اخبار ورزشیورزش های رزمی

درخواست هادی ساعی از رئیس جمهور آینده در مورد وزیر ورزش

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در نشست خبری امروز از رئیس جمهور آینده درخواست کرد تا کیومرث هاشمی به عنوان بهترین گزینه به عنوان وزیر ورزش در مسوولیت خود ماندگار شود.
به گزارش پیشرو ورزش، نشست خبری هادی ساعی رئیس و اصغر رحیمی دبیر کل فدراسیون تکواندو صبح امروز یک شنبه سیزدهم خردادماه سال ۱۴۰۲ در سالن نشست خبری فدراسیون تکواندو برگزار شد. در این نشست خبری علی تاجیک مدیر سازمان تیم های ملی نیز حضور داشت.
در ابتدای این نشست خبری هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، اظهار داشت: جا دارد به نوبه خودم دوباره این حادثه دلخراش و ناگوار و شهادت رییس جمهور پر تلاش و هیات همراه را تسلیت میگویم. ما از رییس جمهور آینده این خواهش را داریم که کیومرث هاشمی وزیر ورزش که به این ورزش کشور آرامش داده را حفظ کنند و بهترین گزینه برای وزارت ورزش کیومرث هاشمی باشد.
وی در ادامه افزود: طبق قرارمان از ابتدای ورود به فدراسیون تکواندو تصمیم بر این بود که هرچند یک بار جلسه ای با عزیزان خبرنگار و رسانه داشته باشیم. بعد از قهرمانی آسیا در ویتنام پس از هشت سال فرصت خوبی بود تا این جلسه برگزار شود. در قهرمانی آسیا پومسه، کیورگی و پاراتکواندو برگزار شد و‌ ما در هر سه بخش موفقیت های خوبی را کسب کردیم. در پومسه سه مدال طلا،چهار نقره و سه برنز کسب کردیم.نسبت به دوره قبلی که با ۱۴ ورزشکار شرکت کرده بودیم این دوره نتایج بهتری کسب کردیم.
وی‌در ادامه افزود: در این دوره ما با ۹ نفر اعزام شدیم و مدال های بیشتر و رنگ مدال های بهتری را کسب کردیم و نایب قهرمانی آسیا را بدست آوردیم. این افتخار بزرگی برای تکواندو ایران بود. این موفقیت با زحمات کادرفنی و قهرمانان رقم خورد.
هادی ساعی در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: برای اولین بار مدال طلا در ابدایی کسب کردیم، در بخش بانوان در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال مدال طلا کسب کردیم. این رده در آسیا بسیار رده سختی است و این امیدواری خوبی به ما داد که در پومسه قهرمانی جهان که ماه های آینده برگزار خواهد شد. بیشتر تلاش کنیم و نفرات بیشتری را اعزام کنیم.
ساعی در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: در بخش کیورگی در دوره قبل سه فینالیست داشتیم، هیچ کدام مدال طلا کسب نکردند و‌ پنجم شدیم. این دوره با یک تیم جوان راهی مسابقات شدیم و شاید برای اولین بار برخی از نفرات عضو تیم ملی بودند و به مسابقات اعزام شدند و سه مدال طلا گرفتیم و عنوان قهرمانی آسیا را کسب کردیم.
این کار بزرگی بود و‌ به همت بچه های تیم ملی و کادرفنی بعد از هشت سال رقم خورد.
ساعی در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: قهرمانی آسیا در سال المپیک که همه بزرگان آسیا حضور داشتند( به غیر از ۶۸ کیلوگرم ازبکستان)همه قهرمانان جهان و آسیا در این رویداد حضور داشتند. درواقع بهترین های تکواندو که در المپیک میخواهند شرکت کنند در این مسابقات حضور داشتند و خدا رو شکر نتیجه خوبی رقم خورد.
رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص گلایه برخی مسوولان رشته‌ها‌ از امکانات المپیکی، گفت: هر جا کمبودی باشد سعی می‌کنیم خودمان مرتفع کنیم. نمی‌گویم‌ همه چیز عالی است، اما با کمک وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک، امکانات را در اختیار تیم قرار می‌دهیم‌ و بیش‌ از این هم توقع نداریم.
ساعی در خصوص توقعاتی که از ناهید کیانی می‌رود، بیان کرد: از رسانه‌ها‌ می‌خواهم‌ این فشار را از روی کیانی بردارند. نمی‌شود‌ ورزشکار همیشه موفق شود، او تنها تکواندوکاری بود که از طریق رنکینگ‌ سیستم‌ به سهمیه رسید و در تمامی مسابقات شرکت کرد. ما کنار او هستیم و قطعا باید در آرامش باشد تا به نتیجه رسید. ناهید در افت‌ بود و خوشحالم که زمان خوبی و آنهم در آسیایی باخت تا برای المپیک نقاط ضعف او برطرف شود. اگر او در رنک قبل‌ می‌ماند‌ دوباره با کیمیا علیزاده‌ روبه‌رو‌ می‌شد، البته قول می‌دهم‌ اینبار برنده شود اما فشار رسانه و مردم، برایش مشکل‌ساز‌ می‌شد. البته همه در المپیک خوب هستند و حریف ضعیف وجود ندارد.
ساعی در خصوص سهمیه مربیان تکواندو برای حضور در المپیک، گفت: خوشبختانه تعامل خوبی با کمیته داریم و به هم کمک کردیم. ۲ مربی آقا و ۲ مربی خانم به المپیک اعزام می‌کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که بای مدال آوران در المپیک‌چقدر پاداش در نظر گرفته اید،گفت: فدراسیون در نظر دارد به ترتیب به مدال آوران طلا،نفره و برنز در المپیک‌، ۱ میلیارد تومان ، ۶۰۰ میلیون تومان و ۴۰۰ میلیون تومان پاداش بدهد.
ساعی در پاسخ به این سوال که ظاهرا برای تیم ملی تکواندو یک مرحله اردوی مشترک در نظر گرفته اید، گفت: یک اردوی مشترک با فرانسه خواهیم داشت. فرانسه در دو وزن پایین سهمیه دارد و ما در دو وزن بالا و به این ترتیب می‌توانیم به هم برای حریف تمرینی کمک کنیم تا آماده المپیک شویم.
وی در پاسخ به این سوال که از رسیدگی و حقوق بچه های المپیک راضی هستید؟ گفت: ما مشکلی نداریم و ما دنبال این نیستیم که از جای دیگر بیاییند برای ما شرایط را ایجاد کنند ما تلاش میکنیم آنچه که در کشور ما وجود دارد را با بهترین شکل ممکن در اختیار بچه ها قرار دهیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا