اخبار ورزشیسایر اخبارویژه‌های خبری

کلهر:حداکثر قیمت بلیت جام جهانی ۶٫۵ میلیون تومان است

توقع داریم ساعی یک قدم به پیش برود

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: حداکثر قیمت بلیت در بهترین نقطه ورزشگاه‌ها ۶ میلیون و پانصد هزارتومان برای یک بازی است.

به گزارش پیشرو ورزش، مجمع عمومی سالیانه فدراسیون تکواندو، امروز پنج شنبه ۳۰ تیرماه سال جاری در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک آغاز شد. سینا کلهر معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان امروز ریاست مجمع تکواندو را برعهده داشت.

هادی ساعی رئیس فدراسیون جودو، نماینده کمیته ملی المپیک، حسابرس در امور مجامع، سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون ها و روسای هیات‌ها و تمام اعضا حضور داشتند.

در پایان مجمع عمومی سالیانه فدراسیون تکواندو سینا کلهر معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در واکنش به این سوال که مسولان وزارت ورزش و جوانان چه برنامه ای برای حضور ایرانی ها در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دارند، گفت:باید یک بار در مورد این موضوع صحبت کنم و خیلی روشن و شفاف توضیح بدهم. بلیت فروشی در دو مرحله انجام شده و در مرحله اول توسط فدراسیون فوتبال نزدیک به ۹ هزار بلیت فروخته شده است. مرحله دوم قرار شده ۱۲ هزار بلیت جدید فروخته شود و فدراسیون فوتبال هفته آینده بلیت فروشی رو شروع خواهد کرد. حداکثر قیمت بلیت در بهترین نقطه ورزشگاه ها ۶ میلیون پانصد هزارتومان برای یک بازی است. پایین ترین قیمت بلیت هم ۲ پانصد هزارتومان است.

سینا کلهر در پایان مجمع عنوان کرد: جلسه بسیار خوبی برگزار شد و باید گفت تکواندو، ایرانی ترین رشته غیر ایرانی است و از میان رشته های مختلف که از کشورهای دیگر به ایران وارد شده اند با روح و جوان ما یکی شده است. وقتی به ورزش نگاه می‌کنیم تکواندو درهم آمیختگی و در هم تنیدگی خاصی دارد و از بعد قهرمانی و عمومی موثر است؛ قدر این موقعیت باید دانسته شود. وقتی پای صحبت از رشته های ورزشی به میان می آید، تکواندو یکی از رشته های شاخص مورد بحث است. تکواندو ورزش پیشرویی بوده و قهرمانان مهمی را به جامعه ورزش ایران تحویل داده است.

کلهر با اشاره به مدال طلای هادی ساعی در المپیک ۲۰۰۸، عنوان کرد: در روزهای واپسین المپیک ۲۰۰۸ نگاه مردم به تکواندو خیره شد و هادی ساعی تنها مدال طلای این المپیک را کسب کرد و مردم واقعا از این مدال خوشحال شدند. از طرفی چهره مذهبی، اصیل و باسابقه ای مانند سید محمد پولادگر در راس فدراسیون بود که و چهره این ورزش را خاص کرد و نهایتا قهرمانانی مانند هادی ساعی قهرمان با اصالت تکواندو را به ورزش معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: قدر سرمایه ها را باید بدانیم. همه سرمایه های فدراسیون تکواندو در مجمع عمومی جمع شده اند و باید ایرانیزه شدن تکواندو را حفظ کنیم. توقع می رود ساعی یک قدم به پیش برود چراکه تکواندو لیاقت بهترین ها را دارد بنابراین به جهت تعداد ورزشکاران و قهرمانی ها مطمئنا این اتفاق دور از دسترس نیست. برای اهالی تکواندو که در وزارت ورزش و جوانان حضور دارند پیشروی تکواندو یک غنیمت است و نباید فرصت را از دست داد و باید حامی نیروی جوانی مانند ساعی باشیم.

کلهر با اشاره به مهم بودن جنبه فرهنگی در ورزش تکواندو گفت: از جنبه فرهنگی فدراسیون تکواندو پیشرو بوده و مراسم هایی مانند بزرگداشت شهدا، نماز جماعت و … پیش فرض است اما باید فتوت و جوانمردی را سرلوحه کار خود قرار دهیم. کاری که ساعی در رسم جوانمردی و فتوت می کند، بیش از سایر افراد نمود می کند چرا که با کارنامه پرباری که دارد می تواند در مسائل فرهنگی پیشرو باشد. تکواندو به گونه ای است که تربیت درون فرد شکل می گیرد و ادب سرلوحه کار ورزشکار می شود. امیدوارم اقدامات پیشروی فرهنگی در تکواندو تداوم داشته باشد و سایر رشته های ورزشی نیز در این راه قدم بردارند.

کلهر معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در ادامه صحبت های خود، خاطر نشان کرد: قیمت بلیت هواپیما هم که عمدتاً برای شرکت قطری است، نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است و دوستان در وزارت راه تلاش هستند که امکان پرواز با هواپیماهای ایرانی وجود داشته باشد. اگر این امکان به وجود بیاید ما احساس می‌کنیم که قیمت بلیت هواپیما تا نصف کاهش پیدا خواهد کرد. موضوع دومی که وزارت راه در حال پیگیری آن است، تقریبا مقدمات آن انجام شده، سفر یک روزه است، یعنی اساساً اسکان وجود نداشته باشد. تماشاگر ایرانی که علاقه مند هستند، صبح بروند و بعد از تماشای مسابقه بتوانند برگردند. این اتفاق اگر رخ دهد، موضوع اسکان کاملاً حل خواهد شد. قرار نیست تماشاگر به کیش منتقل بشود و از آنجا به قطر سفر کند، نه خیر. از هشت تا شهر که من میدانم وزارت راه نهایی کرده پروازها انجام خواهد شد. کیش هم یکی از آن هشت نقطه است که اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه افزود: البته یک امکانی را جزیره کیش فراهم کرده و به نظر می‌رسد یکی دو تا کشتی کروز را توانسته اند هماهنگ کنند تا تماشاگرانی که خودشان علاقه‌مند هستند که اسکان‌شان در کشتی کروز باشد بتوانند در قطر از آن ظرفیت استفاده کنند.

کلهر در پاسخ به این سوال که هزینه تورهایی که قرار است مسافران را به قطر ببرند باید چقدر باشد، گفت: ببینید چیزی که به ما مربوط است، بالاترین قیمت بلیت شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر بازی است و قیمتی هم که برای هواپیما وجود دارد هنوز نهایی نشده است. آنچه که من حساب کردم و میتوانم به شما بگوییم، هزینه کل رفت و برگشت به قطر، نباید بیشتر از ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان باشد و این رقم‌هایی که اعلام می‌شود . متاسفانه بلیت‌های VIP که گرفته شده. خارج از سازوکار فدراسیون فوتبال بوده و هزینه بلیت ۹۵۰ هزار دلار هزینه بلیط بوده است و خودشان می‌دانند که چه اتفاقی افتاده و هزینه اسکان آنها هم خارج از سازوکار خارج از سیستم دولت است. آن چیزی که به نظر می‌رسد قطعی است هزینه بلیت بوده است که شفاف اعلام شد و هزینه هواپیما و اسکان هم قرار است وزارت راه به‌زودی تصمیم بگیرد. به نظر من مردم باید یک مقدار در خرید پک‌های جام جهانی احتیاط کنند.

کلهر در واکنش به این سؤال که حضور چه تعداد تماشاگر ایرانی در قطر را برآورد می‌کنند،گفت: این بلیتی که در داخل کشور فروخته می‌شود، برای هر بازی هفت هزار نفر می‌توانند بلیت تهیه کنند، البته بدون کسانی که از خارج از کشور اقدام به تهیه بلیت می‌کنند. ما تقریبا برای هر بازی ایران هفت هزار نفر امکان این هست که بتوانند بروند بازی را تماش کنند. هدف‌مان این بود که ۱۰ هزار نفر برای هر بازی باشد اما فعلاً هفت هزار نفر محقق شده است. به ما قول داده اند که نزدیک جام جهانی کشایشی دیگر باشد تا یک تعداد دیگری اضافه شوند، اما فعلا در مورد نقد صحبت میکنیم نه در‌مورد نسیه!

وی در واکنش به این سؤال که ایران در جام جهانی آیا برنامه‌های فرهنگی خواهد داشت یا خیر؟ گفت: برنامه‌های فرهنگی ما به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم کرده ایم. بخش داخلی مربوط به پخش مسابقات در اماکن عمومی،آمادگی برگزاری جشن پیروزی که انشالله این اتفاق رخ دهد را داریم. در بخش خارجی هم ما کاسه درون ورزشگاه و بیرون آن را تفکیک کردیم. درون کاسه ورزشگاه چند موضوع را پیگیری کردیم، یکی مسئله لیدرهاست، هم انتخاب، هم ساماندهی و هم اعزام شان انجام شده است. یکی دیگر موضوع لباس هواداری است، پرچم، سربند و مچ‌بند است. یک قسمت دیگر هم بر میگردد به بیرون ورزشگاه که به منطقه فیفازون معروف است که فعالیت خواهیم کرد، یک منطقه دیگر هم خود کشور قطر در نظر گرفته برای فعالیت فرهنگی، مقدمات اولیه این کارها انجام شده است و دیروز هم در آخرین جلسه ای را ما داشتیم برای اینکه از جمله فعالیت های که انجام خواهد شد مثل برگزاری کنسرت، گروه‌های موسیقی ما و صنایع دستی ما قرار است آنجا حاضر و فعال باشند.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که در این جلسات چه کسانی از فدراسیون فوتبال حضور داشته‌اند؟ گفت: در جلسه آخر که روز چهارشنبه داشتیم کامرانی‌فر دبیر فدراسیون فوتبال و مسئول فرهنگی و اجتماعی فدراسیون فوتبال که آقای محمدی هستند حضور داشتند.

وی در واکنش به این سوال که این دو دستگی که در تیم ملی به وجود آمده را چطور می بینید و ابقا سرمربی تیم ملی نظرتان چیست گفت: واقعیت این است که ما از نزدیک نگاه می کنیم دو دستگی نبوده است، یک اختلاف نظری ظاهرا مقطعی و دوره ای وجود داشته و برطرف شده، اخرین صحبتی که ما روز گذشته با دوستان داشتیم بحث آنها این بود، مخصوصا بعد از روشن شدن تکلیف سرمربی تیم ملی، الحمدالله از آن چالش و‌ تنشی که وجود داشته گذشته ایم، در حال حاضر هم در مرحله هستیم‌ و صحبت می کنیم که شرایط بهتر شده است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا