اخبار ورزشیفوتبال ایران

گام اول جوانان ایران زمین در جام ملت‌ها/نبرد با حریف ناشناخته!

تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ دوشنبه مقابل تیم یمن قرار می‌گیرد.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال ایران ساعت ۱۹:۳۰ در ابوظبی به مصاف تیم یمن خواهد رفت. نخستین مسابقه مقابل ضعیف‌ترین تیم گروه شرایط خاصی را رقم زده است. در حالیکه بسیاری از کارشناسان فوتبال آسیا تیم ملی را یکی از مدعیان قهرمانی می‌دانند اما کی‌روش می‌گوید فینال برای ما دیدار با یمن است! به هر حال سرمربی حرفه‌ای مثل کی‌روش شاید با این تاکتیک می‌خواهد فشار روانی انتظارات زیاد را از روی ملی پوشان کم کند. یادمان نرود که در آستانه جام جهانی برخی منتقدین از کیسه گل شدن ایران مقابل اسپانیا و پرتغال صحبت می‌کردند ولی آن زمان هم کی‌روش طور دیگری حرف زد!

یمن روی کاغذ ضعیف‌ترین تیم گروه محسوب می‌شود اما جذابیت فوتبال به غیرقابل پیش بینی بودنش است و هیچ حریفی را نباید دستکم گرفت. هرچند برخی یمن را کلید صدرنشینی گروه می‌دانند و می‌گویند در صورت پیروزی پرگل مقابل یمن صدرنشینی ایران به نوعی تضمین می‌شود! با این حال اولین مسابقه در هر تورنمنتی دشوارترین مسابقه هم محسوب می‌شود. جوانان ایران زمین که چند ماه پیش مقابل ستارگان درجه اول دنیا در جام جهانی قرار گرفتند حالا باید به مصاف حریفی ناشناخته و گمنام بروند. شاید برخی تصور کنند مساوی گرفتن و حتی کم گل‌خوردن! برای یمنی‌ها یک موفقیت مقابل تیم اول آسیا محسوب شود اما اگر به تاریخچه دیدارهای دو تیم نگاه کنیم متوجه می شویم که یمن می‌تواند حریفی چغر! برای تیم ملی محسوب شود. حتی اگر یمنی‌ها در عرصه فوتبال آسیا یک تیم درجه سوم محسوب شوند.

آخرین دیدار ایران با یمن در مسابقات غرب آسیا در روز ۲۵ آذر ۱۳۹۱ بود. ۶ سال پیش با کاپیتانی مهرداد اولادی فقید و ترکیب جوان مقابل یمن ۲ بر یک پیروز شدیم. در آن زمان هم کی‌روش هدایت تیم ملی را برعهده داشت. امید نظری و یعقوب کریمی گل‌های تیم ملی را در آن دیدار زدند. در این مدت تیم ملی تغییرات مثبت زیادی داشته و کی‌روش هم حالا بیش از همیشه فوتبال ایران و آسیا را می شناسد او قطعا تیم ایران را با ترکیبی هجومی به میدان می‌فرستد. تیم ملی ایران می‌خواهد در میدان نشان بدهد که یک مدعی واقعی است و اکنون فوتبال آسیا به احترام جوانان ایران زمین خبردار می‌ایستد و همه قاره کهن منتظر هنرنمایی جوانان غیرتمند کشورمان در میدان هستند.

ترکیب احتمالی تیم ایران مقابل یمن به این ترتیب است:

علیرضا بیرانوند، مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، احسان حاج صفی، رامین رضائیان، امید ابراهیمی، کریم انصاری فرد، سامان قدوس، مهدی طارمی، وحید امیری و سردار آزمون

کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا ساتو ریوجی داور باتجربه ژاپنی را به عنوان داور وسط مسابقه اول ایران در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا معرفی کرده است.

ریوجی سابقه قضاوت بسیاری از مسابقات تیم ملی ایران از جمله دیدار مقابل سوریه، امارات و کره جنوبی را نیز در کارنامه خود داشته است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا