اخبار ورزشیفوتبال ایران

گل‌محمدی: از ۲۰ بازیکن مد نظرم یک نفر هم جذب نشد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از سال گذشته شاید حدود ۲۰ بازیکن را خواستم اما از بین آنها حتی یک نفر هم جذب نشد.

به گزارش پیشرو ورزش، یحیی گل محمدی در نشست خبری پیش از بازی با مس رفسنجان در هفته بیستم لیگ برتر اظهار داشت: بازی خیلی مهم و حساسی را با توجه به وضعیت جدول پیش رو داریم و امتیازاتی که نسبت به تیم صدر جدول عقب هستیم را باید جبران کنیم. شرایط جدول به شکلی است که برای قهرمانی باید درصد زیادی از بازی‌های باقی مانده را پیروز میدان باشیم.

* کیفیت مس کار ما را سخت خواهد کرد

وی افزود: خودمان را برای مسابقه آماده‌ کرده‌ایم، با توجه به بازی سختی که در هفته گذشته داشتیم، سعی کردیم خودمان را خوب ریکاوری کنیم و از لحاظ ذهنی و بدنی آماده بازی فردا شویم. مس رفسنجان از تیم‌های واقعا خوب لیگ برتر است و نتایجی که تاکنون کسب کرده و با بازی‌های خوبی که انجام داده‌، نشان داده جزو تیم‌های خوب و باکیفیت لیگ برتر است. قطعا این موضوع بازی را برای ما سخت خواهد کرد، ولی باید فقط به یک چیز توجه کنیم و دنبال یک هدف باشیم و آن هم کسب ۳ امتیاز است.

* باید با حداکثر امتیاز زمین را ترک کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تمرکز زیادی داشته باشیم، زیرا بردن مس رفسنجان می‌تواند خیلی به ما کمک کند. امیدوارم فردا بتوانیم ۳ امتیاز این دیدار خانگی را به دست بیاوریم، زیرا از اهمیت آن آگاه هستیم. باید خوب بجنگیم و بدویم تا بتوانیم با کسب حداکثر امتیاز زمین را ترک کنیم.

* همه تیم‌ها دوست دارند در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند

گل محمدی در مورد اینکه احتمال دارد فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا بدون تیم‌هایی که در این فصل از کشورمان سهمیه مسابقات را کسب می‌کند و این موضوع روی انگیزه کل تیم‌های لیگ برتر تاثیر می‌گذارد، گفت: همه فوتبالیست‌ها و مربیان وقتی در لیگ برتر تلاش کرده و زحمت می‌کشند برای این است که بتوانیم به آسیا بروند و خودشان را در آن مسابقات نشان بدهند. می‌خواهیم در لیگ قهرمانان سطح بالاتری از فوتبال را تجربه کنیم. همه دوست دارند در این رقابت‌ها باشند. با توجه به کیفیت بالای رقابت‌ها قطعا این موضوع سبب بهبودی و اعتبار بیشتر باشگاه، بازیکنان و مربیان خواهد شد. اینکه متاسفانه سال بعد سهمیه‌ای برای لیگ قهرمانان آسیا نداریم خبر خوبی برای فوتبال ما نیست. فقط باید برای جایگاه و قهرمانی در لیگ برتر مبارزه کنیم، این چیزی است که وجود دارد.

*برای جذب مهاجم خارجی سهل انگاری کردیم

وی درباره اینکه آیا شرزود تمیروف، می‌تواند نیاز پرسپولیس را در خط حمله برطرف کند، گفت: وی آمار بدی ندارد، بازیکن جوانی است که به تیم ملی ازبکستان هم دعوت شده، از ابتدای فصل گزینه‌هایی داشتیم، زیرا جذب آنها سخت بود و مسائل مالی زیادی روی دست باشگاه می‌گذاشت. خیلی از این نفرات را هم می‌توانستیم جذب کنیم ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد. سهل انگاری کردیم، بیشترین دلیل جذب نشدن مهاجم و اینکه نتوانستیم این کار را در نقل و انتقالات انجام بدهیم همین مشکلات مالی است. پنجره ما بسته بود و بدهی و شکایات کار باشگاه را خیلی سخت کرد.

*از سال گذشته حدود ۲۰ بازیکن را می‌خواستم اما یک نفر از آنها جذب نشد

سرمربی تیم پرسپولیس افزود: از سال گذشته شاید حدود ۲۰ بازیکن را خواستم اما از بین آنها حتی یک نفر هم جذب نشدند، اگر تلاش بیشتری می‌شد قطعا می‌توانستیم بازیکنان باکیفیت‌تری جذب کنیم. با این وجود در شرایط فعلی باید تیم را تقویت کنیم زیرا بازیکنانی که اکنون بیرون مانده‌اند یا مصدوم هستند یا کیفیت خوبی ندارند، اصلا به همین دلیل بدون تیم مانده‌اند و شاید آخرین بازی‌شان مربوط به ۶ ماه قبل است. جذب چنین بازیکنانی کمکی به باشگاه نمی‌کنند، اما خوبی بازیکن ازبکستانی این است که ضمن جوان بودن در لیگ کشورش بازی کرده و به تیم ملی ازبکستان دعوت شده است. او نکات مثبت خوبی دارد اما قبول دارم تجربه بازی در تیم‌های بزرگ را ندارد. در هر صورت باید ببینیم وضعیت‌اش چگونه است. البته مجبوریم با توجه به مصدومیت بازیکنان و شرایط فعلی تیم فقط یک بازیکن جذب کنیم، ضمن اینکه باید شرایط مالی پرسپولیس را هم در نظر گرفت. به دلیل تمام این مسائل برای قرارداد بستن با تمیروف به جمع‌بندی رسیدیم.

* از طرف پرسپولیس مصاحبه‌ای در مورد استقلالی‌ها نشد

وی در مورد اینکه جدال دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در بحث بازیکنان سرباز در هفته‌های اخیر سبب از بین رفتن آرامش سرخابی‌ها شده و چرا همچنان شاهد تداوم چنین مسائلی در پرسپولیس و استقلال هستیم، عنوان کرد: باشگاه ما اصلا وارد این مسائل نشد. بحث هواداری ارتباطی به باشگاه ندارد. از طرف باشگاه، بازیکنان و مربیان پرسپولیس هیچ مصاحبه و اظهار نظری نمی‌توانید در این باره پیدا کنید. اصلا ندیده‌اید که بخواهیم در مورد این مسائل موضع‌گیری کنیم. خودمان به حدی مشکل داریم که باید تمرکزمان روی این موارد باشد. به اینکه برای تیم‌های دیگر چه اتفاقی افتاده، توجهی نکردیم و کار خودمان را انجام می‌دهیم. اینکه در فضای مجازی چه اتفاقی افتاده، واقعا به باشگاه پرسپولیس ارتباطی ندارد، سعی کردیم تمام توجه و تمرکزمان روی پرسپولیس باشد و فکر می‌کنم کار درستی کردیم.

*خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس باید زودتر اتفاق می‌افتاد

گل‌محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، در مورد اینکه خیلی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس با وجود برگزاری جلسه امروز درباره خصوصی‌سازی این باشگاه امید چندانی به تحقق این امر به دلیل بدهی سرخ‌پوشان ندارند، گفت: این مسئله باید خیلی زودتر اتفاق می‌افتاد تا کار به حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا نکشد. این کار سبب شد آبروریزی بزرگی در فوتبال ایران به وجود بیاید. اگر استقلال و پرسپولیس چند سال قبل خصوصی می‌شدند، این مشکلات وجود نداشت تا سبب حذف‌مان از آسیا شود. در مجموع این اقدام به سود باشگاه است و بخش زیادی از مشکلات مالی دو باشگاه را حل خواهد کرد.

* توضیح درباره دلایل افت حامد لک

وی درباره دلیل افت حامد لک گفت: برای هر بازیکنی دوران افت و خوب وجود دارد. این اتفاق می‌تواند برای هر بازیکنی بیفتد، اما کاری که باید بازیکنان و مربیان در این گونه مواقع انجام بدهند بیشتر تمرین کردن و زحمت کشیدن است. باید تمرکزشان روی کارشان باشد تا بتوانند از این وضعیت خارج شوند. در تیم پرسپولیس همیشه انتظارات بالاست و بازیکنان هم از این موضوع استقبال کرده‌اند. همه ما باید نسبت به انتظارات و شرایط موجود بیشترین تلاش را کنیم.

*باید صحبت‌های آقای پروین را دقیق بخوانم

وی در مورد اظهارنظر امروز علی پروین مبنی بر اینکه یحیی گل محمدی همیشه در تلویزیون از مشکلات ناله می‌کند و اسطوره سرخ‌پوشان با این حرف پشت رضا درویش را گرفت، (در این لحظه گل محمدی) پاسخ داد: باید حرف علی‌ آقا را دقیق بخوانم تا ببینم چه گفته است. می‌دانم او همیشه به فکر باشگاه بوده و هست. او یکی از اسطوره‌های پرسپولیس است، حرف‌هایش جزو نکاتی است که همیشه به آن توجه خاصی داریم. حتما باید صحبت او را بخوانم و ببینم که چه گفته، از این موضوع خبر ندارم، اما پروین بدون شک از بزرگان تاریخ باشگاه پرسپولیس است.

* قرار است در مورد بازیکن ازبک موشکافانه بررسی شود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه آیا قرار است بازیکن ازبکستانی را در تمرین تیمش هم تست کند، گفت: وی از لحاظ فنی تایید شده، اما از لحاظ صدور ITC و رضایتنامه مشکلاتی وجود داشت که به باشگاه هم اعلام کردم دقیق و موشکافانه مدارک موجود را بررسی کنند. قرار شد هم از فدراسیون ازبکستان و باشگاهش استعلام بگیریم، اگر شرایط کامل باشد قطعا این بازیکن با ما همکاری خواهد کرد.

* واکنش سرمربی پرسپولیس به سوال هواداری یک خبرنگار

خبرنگاری گفت شما به رنگ آبی حساس هستید که گل‌محمدی پاسخ داد: (با خنده) همه رنگ‌ها رنگ‌های خداست.

*باید مراقب بازیکنان هجومی مس باشیم

وی در مورد اینکه چه برنامه‌ای برای مهار بازیکنان مس رفسنجان برای جلوگیری از پنالتی گرفتن آنها در بازی فردا دارد، گفت: بازیکنان تکنیکی جزو عواملی هستند که می‌توانند سبب گرفتن پنالتی باشند. باید مراقب نفرات خط جلوی حریف باشیم و تمرکز داشته باشیم.

*داوران با شجاعت بیشتری سوت بزنند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در باره بحث داوری رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت:‌ از داوران می‌خواهم در هفته‌های آینده با شجاعت بیشتری سوت بزنند و تمرکز بیشتری داشته باشند. این موضوع می‌تواند خیلی به آنها کمک کند. امیدوارم موفق باشند، شرایط برای آنها واقعا سخت است. بدون استفاده از کمک داوران پشت دروازه کار داوران خیلی سخت شده. به کمیته داوران پیشنهاد می‌دهم در هفته‌های آینده از این داوران هم استفاده کنند زیرا کمک خوبی به تصمیمات داوری می‌کنند. از کمیته داوران می‌خواهم این اتفاق بیفتد.

*برخی تیم‌ها یاد گرفته‌اند و شلوغ کاری کنند

گل محمدی گفت: امیدوارم شاهد قضاوت‌های خوبی باشیم و داوران تحت تاثیر فضا قرار نگیرند. متأسفانه به دلیل غیبت تماشاگران، تیم‌ها یاد گرفتند روی نیمکت شلوغ کاری کنند و از این طریق امتیاز بگیرند. در هفته‌های اخیر شاهد بودیم برخی داوران تحت تاثیر این موضوع قرار گرفتند. از آنها می‌خواهم با شجاعت بیشتری قضاوت کنند تا کیفیت داوری بیشتر شود.

*لیگ مثل دوی ماراتن می‌ماند و بازی‌های زیادی باقی مانده است

وی در خصوص اختلاف ۵ امتیازی با استقلال در صدر جدول گفت: قبلا هم گفته‌ام لیگ مانند دو ماراتن می‌ماند، هر لحظه باید تمرکز داشته باشیم، فکر می‌کنم دیدارهای پایانی تعیین کننده قهرمان خواهد بود، اما بازی‌های زیادی مانده و تنها چیزی که خیلی مهم است تمرکز داشتن روی دیدار فردا است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا