اخبار ورزشیفوتبال ایران

یوزهای ایرانی ققنوسی دیگر بر فراز آسمان آسیا

مدیر صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال ایران در یاداشتی شرایط فوتبال‌مان را بعد از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ تشریح و توصیه کرده که باید سه راهکار را در این شرایط در نظر بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، سهیل مهدی مدیر صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال ایران در یاداشتی که برای خبرگزاری فارس نوشته شرایط فوتبال‌مان را بعد از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ تشریح کرده است.

یاداشت مهدی را در زیر می‌خوانید:

در طی چند سال گذشته و دقیقاً بعد از جام جهانی برزیل، فوتبال کشورمان اوج و شتابی قابل توجه گرفت، مسیر رشدی که سرآمد بودن در آسیا را پاداش خود می‌دید و باور نسل جدیدی که پیروزی و انزجار از باخت را در ساق‌هایشان فریاد می‌زد. این تلاش در عرصه ملی و در تیم بزرگسالان ما بیشترین نمود را داشته و خودباوری نسل جوان را در ادامه این راه می‌توانست به همراه داشته باشد….

ققنوس پرنده‌ای افسانه‌ای که در داستان‌های اساطیری ایران مرغی نادر و تنها است چون زمان مرگش فرا رسید چنان بال و پر می‌زد که از پروبالش آتش در توده هیزم افتاده و در آن آتش گرفته و هنگامی که خاموش گردد از خاکستر آن ققنوسی دیگر متولد می‌گردد.

ققنوس تمثیلی از فناناپذیری و حیات جاودان و تمثیلی از سوختن در رنج خویش، از خاکستر خود بیرون آمدن و تولدی دیگر.

از اولین حضور کشورمان در جام جهانی و رو در رو شدن با بزرگان فوتبال سال‌ها می‌گذرد، در طی این سال‌ها شادی‌های زیادی را دیدیم… تساوی با اسکاتلند، برد استرالیا، بازی‌های آبرومند با آلمان و یوگسلاوی و بعد بر آمریکا، بازی جانانه در مقابل آرژانتین و این آخری‌ها بازی‌های خوب با اسپانیا و پرتغال و مراکش…

بارها جان به لب شدیم و گریستیم و شوربخت به آینده مبهم خود نگاه کردیم و امروز با تیمی جذاب و دوست داشتنی، خیلی بیگانه و غریب داریم خداحافظی می‌کنیم. صرف‌نظر از تمامی کاستی‌ها، نفس‌ها و انتقادها جام جهانی و جام ملت‌ها تمام شد و بخشی قابل توجه از مردم و عاشقان فوتبال برای چند هفته سردرگم به آینده فوتبال می‌نگرند.

این روزها و در این کارزار منازعه و انتقاد این مردم و بسیاری دیگر از انسان‌های درگیر با آن، هرچند کوتاه به دنبال راه‌حلی منطقی برای درمان درد تنهایی و خستگی‌های ناشی از شکست و فرو ریختن آمال و آرزوهایشان هستند.

چندی دیگر قطار زمان که برای هیچ برنده و یا بازنده‌ای نمی‌ایستد دوباره از راه می‌رسد زمان رقابت، زمان مبارزه و دوباره امیدها و آرزوهایی که در دل مردم متولد می‌شود و تنها کسانی امید رسیدن به مقصد را می‌توانند داشته باشند که  که مهیای این سفر شوند.

هنگام توشه برداشتن است و حرکت ما مصداق تولدی دیگر از خاکستر به جای مانده، ققنوسی دیگر باید متولد شود تا این بار بالهای خود را بر فراز فوتبال آسیا بگستراند…

در سالیان گذشته هر روز و براساس یک نیاز، یک دستور از فیفا یا AFC و شاید براساس یک سلیقه درگیر حل مسئله‌ای شده‌ایم و برای رفع آن اجبار پیش آمده سریع و خلق الساعه اقدامی نموده‌ایم که به مثابه زدن وصله‌ای بر یک قبای کهنه بوده، هر روز درزی را گرفتیم و وصله‌ای ناهمرنگ را به این جامه دوختیم تا آبرویمان حفظ شود.

امروز اما ققنوسی دیگر می‌خواهیم، لباسی نو بر تن این کودک در شرف تولد. برنامه و بودجه‌ای صحیح و بلندمدت با تفکری ساختارمند تا رشد و بالندگی او را ببینیم.

در هنگام شکست یک استراتژی و در پایان جنگی خانمان سوز، مردان بزرگ  ۳ گام بعدی را چشم بسته پیشنهاد می‌دهند.

۱- حفظ داشته‌های موجود

۲- دستیابی به کیفیت مطلوب

۳- تغییرات بنیادی

امروز می‌بایست تلاش کنیم با حفظ داشته‌های موجود، کیفی‌گرایی، و بهبود مستمر را شالوده اصلی گام‌های بعدی قرار دهیم، هرچند مسیری که انتخاب می‌کنیم از حالا باید تغییر کرده و با استراتژی و تفکری جدید این کاردان زخم خورده را به سمت شاه راه فوتبال جهانی هدایت کنیم.

ساختارشکنی و تعریف اهداف جدید، دگرگونی قوانین و مقررات با تأکید بر مهندسی و معماری مجدد فوتبال حرفه‌ای و قهرمانی در تمامی سطوح، ایجاد چالاکی و حذف وزنه‌های سنتی و پاگیر. آری می‌بایست در فرصت موجود، چنان در درد و رنج خود بسوزیم تا یوزبچه‌های ما ققنوسی دیگر بر فراز آسمان آسیا گردند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − شش =

دکمه بازگشت به بالا