اخبار ورزشیفوتبال ایران

کفاشیان:سرپرستی ام در فدراسیون فوتبال شایعه است/در استیناف تبرئه نشدم

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال شایعه حضورش در فدراسیون فوتبال را رد کرد.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از  خبرگزاری فارس، علی کفاشیان درمورد شرایط کرسی‌های بین‌الملی ورزش ایران اظهار داشت: در ۴۰ سالی که در مدیریت ورزش بودم باید بگویم که یکی از ضعیف‌ترین بخش‌های ما بحث‌های امور بین‌المللی ورزش بوده که تاحالا ضعیف جلو رفته‌ایم.

وی ادامه داد: فردی که قرار است کرسی بین‌المللی بگیرد باید شرایطی داشته باشد که از جمله بلد بودن زبان، آشنا بودن با قوانین، دارا بودن نفوذ کافی، توانایی ایجاد امکانات، گرفتن امتیازهای مختلف نمونه‌هایی از این شرایط است. ضمن اینکه حمایت دولت، نمایندگان مجلس و سایر ارگان‌ها هم بسیار مهم است. برای مثال قطری‌ها حمایت‌های چند جانبه می‌شوند از سوی ارگان‌های مختلف خود که حتی سفیران آنها وارد لابی هم می‌شوند. ما هم حمایت‌هایی داریم که واقعاً کافی نیست. دولت با تمام وجود باید از افراد حمایت کند.

کفاشیان خاطرنشان کرد: خیلی از پست‌ها تشریفاتی است، اما شرایط ما در کرسی‌ها موثر چگونه است؟ حالا اینگونه نیست که بگوییم فلان رئیس فدراسیون در حال صحبت کردن است و همه به آن گوش می‌کنند. الان تصمیمات باید در کمیته‌های مختلف کارشناسی شود که برای این کار افراد باید شرایط لازم را داشته باشند.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درمورد اینکه چرا فوتبال ایران هیچگاه نتوانست از این کرسی‌ها خروجی بگیرد، تصریح کرد: نباید فکر کنیم در هیأت رئیسه‌ای که ۱۶ عضو دارد همه حرف من و تاج را تایید می‌کنند. محرومیت یا میزبانی دادن به یک کشور مستقیم در هیات رئیسه مطرح و تصویب نمی‌شود، بلکه از قبل لابی‌هایی صورت می‌گیرد و کشورهای دوست و همراه به جمع‌بندی می‌رسند و سپس در هیأت رئیسه آن را تصویب می‌کنند.

وی افزود: از اعضای هیأت رئیسه آسیا شاید حدود ۵-۶ عضو بیشترین تاثیر را داشته باشند و سایر نفرات چشم به آنها دارند. در این بین تاج و برخی از اعضای دیگر هرچقدر داد هم بزنند تاثیری نخواهد داشت. در مسائلی که بین ما و عربستان ایجاد شد، بن‌سلمان گفت چون ممکن است ذی‌نفع باشم از مجلس خارج می‌شوم، اما نایب رئیس هندی وی هم همان تصمیم قبلی را ابلاغ کرد. دستورالعمل‌هایی که اخیراً تهیه شده خوب است، اما به هیچ عنوان کافی نیست.

کفاشیان درمورد اینکه شایعاتی مطرح شده مبنی بر اینکه ممکن است وی سرپرست فدراسیون شود تا مجمع را اداره کند، تصریح کرد: شایعه است دیگر؛ شما این موضوعات را مطرح می‌کنید و سپس قاضی‌زاده هاشمی عنوان می‌کند که کفاشیان بازنشسته است و نمی‌تواند برگردد.

وی که با برنامه ورزش و مردم گفت و گو می کرد، درخصوص تبرئه شدنش در کمیته استیناف، خاطرنشان کرد: تبرئه نشده‌ام. ما برای حکمی که زده شده به کمیته استیناف اعتراض کرده‌ایم. تبرئه نشده‌ایم، اما اخیراً شنیده‌ام که رئیس کمیته استیناف گفته‌ که پرونده در حال رسیدگی است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − شش =

دکمه بازگشت به بالا