اخبار ورزشیفوتبال جهان

کانادا هم مسافر جام جهانی ۲۰۲۲ شد

تیم ملی کانادا با پیروزی مقابل جامائیکا به عنوان صدرنشین دور انتخابی جام جهانی در کونکاکاف، سهمیه قطر ۲۰۲۲ را کسب کرد.
به گزارش پیشرو ورزش، تیم ملی کانادا که بیش از سه دهه از آخرین حضورش در جام جهانی می گذشت، در این دوره از مسابقات انتخابی بسیار پر قدرت ظاهر شد و از همان ابتدا به عنوان مدعی صعود به دنبال رسیدن به دومین جام جهانی تاریخ خود بعد از مکزیک ۱۹۸۶ بود؛ هدفی که با کسب پیروزی در بازی امشب عملی شد و شاگردان جان هردمن با قطعی کردن صدرنشینی، جشن صعود گرفتند. آنها در شرایطی که به همراه مکزیک و امریکا میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۶ را به عهده خواهند داشت، یک دوره قبل از این جام، به طلسم ۳۶ ساله خود خاتمه دادند.هشت تیم به دور نهایی انتخابی جام جهانی در قاره امریکای شمالی راه یافتند که از میان آنها جاماییکا و هندوراس با کسب نتایج ضعیف خیلی زود از جمع مدعیان کسب سهمیه کنار رفتند ولی ۶ تیم تا روزهای آخر شانس خود را حفظ کردند تا کانادا با وجود کسب نتایج بسیار خوب، برای قطعی کردن صعودش تا هفته های پایانی صبر کند. کونکاکاف ۳٫۵ سهمیه در جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد داشت که سه تیم اول مستقیما راهی قطر می شوند و تیم چهارم راهی پلی آف قاره ای می شود. کانادا امشب با دو گل جاماییکا را شکست داد تا اولین تیم راه یافته به جام جهانی ۲۰۲۲ از قاره امریکای شمالی نام بگیرد.

کانادا هفته گذشته در حالی که مکزیک و امریکا به تساوی رضایت دادند، شانس قطعی کردن صعودش را داشت اما با یک گل مغلوب کاستاریکای رده چهارمی شد. این تیم امشب از ساعت ۰۰:۳۰ در بی‌ام‌او فیلد میزبان جاماییکا بود. شاگردان هردمن در روزی که با یک مساوی هم به هدفشان می رسیدند در میان استقبال بی نظیر هوادارانشان وارد ورزشگاه شدند و خیلی زود موفق شدند گل اول را به ثمر برسانند؛ این گل را لارین در دقیقه ۱۳ وارد دروازه حریف کرد. بازی در نیمه اول می رفت با همین نتیجه به پایان برسد که بوچامان در دقیقه ۴۴ اختلاف را به دو گل رساند تا میزبان با خیالی راحت راهی رختکن شده و برای نیمه دوم آماده شود.جاماییکا قدرت و انگیزه ای برای جبران در نیمه دوم نداشت و کانادا هم به هدف خود رسیده بود. این تیم در جو زیبای ورزشگاه بی‌ام‌او و در حالی که هوادارانش غرق در شادی صعود بودند در دقیقه ۸۲ توسط هویلت گل سوم را هم به ثمر رساند. دو دقیقه به پایان مسابقه ماریاپا به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا کانادا به گل چهارم رسیده و با بردی قاطعانه، شب تاریخی خود را جشن بگیرد.

به این ترتیب تیم ملی کانادا با ۸ برد، ۴ مساوی، یک باخت و ۲۸ امتیاز از ۱۳ بازی به عنوان صدرنشین کونکاکاف جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به دست آورد. این تیم در آخرین بازی خود روز یازدهم فروردین به مصاف پاناما خواهد رفت؛ تیمی که برای رتبه چهارم با کاستاریکا در رقابت است و از ساعت ۲ بامداد در دیداری حساس مقابل امریکا به میدان رفته است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا