اخبار ورزشیسایر اخبار

یزدانی‌خرم: خادم از افرادی استفاده می‌کرد که قوی نبودند/ در ورزش باید ثبات مدیریت داشته باشیم

رئیس اسبق فدراسیون‌های کشتی و والیبال گفت: رسول خادم زحمت زیادی برای کشتی کشید، اما افرادی را انتخاب کرد که قوی نبودند.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت،محمدرضا یزدانی خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره دستاوردهای ورزش در انقلاب اسلامی گفت: همان ابتدا کمیته مردمی تشکیل شد و سعی کردیم از تمام مؤسسات و وزارتخانه‌ها آمارهای اماکن ورزشی و ورزشکاران را جمع‌آوری کنیم. بعد از انقلاب برادران بسیج بانی کار شدند و سعی کردیم افرادی را که کار کرده بودند را دعوت کنیم. اول راه بودیم، اما تلاش شد مربیان خوب بیاوریم و امکانات خوبی را در اختیار مربیان و ورزشکاران قرار دهیم چون می‌دانستیم ورزش ما پتانسیل بالایی دارد و در جهان خواهد درخشید.

وی درباره تغییراتی که در رأس فدراسیون‌های ورزشی انجام می‌شود،‌ گفت: علاقه ما این است که در ورزش باید ثبات مدیریت داشته باشیم؛ رئیس فدراسیون و مسئولان ورزش باید حتماً ۱۰ تا ۱۵ سال ثبات داشته باشند. در کشورهای دیگر همین طور است و به دلیل همین حضور دائم‌شان در فدراسیون‌ها و مراجع بین‌المللی پست می‌گیرند، اما با مشکلاتی که در ورزش ما وجود دارد وقتی آن فرد می‌رود پست جهانی‌اش هم از دست می‌رود.

رئیس اسبق فدراسیون‌های کشتی و والیبال درباره تغییرات به وجود آمده در فدراسیون کشتی گفت: خادم زحمت زیادی کشید و امکانات خوبی را به کشتی آورد از طرفی فشار زیادی را هم تحمل کرد، اما افرادی را که انتخاب کرده بود، قوی نبودند. از طرفی حضور او به عنوان رئیس فدراسیون و سرمربی خوب نبود چرا که هر کدام شرح وظایف جداگانه‌ای دارند، شاید اگر ۳ – ۴ مدیر خوب کنارش بودند نتیجه بهتری می‌گرفت.

یزدانی‌خرم درباره اتفاقات رخ داده در فدراسیون والیبال گفت: پروژه‌ای را که در آن زمان در تمام شهرستان‌ها شروع کردیم استعدادیابی و سرمایه‌گذاری روی رده‌های پایه بود که با بدنسازی، تغذیه و آموزش این سرمایه‌ها را به تیم ملی اضافه کردیم. سرمایه‌هایی بودند که باید برای آنها جایگزین انتخاب می‌کردند که نکردند، این پروژه باید ادامه پیدا می‌کرد که نشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد تغییرات در فدارسیون‌های ورزشی و قانون منع بکارگیری بازنشستگان قانون خوبی بود یا نه،گفت:‌ کار خوبی نبود؛ باید از استفاده از دیپلماسی ورزشی برنامه بهتری ارائه می‌شد،‌ یک کارشناس ورزش فردی عادی نیست که راحت کسی را سر جایش بگذارند. ۳۰، ۴۰ سال زحمت کشیده که متخصص شده به نظرم باید در این قانون تجدیدنظر شود تا از داشته‌های ورزش استفاده کنیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا