اخبار ورزشیفوتبال جهان

گزارشی از اوضاع روسونری

با توجه به نتایج اخیر میلان شایعاتی به صورت زیرپوستی مبنی بر اخراج گتوزو به گوش می‌رسد که اوضاع را در میلان متشنج‌تر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از  خبرگزاری فارس، میلان در بازی بامداد امروز مقابل تورینو بعد از ۱۸ سال متحمل شکست شد.این اولین باخت روسونری مقابل تیم شهر تورین بعد از فصل ۲۰۰۱ محسوب می‌شود.

البته میلان در جام حذفی هم مغلوب لاتزیو شد تا تنها شانس قهرمانی در فصل جاری را در حالی که کسب سهمیه اروپا هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد را از دست بدهد.

کاریزمای مستر گتوزو

در اینکه گتوزو کاریزمای لازم برای هدایت روسونری را دارد شکی نیست اما اگر به همین اندازه وی از توانایی فنی برخوردار بود اوضاع برای میلان همکنون خیلی بهتر از این‌ها بود.حضور لئوناردو و مالدینی در باشگاه میلان تا حد زیادی اوضاع را برای روسونری بهبود بخشید و این تیم با تکان‌های مقطعی سری در میان سرها در جدول سری آ در آورد.جذب پیاتک هم تا حد زیادی هواداران را دلخوش کرد اما در ادامه شرایط به طور ناگهانی به حالت اول برگشت تا با دو باخت کاخ آرزوهای میلان فرو ریزد.

سیستم کرگردنی

گنارو به مانند  دوران بازیگری اعتقاد خاصی به بازی فیزیکی و دوندگی بالای بازیکنان دارد و به همین دلیل با سیستم پایه ۱-۳-۲-۴ تیم را روانه میدان می‌کرد و در ادامه در شرایطی که تیم  از رقبا عقب می‌افتاد یک مهاجم مثلکوترونه جوان را به خط حمله اضافه می‌کرد.البته با همین روند آنها نتایج خوبی را کسب کردند ولی در لیگ اروپا و مقابل تیم‌های با اسم و رسم دار با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شدند.یکی از مشکلاتی  که در نوع بازی میلان به چشم می‌خورد بازی تمرکزی بیش از حد وقتی تیم صاحب توپ است، بشمار می رود.دیگر موضوع مهم بازی آرام و انتقال کند توپ از دفاع به حمله و عدم غافلگیر کردن حریف است.در حقیقت میلان بازی نخ‌نمایی در زمین به نمایش می‌گذارد که در صورت شناسایی از جانب حریف کشتی روسونری به گل می‌نشیند.بازیکنان میلان به دلیل سبک بدنسازی از عضلات متحرکی سود نمی‌برند و به خوبی در بازی‌های لیگ اروپا این مشکل به چشم می‌آمد.

در تصویر بالا ترکیبی از میلان در هجومی‌ترین حالت با چیدمان ۳-۳-۴ را مشاهده می‌کنید.

در اینکه گتوزو همواره بر سر دوراهی استفاده از باکویوکو در میانه میدان به عنوان هافبک دفاعی مرکزی و یا هافبک کناری  قرار داشته شکی نیست اما وی در خط دفاع با استفاده از موساچیو و رومانیولی به عنوان مدافع مرکزی به هارمونی خوب دست یافته است.

نتایج ضعیف مقابل غول‌ها

میلان به شکلی بازی می‌کند که هیچ نشانی از تیم مدعی سال‌های گذشته ندارد و در مقابل غول‌های فوتبال اروپا مثل آرسنال در لیگ اروپا و یوونتوس، ناپولی و آتالانتا در سری آ  و دیگر تیم‌ها شاهد ضعف محسوس شاگردان گتوزو در میدان بودیم.در اصل اگر میلان مقابل مدعیان امتیازات لازم را کسب می‌کرد شرایط برای آنها به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

ترس از به زبان آوردن اخراج گتوزو

در شرایط فعلی در حالی که رسانه‌های ایتالیا شایعاتی مبنی بر اخراج گتوزو را مطرح می‌کنند، تصمیم در مورد اخراج و بقای گتوزو کار سختی به نظر می‌رسد چرا که وی در حالی که نقاط ضعفی دارد نقاط قوتی‌هم دارد که هر مربی از آن سود نمی‌برد.مربی سالاری و ابهت یکی معلم در رفتار گتوزو موج می‌زند شخصیتی که حتی مدیران و هواداران را مجاب می‌کند تا با احتیاط سخن از اخراج وی را به زبان آوردند.

انتهای پیام/ک

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا