اخبار ورزشیورزش تهران

گل محمدی: تا آخر اردیبهشت درباره هیات فوتبال تهران تصمیم گیری می‌شود/۴۸ هزار بیکار شده ورزش بخاطر کرونا داریم

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: با دبیر کل فدراسیون فوتبال صحبت‌های خوبی در مورد انتخابات هیات فوتبال تهران انجام دادم. تمام تلاش این است که تا پایان اردیبهشت بتوانیم به نتیجه برسیم.

به گزارش پیشرو اسپرت،  رضا گل‌محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی “ورزش تعطیل نیست”  شبکه ورزش درباره دغدغه‌ها و مشکلات باشگاه‌های ورزشی در ایام کرونا گفت: گرفتاری‌ها در این حوزه بسیار زیاد است ولی الان ضررویاتی در کشور وجود دارد. داستان کرونا بخشی از ماجرا است ولی بخش دیگری که باید جدی‌تر به آن ورود می‌کردیم اصل ورزش است و اینکه نگاه ما به ورزش چگونه است. به نظر من بخش خصوصی در ورزش آن‌طور که باید دیده نشده است.

وی در رابطه به اینکه باشگاه‌های ورزشی در تهران چقدر خسارات دیده‌اند، توضیح داد: در تهران حدود ۴ هزار و ۸۰۰ باشگاه مجوزدار وجود دارد که اگر ما برای هر باشگاه میانگین ۱۰ نفر را در نظر بگیریم، حدود ۴۸ هزار نفر شاغلین در باشگاه‌ها خواهند بود. حالا خانواده‌ آن‌ها را هم در نظر بگیرید. ضمن اینکه این ۴۸ هزار کسانی هستند که به صورت مستقیم با باشگاه‌ها همکاری می‌کنند، در صورتی که برخی افراد به صورت غیرمستقیم با باشگاه‌ها همکاری می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران ادامه داد: من آماری را از زبان وزیر محترم ورزش و جوانان شنیدم که کرونا حدود شش هزار و ۶۰۰ میلیون تومان به ورزش خسارت زده است. اگر قبول کنیم تهران تقریباً یک پنجم کشور است، ما در تهران حدود یک میلیارد تومان خسارت دیده‌ام. البته این خسارت‌هایی است که ما تا امروز دیده‌ایم.

گل‌محمدی ضمن اشاره به اینکه ستاد مبارزه با کرونا تشخصی می‌دهد چه اماکنی باز شوند، اظهار داشت: آن‌ها تشخیص می‌دهند که باشگاه‌های ورزشی مثل سینماها و امکان مذهبی تعطیل باشد. بنابراین این قسمت از ماجرا همه ما تابع وزارت بهداشت هستیم ولی اینکه چطور باید به آسیب‌دیدگان کمک کنیم مورد مناقشه است. من فکر می‌کنم باید یک نگاه حمایتی جدی به باشگاه‌های خصوصی داشته باشیم.

وی درباره عدم پرداخت بیمه بیکاری به باشگاه‌های ورزشی گفت: در مورد اجاره‌های امکان ورزشی که دولتی هستند، دولت و وزارت ورزش مستقیماً ورود کردند و الآن اجاره ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت بخشیده شده است، اما بیمه بیکاری دست ما نیست و باید یک نهاد دیگر ورود کند. البته ما در وزارت ورزش به شکل جدی این موضوع را دنبال می‌کنیم.

گل‌محمدی افزود: ما تا زمانی که به ورزش به شکل تفنن نگاه کنیم هیچ‌وقت این ۴۸ هزار نفر که بیکار شده‌اند را نمی‌بینیم. حالا این آمار فقط در تهران است و در کشور قطعاً بالاتر از این است. ما همه این دغدغه‌ها را پیگیر هستیم و دنبال می‌کنیم. نگرانی بزرگ من این است که بسیاری از مربیان باشگاه‌ها بیمه نیستند. متأسفانه ۸۰ درصد آن‌ها بیمه شغلی ندارند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران درباره وام دادن به باشگاه‌های ورزشی بیان کرد: ما لیست باشگاه‌های ورزشی در تهران را داریم و همه آن‌ها را برای وام معرفی کردیم. پس از این مرحله باشگاه‌ها باید مدارک خودشان را تحویل بدهند و یک سری مراحل را طی کنند.

گل‌محمدی اظهار داشت: در حال حاضر علاوه‌بر ستاد ملی مبارزه با کرونا که در وزارت بهداشت تشکیل شده، یک ستادی هم به دستور مقام عالی وزارت ورزش شکل گرفته و جلسات مرتب و منظمی برگزار می‌کنند. آن‌ها پروتکل‌های پیشنهادی را با نظر کارشناسان و دستگاه‌ها تهیه کرده‌اند ولی تمام این پروتکل‌ها باید با ستاد ملی مبارزه با کرونا هماهنگ شود و آن‌ها حرف پایانی بزنند. باز نشدن باشگاه‌های ورزشی نظر آن‌ها بوده ولی فعلاً بازگشایی‌ها را از ورزش‌های انفرادی شروع کرده‌اند و امیدوار هستیم که به سرعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد بازگشایی باشگاه‌های ورزشی باشیم. متأسفانه ما در استان تهران هنوز با بیماری کرونا مشکل داریم.

وی اذعان داشت: ما باید نگاه‌مان به ورزش و باشگاه‌های خصوصی را اساساً تغییر بدهیم و آن‌ها را به‌عنوان صنف تأثیرگذار در سلامت جامعه ببینیم. ما در وزارت ورزش تمام هم و غم‌مان حمایت از بخش خصوصی است ولی ابزار دست ما نیست. تا جایی که در اختیار ما بود مثل اجاره‌ها را بخشیدیم ولی در بعضی جاها پای دستگاه‌های دیگر مثل تأمین اجتماعی و بیمه وسط است.

گل‌محمدی بار دیگر به وام‌های باشگاه‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: من در تلاش هستم که علاوه‌بر آن وامی که وزارت دنبالش هست بتوانیم یک اعتبار بزرگی دیگری که خیلی خاص هست را برای تهران ببینیم. در این زمینه یک قول‌هایی هم گرفته‌ایم ولی تا زمانی که به اجرا در نیاید نمی‌توانم چیزی از جزئیات آن را بگویم. ما باید کمی از این بروکراسی اداری را حذف کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران درباره انتخابات هئیت فوتبال تهران اظهار داشت: من متأسفم که این داستان را باید همیشه تکرار کنم. امروز صبح خدمت آقای خسروی و آقای نبی در این مورد صحبت کردم و صحبت‌های خوب و مثبتی بود. تمام تلاش ما این است که تا پایان اردیبهشت ماه بتوانیم آن نتیجه‌ای که انتظار جامعه است حادث شود تا ما از شرمنده بودن افکار عمومی در بیاییم. یک مانعی بر سر راه انتخابات بود که می‌گفتند طبق اساسنامه‌ای که ما به تصویب رسانده‌ایم، سرپرست باید مادامی که انتخابات بعدی برگزار نشود باید باقی بماند ولی ما چنین چیزی را قبول نداشتیم؟ این اساسنامه را نه دولت تصویب کرده و نه فیفا. وزارت ورزش هم قول داده‌اند که جلسه حکمیت‌شان را برگزار کنند. من به آقای نبی هم امروز گفتم اجازه بدهید این دغدغه در یک فضای آرام برگزار شود.

وی در واکنش به شایعه‌هایی مبنی بر اینکه گفته شده بود آقای گل‌محمدی گفته‌اند تهران آماده برگزاری متمرکز ادامه بازی‌های لیگ برتر است، بیان کرد: من صراحتاً این صحبت‌ها را تکذیب می‌کنم. تهران از لحاظ ظریفتی این ظرفیت را دارد ولی به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصلاً مسئولیت ندارم و حاضر نیستم ورود کنیم. این در اختیار دستگاه‌های مسئول است که تشخیص بدهند آیا با وضعیت کرونا می‌شود این کار را در تهران انجام داد یا نه. در صورتی که آن‌ها بگویند بلامانع است، استان تهران امکان برگزاری هشت بازی همزمان را دارد.

گل‌محمدی درباره وضعیت ورزش در استان تهران گفت: دو سال است که المپیاد استعدادیابی کشور برگزار می‌شود و در هر دو سال استان تهران با اختلاف بسیار بالایی قهرمان کشور شده که من فکر می‌کنم طبیعی است. تمام این کارها در راستای یک سند برنامه توسعه انجام شده است. تهران نیاز اساسی به بازسازی ورزشگاه‌ها دارد و دولت و وزارت ورزش باید یک نگاه ویژه‌ای به تهران داشته باشند. متأسفانه استان تهران را منطقه برخوردار می‌دانند، در صورتی که تهران از به لحاظ امکان ورزشی منطقه برخوردار نیست. قدمت ورزشگاه‌های ما بالای ۵۰ سال است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان فعالیت ۲۴ ساعته اماکن ورزشی وجود دارد، عنوان کرد: یک‌بار این پیشنهاد در شورای شهر مطرح شد ولی به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها به نتیجه نرسید و دستگاه‌های امنیتی مخالفت کرد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا