اخبار ورزشیفوتبال ایران

کربکندی: چرا به شکایت ذوب‌آهن از بازیکن استقلال رسیدگی نمی‌شود؟/صحبت‌های کمالوند غیرحرفه‌ای بود

سخنگوی باشگاه ذوب آهن در واکنش به اظهارات فراز کمالوند گفت: حق خودمان را نمی‌توانیم بگیریم، حالا چطور در یک جای دیگر نقش داریم؟بعضی از افراد اگر بعضی حرف ها را نزنند بهتر است!

به گزارش پیشرو ورزش، رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط ذوب‌‌‌آهن پس از شکست درجام حذفی اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت خوبی از نظر بازیکن نداریم اگر قرار بود با این برنامه که هر ۴ روز بازی می‌کنیم در دو جام هم حضور داشته باشیم کار تیم خیلی سخت‌تر می‌شد. مقابل استقلال شکست خوردیم اما بچه‌ها تمام تلاش‌شان را کردند.

وی افزود: تیم برای بازی فردا مقابل پرسپولیس آماده می شود. با توجه به شرایطی که در جدول داریم لیگ برای ما اولویت و اهمیت دارد. سعی می‌کنیم با آرامش کار کنیم و از بازی‌های باقیمانده امتیاز بگیریم. تنها مشکل ما این وقفه‌ها و تعطیلی‌های مسابقات است که لیگ را فرسایشی کرده و نمی‌دانیم چه باید کرد. همه خسته شده‌اند. حدود یک ماه بازی نداشتیم و بعد از بازی فردا یک ماه دیگر هم مسابقات تعطیل می‌شوند. حفظ آمادگی تیم در این شرایط کار خیلی سختی است و از طرفی هزینه‌های این نگهداری در واقع خسارت است. امیدواریم کرونا هر چه زودتر ریشه‌کن شود تا بهانه‌ها گرفته شوند. در واقع این بیماری فعلا جلوی همه بی‌برنامگی‌ها را می‌گیرد!

سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن در مورد بازی فردا مقابل پرسپولیس، گفت:  جدای از این که هر ۴ روز یکبار بازی می‌کنیم چند هفته‌ای است که بیرون از خانه به میدان می‌رویم. سرمربی ما از روزی که آمده فقط دو بازی لیگ و یک بازی حذفی در خانه داشته، شرایط خیلی سختی داریم و بازی پرسپولیس برایمان خیلی اهمیت دارد. کادر فنی ما آنالیز خیلی خوبی از پرسپولیس دارد و بازیکنان‌مان باید فردا عملکرد خوبی داشته باشند. این طور نیست که نتوانیم از پرسپولیس امتیاز بگیریم. آن‌ها تیم خوب و نفرات با کیفیتی دارند. باید تلاش کنیم که در این بازی حداکثر امتیاز را بگیریم. بعد از آن با رقیبانمان در جدول در خانه داریم. ولی به هر حال فردا کارمان سخت است. امیدواریم مانند بازی مقابل استقلال بازیکنان با تلاش بیشتر و پیاده کردن تفکرات سرمربی بتوانند امتیاز لازم را بگیرند.

وی تصریح کرد: اگر تیم ما از نظر نتیجه جلو باشد منطقی‌تر بازی و دفاع می‌کند. مانند بازی با استقلال که زود گل زدیم و بازی را خیلی منطقی کنترل کردیم و یک گل دیگر هم زدیم. برای نتیجه گرفتن باید تیم اول دروازه خودش را بسته نگه دارد. پرسپولیس خط حمله خوب و شادابی دارد. آن‌ها مهاجمانی سرزن و روی زمین هم بازیکنان اثرگذاری مانند ترابی دارند. کادر فنی ما برای این بازی برنامه‌های لازم را در نظر گرفته، امتیاز گرفتن دور از دسترس نیست اما کار سختی داریم.

عضو هیأت مدیره باشگاه ذوب‌آهن در مورد سرانجام پرونده مهدی مهدی‌پور، گفت: نمی‌دانم چرا برخی پرونده‌ها سریعا رسیدگی می‌شوند و برخی دیگر شامل مرور زمان، اینکه پاسخی نمی‌دهند مسأله‌ای بزرگ و شک برانگیز است. اگر تیم دیگری هم بود همین قدر طول می‌کشید؟ فدراسیون وقتی می‌تواند پویا و قوی باشد که به همه تیم‌ها، بازیکنان و مربیان نگاه یکسانی داشته باشد. در غیر اینصورت نمی‌توانیم اعتمادی که باید را بین  جامعه فوتبال و فدراسیون بسازیم. باید نگاهی یکسان داشته باشند و تصمیمات را سریع‌تر بگیرند.

وی افزود: چطور برای دربی و همچنین بازی سپاهان و پرسپولیس سریع جلسه گذاشتند و حکم دادند؟ باید همه را از بلاتکلیفی در بیاورند. اگر شکایت ذوب‌آهن منطقی نیست بگویند و اگر هست چرا می‌گذارند بازی‌ها تمام شود؟ فرض کنید بگویند مهدی‌پور محروم است، وقتی لیگ تمام شده این محرومیت به چه دردی می‌خورد؟ به نظرم در این مسائل مقداری ملاحظات وجود دارد. این وضعیت اگر درست نشود فوتبال ما از این شکل خارج نمی‌شود. همه این مسائل این‌ها بی‌نظمی و اعتراض شده است.

کربکندی با اشاره به افزایش حواشی و جنجال ها در فوتبال ایران گفت: الان تماشاگر نداریم ولی جار و جنجال‌ها بیشتر شده، به خصوص که صدای نیمکت‌ها به صورت واضح در میکروفن‌ها شنیده می‌شود! همه حرف‌های هم را می‌شنوند و باعث بیشتر شدن اعتراضات می‌شود. در فوتبال ما هنوز هیچکس به این احساس نرسیده که رئیس فدراسیون عوض شده و یک دیدگاه قوی‌تر و جدی‌تر آمده، به نظر می‌رسد هنوز در روی همان پاشنه می‌چرخد. مسیری که داریم رو به جلو نیست و هنوز هیچ بویی از اینکه تغییرات، مردم و فوتبالی‌ها را خوشحال کند به مشام نمی‌رسد.

سخنگوی ذوب‌آهن با اشاره به حساسیت‌های داوری در مسابقات هفته‌های اخیر لیگ برتر عنوان کرد:‌ امیدوارم در این هفته‌ها به خاطر حساسیت بالای مسابقات و جدول، کمیته داوران تلاش کند که داوران در شکست یا پیروزی تیم‌ها نقشی نداشته باشند. در بازی فولاد، این تیم گلی زد که آفساید نبود اما آن را آفساید گرفتند. این به ضرر بقیه است. برخی اشتباهات داوری سهوی است اما برخی اشتباهات هم شک‌برانگیز هستند. با ذهنیت‌هایی که به وجود آمده امیدوارم قشر داوری زیر فشار نرود چون آن‌ها می‌توانند فوق‌العاده اثرگذار و تعیین‌کننده باشند.

وی در مورد اظهارات فراز کمالوند در جریان دیدار سایپا و پیکان و اتهام به ذوب‌آهن در خصوص تعیین نتایج گفت: باشگاه ما در این مورد بیانیه‌ای داد. فکر نمی‌کنم در لیگ ما هیچ تیمی مظلوم‌تر از ذوب‌آهن باشد. بیشترین قضاوت‌های بد علیه ما انجام شد. جایگاهی که الان در آن گیر کرده‌ایم به خاطر ظلم داوران در چند هفته اول علیه ما بود. ما یکی از مظلوم‌ترین و بی‌سر و صداترین تیم‌های لیگ برتر هستیم. وقتی کسی چنین حرفی می‌زند پذیرش آن برای ما سخت است. چون حق خودمان را نمی‌توانیم بگیریم، حالا چطور در یک جای دیگر نقش داریم؟!

کربکندی تصریح کرد: کمالوند در عصبانیت حرف غیرحرفه‌ای‌ زد. ضمن اینکه بعضی از افراد اگر بعضی حرف‌ها را نزنند بهتر است! متاسفانه اراده‌‌ای برای برخورد با این مسائل و حواشی نیست و هر کس هر طور می‌خواهد هر کاری را انجام می‌دهد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + یک =

دکمه بازگشت به بالا