطابق استانداردهای مجوز حرفه‌ای و فراتر از آن برگزار می‌کنیم‌. این فراتر به این دلیل است که مرکز پزشکی عالی فیفا هم هستیم. تصور کنید چین هم مجوز حرفه‌ای دارد اما منوط به اجرای الزامات فیفا نیست بلکه برخلاف ما فقط باید الزامات AFC را رعایت کند.
وی ادامه داد: مهم‌تر از هر بحثی مشکلات مربوط به قلب و عروق است که ما استاندارد یوفا را رعایت می‌کنیم‌. جدا از اینکه یک فوق تخصص اکو قلب ورزشکاران را ویزیت می‌کند و از آنها تست ورزش می‌گیرد، حتی اگر ببیند آریتمی دارند ورزشکاران را نزد متخصص دیگری می‌فرستد، فیفا هم برخی استانداردها را از ما می‌خواهد‌.
رئیس ایفمارک اضافه کرد: برخی تست‌ها مربوط به ارزیابی های پیش و پس از ضربه به سر است‌. وقتی VAR در لیگ برتر نصب می‌شود باید به یک پزشک دسترسی بدهیم تا تشخیص بدهد باید تعویض ششم انجام شود یا نشود. بخش‌های دیگری را هم به فیفا اعلام کرده‌ایم. ۲ بخش را با فدراسیون جهانی جلو می‌بریم. اسکت سیس و سلامت ذهن. اطلاعات را همزمان با فیفا بررسی می‌کنیم.
وی افزود: بخش جدیدی را امسال اضافه کردیم. از سال گذشته پرونده‌ها الکترونیکی شده و با اضافه شدن اطلاعات، همه باشگاه‌ها به آن دسترسی دارند. یعنی همین الان باشگاه تراکتور می تواند با دریافت نام کاربری و رمز ورود ببیند چه اطلاعاتی از این باشگاه خواسته‌اند.
هراتیان ادامه داد: یک خبرگزاری خبری مبنی بر پارگی ۱۹ رباط صلیبی منتشر کرد‌. با من تماس گرفتند و به این دلیل که اطلاعاتی نداشتیم نمی‌توانستیم توضیح بدهیم چه اتفاقی رخ داده است. آن خبر باعث شد سامانه ثبت آسیب را راه‌اندازی کنیم. ۱۸ مرداد پزشکان کل تیم‌های لیگ برتری به هتل آکادمی فوتبال می‌آیند و این سامانه که به شکل اپلیکیشن است در موبایلشان نصب می‌کنیم. از این به بعد موظف هستند با توجه به نوع چمن ورزشگاه، ساعات تمرین و مسابقه، نوع آسیب، کارت زرد یا کارت قرمز اطلاعات خود را ثبت کنند. در این حالت سال بعد می‌توانم اطلاعات بیشتری را درمورد پارگی رباط صلیبی ارائه بدهم و مثلا بگویم در استادیومی که آسیب نداشتیم، باید از کدام بذر استفاده کنیم یا باید نوع بدنسازی فلان تیم عوض شود.
وی درمورد اینکه تاکنون تیم‌های لیگ برتری بابت تست‌های پزشکی بازیکنان مشکل حادی نداشته‌اند، گفت: حتما می دانید مشکلات حادی هم وجود داشته باشد نمی‌توانیم در رسانه درموردش صحبت کنیم. خیلی محرمانه و فوری به اطلاع باشگاه می‌رسانیم.
رییس ایفمارک درمورد تعداد تیم‌های شرکت کننده در تست‌های پزشکی، توضیح داد: بیشتر باشگاه‌ها وقت گرفته‌اند. امروز چهارمین باشگاه تست خود را پشت سر گذاشت.
هراتیان در پایان عنوان کرد: سال گذشته در خدمت خبرنگاران بودیم که بازتاب‌های خوبی داشت. خیلی اتفاقات ناگواری که ممکن بود برای آنها بیفتد پیشگیری شد‌. امسال هم ریاست به ما دستور دادند مانند سال گذشته برای تست‌های پزشکی در خدمت اهالی رسانه باشیم و حتی از آنها هم تست پزشکی بگیریم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا