اخبار ورزشیفوتبال جهان

کین به رکورد بابی چارلتون رسید

کاپیتان تیم ملی انگلیس با ثبت چهل و نهمین گل ملی به دومین گلزن برتر کشورش تبدیل شد.
به گزارش پیشرو ورزش، در یکی از بازیهای دوستانه تیم انگلیس در خانه به مصاف سوییس رفت و موفق شد با گلهای لوک شاو و هری کین، در شرایطی که با یک گل عقب افتاده بود، حریف را شکست دهد.

گل پیروزی بخش انگلیس را هری کین مهاجم شماره ۹ این تیم در دقیقه ۷۸ به ثمر رساند. او پس از اینکه داور در بازبینی صحنه مشکوک محوطه جریمه حکم به پنالتی داد، پشت ضربه ایستاد و توپ را به گوشه سمت چپ دروازه فرستاد.

این چهل و نهمین گل ملی هری کین بود که او را بالاتر از گری لینه کر، در کنار سر بابی چارلتون به دومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی انگلیس تبدیل کرد.

نکته جالب اینکه بابی چارلتون در ۱۲ سال موفق شد این تعداد گل را بزند اما هری کین از سال ۲۰۱۵ یعنی در ۷ سال توانسته به این رکورد گلزنی دست یابد. او همچنین ۶۸ بازی ملی انجام داده است.

کین شش گل در جام جهانی به ثمر رسانده و چهار گل نیز در مسابقات یورو ۲۰۲۰ وارد دروازه حریف کرد.

او حالا تنها ۴ گل تا رکورد ۵۳ گل وین رونی فاصله دارد. این در حالی است که رونی در ۱۲۰ بازی ملی این تعداد گل را به ثمر رساند و کین فرصت این را خواهد داشت تا رکورد برترین گلزن ملی انگلیس را بهتر از این کند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + سه =

دکمه بازگشت به بالا