اخبار ورزشیکشتی و وزنه برداری

کشتی آزاد جام باشگاههای جهان| دوشنبه درباره میزبانی ارومیه تصمیم‌گیری می‌شود

پس از بازدید اعضای سازمان لیگ کشتی از امکانات ارومیه مقرر شد روز دوشنبه درباره میزبانی این تیم در مسابقات کشتی آزاد جام باشگاههای جهان تصمیم گیری شود.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ کشتی، بعد از اعلام آمادگی رسمی استان آذربایجان غربی برای قبول میزبانی هفتمین دوره مسابقات کشتی آزاد جام باشگاههای جهان امروز مسئولان سازمان لیگ کشتی برای بازدید از امکانات ارومیه راهی این شهر شدند.

کیومرث پورایراندوست، مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی با اشاره به سفر مسئولان سازمان لیگ به ارومیه گفت: در یک سال اخیر خون تازه ای در لیگ کشتی ایران تزریق شده و می بینیم که در سراسر ایران، همه در تکاپو برای حضور در لیگ کشتی و میزبانی از جام باشگاهها جهان هستند. این اتفاق قطعا به نفع کشتی کشور است و تاثیر آن را در میادین پیش روی جهانی و المپیک خواهیم دید.

وی افزود: امروز میزبان آقایان نصیرزاده، یزدانی و شاهمرادی بودیم. مسئولان سازمان لیگ کشتی از اماکن ورزشی، هتل ها، سیستم حمل و نقل، فرودگاه و… بازدید کردند. سپس با همراهی اعضای هیات کشتی و مسئولان اداره کل ورزش و جوانان جلسه ای برگزار کردیم تا درباره مسائلی که فدراسیون به ما اعلام کرده، صحبت کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی ادامه داد: استاندار ورزش دوست آذربایجان غربی هم از این میزبانی استقبال گرمی کرده و در همین راستا جلسه دیگری بعدازظهر امروز با حضور دکتر مصطفوی، معاونت سیاسی امنیتی استان آذربایجان غربی برگزار شد. ایشان هم در حضور آقای نصیرزاده قول مساعد دادند تا بتوانیم مسابقات در شان نام ایران را برگزار کنیم. مصطفوی هم در صحبت های خود در این جلسه مطرح کرد که استان آذربایجان غربی مردمی از قومیت های مختلف دارد و برگزاری چنین مسابقاتی می تواند باعث ایجاد وحدت بین مردم شود. همچنین موضوع دیگری که معاون استاندار به آن اشاره کرد، این بود که استان آذربایجان غربی تنها استانی است که از سه نقطه مرز مشترک دارد و برگزاری مسابقات جام باشگاههای جهان می تواند تاثیرات عمیق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

پورایراندوست در ادامه خاطرنشان کرد: ما کاملا در اخذ میزبانی مسابقات کشتی آزاد جام باشگاههای جهان جدی هستیم. در سال های اخیر هم نشان دادیم که آذربایجان غربی با مرکزیت ارومیه می تواند مسابقات بین المللی را به بهترین شکل برگزار کند. رقابت های بین المللی در رشته های کبدی، کاراته و والیبال در ارومیه برگزار شده و نتیجه اش هم این بوده که استان آذربایجان غربی از چند تن از وزرای محترم لوح تقدیر دریافت کرده است. قطعا با توجه به علاقه مردم به کشتی آزاد می توانیم یک میزبانی پرشور را در ارومیه داشته باشیم.

وی در رابطه با تیمداری استان آذربایجان غربی در لیگ کشتی بیان کرد: قطعا به دنبال این هستیم که یک تیم را با حضور کشتی گیران بومی وغیربومی شاخص در کشور راهی لیگ برتر کشتی آزاد کنیم.

بعد از جلسات امروز میان مسئولان سازمان لیگ کشتی و مسئولان استان آذربایجان غربی با توجه به علاقه مندی مسئولان عالی رتبه استان و زیرساخت های مناسب موجود در این استان از جمله سالن ۶ هزار نفری غدیر و فرودگاه بین المللی مقرر شد روز دوشنبه جلسه هیات رییسه سازمان لیگ کشتی تشکیل جلسه شود. در این نشست درباره اعطای میزبانی هفتمین دوره مسابقات کشتی آزاد جام باشگاههای جهان به ارومیه تصمیم گیری خواهد شد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + یازده =

دکمه بازگشت به بالا