اخبار ورزشیکشتی و وزنه برداری

کشتی قهرمانی جهان| روسیه با ۴ طلا قهرمان زودهنگام مسابقات/ ایران در رده سوم+جدول

تیم ملی کشتی روسیه قهرمانی‌اش در رقابت‌های جهانی را در پایان مسابقات ۴ وزن دوم مسجل کرد.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به قزاقستان، در پایان مسابقات ۴ وزن دوم (۷۰، ۷۴، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم) رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک که در شهر نورسلطان قزاقستان در حال برگزاری است، تیم روسیه قهرمانی‌اش را در پایان ۵ وزن دوم مسجل کرد. روس‌ها ۴ طلا و یک برنز را بدست آوردند.

روس‌ها تاکنون ۱۱۵ امتیاز بدست آورده‌اند و در رده دوم قزاقستان با ۷۵ امتیاز قرار دارد و ایران با ۵۱ امتیاز در رده سوم قرار دارد.

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان نیز یک نماینده در فینال و یک کشتی گیر در رده‌بندی دارد که حداکثر می‌تواند ۴۰ امتیاز و حداقل ۳۵ امتیاز کسب کند که با حساب ۵۱ امتیاز اندوخته بین ۸۶ تا ۹۱ امتیاز کسب خواهد کرد.

در طرف مقابل گرجستان یک فینالیست و یک کشتی‌گیر در رده‌بندی دارد که می‌تواند حداکثر به ۴۰ و حداقل به ۳۰ امتیاز برسد که با ۵۰ امتیاز اندوخته اش بین ۸۰ تا ۹۰ امتیاز بدست خواهد آورد.

 آمریکا نیز دیگر تیمی است که در ۴ وزن پایانی یک فینالیست، یک کشتی‌گیر در رده بندی و یک نماینده در شانس مجدد دارد که حداکثر می‌تواند به ۵۵ امتیاز دست یابد و با در بدترین حالت ۴۰ امتیاز خواهد گرفت که با اندوخته ۴۸ امتیازی اش چیزی بین ۸۸ تا ۱۰۳ امتیاز خواهد داشت.

قزاقستان یک کشتی گیر در رده بندی و یک نماینده در شانس مجدد دارد و یک کشتی‌گیرش هم در یک هشتم نهایی حذف شده که امتیاز می‌گیرد. یعنی قزاق‌ها حداکثر شانس کسب ۳۰ تا ۳۵ امتیاز را خواهند داشت و حداقل ۲۰ امتیاز.

در نتیجه بنظر می‌رسید بعد از مسجل شدن قهرمانی روسیه، نایب قهرمانی آمریکا نیز تا حدود زیادی قطعی باشد و به احتمال زیاد قزاق ها هم روی سکوی سوم تیمی قرار خواهند گرفت و تیم ایران عملاً به عنوانی بهتر از چهارمی نخواهد رسید.

اسامی نفرات برتر این رقابت ها که تاکنون برگزار شده به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم:

۱- زائور اوگویف (روسیه) ۲- سلیمان آتلی (ترکیه) ۳- نورسلیم سانایف (قزاقستان) و راوی کومار (هند) ۵- استوان میچیچ (صربستان) و رضا اطری (ایران)

۶۵ کیلوگرم:

۱- گادجی مراد رشید اف (روسیه) ۲- دولت نیازبیکوف (قزاقستان) ۳- باجرانگ (هند) و اسماعیل موسی کایف (مجارستان) ۵- تولگا تومور اوچیر (مغولستان) و تاکاتو اتوگورو (ژاپن) … ۱۴- امیرمحمد یزدانی (ایران)

۷۰ کیلوگرم:

۱- داوید بائف (روسیه) ۲- نورکوژا کایپانوف (قزاقستان) ۳- ماگومد مراد گادجی یف (لهستان) و یونس امامی (ایران) ۵- زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان) و نیکولای کوجوکارو (بریتانیا)

۷۴ کیلوگرم:

۱- زائوربک سیداکوف (روسیه) ۲- فرانک چامیزو (ایتالیا) ۳- زلیم خان خادجی یف (فرانسه) و جردن باروز (آمریکا) ۵- دانیار کایسانوف (قزاقستان) ومائو اوکوی (ژاپن)

۹۲ کیلوگرم:

۱- جی دن کاکس (آمریکا) ۲- علیرضا کریمی (ایران) ۳- علیخان جبرئیلوف (روسیه) و ایراکلی متسیتوری (گرجستان) ۵- گئورگی روبائف (مولداوی) و نورگالی نورگای پولی (قزاقستان)

۱۲۵ کیلوگرم:

۱- گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۲- طاها آکگول (ترکیه) ۳- آلکساندر خوتسیانوفسکی (اوکراین) و حسن بای رحمانوف (ازبکستان) ۵- خوتابا (سوریه) و ژی وِی دنگ (چین)

انتهای پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا