اخبار ورزشیفوتبال ایران

کامیابی‌نیا:‌مقایسه برانکو و کالدرون کار را سخت می‌کند

بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت:با رفتن آقای برانکو کار سخت شد اما چیزی که شرایط را سخت‌تر می‌کند مقایسه بین او و گابریل کالدرون خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم فوتبال پرسپولیس پیش از آغاز فصل اردویی در کشور ترکیه برپا کرد که این اردو پر حرف و حدیث بود به طوری که با گذشت چند روز از اتمام این اردو هنوز هم صحبت‌هایی در خصوص سفر سرخپوشان به ترکیه و اتفاقاتی که در این اردو رخ داد مطرح می‌شود.

کمال کامیابی‌نیا بازیکن تیم پرسپولیس که در این اردو مصدوم شد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، از این اردو و حاشیه‌هایی که درباره آن مطرح می‌شود، صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

فارس:اردوی ترکیه پر حرف و حدیث برگزار شد و تمام شد. به عنوان یکی از بازیکنان حاضر در این اردو چه صحبتی در خصوص حاشیه‌هایی که درباره آن صحبت می‌شود، داری؟

به نظرم واقعا اردوی خوبی را در ترکیه پشت سر گذاشتیم. ما در یکی از بهترین کمپ‌های ترکیه حاضر بودیم و آب و هوای خیلی خوب و مطبوعی در محل کمپ ما وجود داشت اما متاسفانه با وجود اینکه هماهنگ شده بود تا بازی‌های دوستانه انجام دهیم اما به دلایل مختلف نتوانستیم دیدارهای دوستانه انجام دهیم. زمانی که می‌خواستیم بازی اول را برگزار کنیم مه بسیار غلیظی به وجود آمد که واقعا امکان بازی وجود نداشت. برای بازی دوم هم باید بگویم که تیمی که برای انجام بازی آمده بود آنقدر ضعیف و آماتور بود که آقای کالدرون صلاح ندید با آنها بازی کنیم و با تشخیص او تقسیم به دو تیم شدیم و با خودمان بازی کردیم. در مجموع می‌توانم بگویم که اردوی خوبی برگزار شد اما نکته منفی آن انجام ندادن بازی‌های دوستانه بود. به هر حال ما تمرینات خوبی در ترکیه برگزار کردیم اما نتوانستیم بازی دوستانه انجام دهیم. به هر حال از این حاشیه‌ها همیشه وجود دارد و منتقدان، انتقادهای خودشان را انجام می دهند اما به نظرم اردوی خوب تمرینی در ترکیه برگزار کردیم و امیدوارم که ثمره آن را در لیگ برتر ببینیم. البته من هم با این موضوع موافقم که اگر در این اردو بازی‌های تدارکاتی انجام می‌دادیم خیلی شرایط بهتر می‌شد.

فارس:‌ در اردوی ترکیه مصدوم شدی. درباره آخرین وضعیت خودت هم صحبت کن.

در اردوی ترکیه از ناحیه همسترینگ دچار کشیدگی شدم و بعد از  اینکه از پایم MRI گرفتم مشخص شد که همسترینگ من دچار کشیدگی خفیف شده اما شرایطم به گونه‌ای بود که می‌توانستم بازی کنم. هر چند که پزشکان به من گفتند که در تمرینات حاضر شوم ولی نباید در تمرینات سنگین و بازی‌ها حضور پیدا کنم چرا که احتمال پارگی همسترینگ من وجود داشت. بعد از مشورتی که با آقای کالدرون انجام دادم در نهایت تصمیم گرفته شد که حتی در روزهای تعطیل هم با مربی بدنساز کار کنم و فیزیوتراپی‌ام را به صورت مداوم انجام می‌دادم تا هر چه سریع‌تر به شرایط نرمال برسم. در بازی‌های جام شهدا با تصمیم آقای کالدرون مقابل سایپا و نیروی زمینی بازی نکردم تا روند بهبودی‌ام سریع‌تر طی شود. حتی آقای کالدرون به من گفت که در بازی با پیکان بازی نکنم اما ۴۵ دقیقه مقابل نفت مسجد سلیمان به زمین بروم. حتی او به من گفت که اگر شرایطم خوب باشد می‌توانم زمان بیشتری بازی کنم. خوشبختانه خودم را به شرایط خوب رساندم و مقابل نفت مسجدسلیمان به میدان رفتم و الان هم پایم مشکلی ندارد. امیدوارم که از این هفته بتوانم به صورت جدی و کامل تمرین کنم. با تمریناتی که کادر فنی و کادر پزشکی برای من در نظر گرفتند شرایط خوبی دارم و امیدوارم به زودی به بهترین شکل از نظر بدنی برسم.

فارس: برانکو از پرسپولیس رفتنی شد و به جای او گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس شد. نظرت در خصوص این تحولات چیست؟

رفتن آقای برانکو برای همه پرسپولیسی‌ها تلخ بود و شاید کمتر کسی فکر آن را می‌کرد که او این چنین از پرسپولیس جدا شود. از طرف دیگر باید بگویم که به نظر من حضور آقای کالدرون در پرسپولیس یک انتخاب خوب بود چرا که با رفتن آقای برانکو کار واقعا سخت شد و خیلی سخت بود کسی بتواند جای او بیاید چرا که آقای برانکو در این سال‌ها نتایج خوبی با پرسپولیس گرفت و در این شرایط متاسفانه مقایسه کردن‌ها کار را سخت می‌کند. اینکه بخواهند مقایسه کنند کار را واقعا سخت می‌کند چرا که برخی می‌گویند آقای برانکو اینطور بود و کالدرون آنطور است. به نظرم این مقایسه کردن‌ها اصلا خوب نیست. از زمانی هم که آقای کالدرون به پرسپولیس آمده همه چیز خوب پیش می‌رود و او ارتباط خوبی با بچه‌های تیم دارد. او یک مربی خوب و کار بلد است که خیلی زود در پرسپولیس جا افتاد و تا اینجا نشان داد که کارش را خیلی خوب می‌تواند انجام دهد و امیدوارم بتواند به ما کمک کند. به نظر من آقای کالدرون مربی بادانشی است و خیلی خوب کارش را بلد است. به نظرم با حمایت هواداران می‌توانیم باز هم روزهای خوبی که داشتیم را تکرار کنیم.

فارس: در ۴ سال اخیر بازیکنان پرسپولیس با تفکرات یک کروات به زمین می‌رفتند و حالا باید با اندیشه‌های آرژانتینی بازی می‌کنید. با این تغییر تاکتیک و روش چطور کنار می‌آیید؟

ما بازیکنان حرفه‌ای هستیم و می‌توانیم با شرایط جدید خودمان را وفق دهیم. خوشبختانه بازیکنان پرسپولیس شرایطی دارند که از نظر فوتبالی خیلی خوب کار را می‌گیرند و آقای کالدرون هم از بچه‌های تیم خیلی راضی است. بچه‌ها خیلی خوب تمرین می‌کنند و از روز اول کار را جدی گرفته‌ایم. به هر حال سخت است که بخواهیم تغییر روش بدهیم اما باید کار کرد و تا اینجا همه چیز خوب پیش رفت و ارتباطات خوبی هم بین بچه‌های تیم و مربی جدید برقرار شده است. کالدرون کارنامه خوبی دارد و با اطلاعات کافی به پرسپولیس آمد چرا که او از روز دوم که به تمرین آمد بازیکنان را به اسم می‌شناخت و این نشان می‌دهد که او با اطلاعات کامل به پرسپولیس آمده است. مطمئن هستم کالدرون روی پرسپولیس مطالعه کرده بود و حتی می‌دانست ما در زمان آقای برانکو چطور تمرین می‌کردیم. تا اینجا همه چیز خوب پیش رفته و ارتباط خوبی بین ما برقرار است و فکر می‌کنم در این فصل بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.ما سخت کار می‌کنیم تا بتوانیم بهترین نتایج را بگیریم. نباید فشار بیش از اندازه‌ای به مربیان جدید وارد کرد و باید به آن‌ها زمان داد تا شرایط را خیلی خوب جلو ببرند.

فارس: صحبت از مقایسه کردی. به هر حال این مقایسه بین برانکو و کالدرون به وجود می‌آید که شاید این مسئله کار را سخت خواهد کرد. به هر حال هواداران و رسانه‌ها در مقام مقایسه، این دو مربی را کنار یکدیگر می‌گذارند و شاید سایه سنگین نام برانکو کار را برای کالدرون سخت‌تر کند. قبول داری؟

صد در صد با این حرف موافق هستم که این مقایسه می‌تواند کار را سخت کند. باید هواداران و بازیکنان با این مسئله کنار بیایند و بهترین راه این است که رو به جلو فکر کنیم و دیگر کاری به گذشته‌ها نداشته باشیم. ما باید قهرمانی‌هایی که به دست آورده‌ایم را فراموش کنیم و برای فصل جدید بجنگیم چرا که اگر هدف همه ما موفقیت باشد شک نکنید که می‌توانیم بهترین نتایج را بگیریم و موفق شویم اما این مقایسه‌ها کار را سخت خواهد کرد. در تفکرات بازیکنان پرسپولیس هم این است که باید گذشته‌ها را فراموش کرد و رو به جلو حرکت کنیم. برای همه ما باید موفقیت پرسپولیس مهم باشد چرا که از گذشته خیلی‌ها به پرسپولیس آمدند و رفتند و تنها نامی که باقی مانده نام پرسپولیس است. این موضوعی است که باید به آن فکر کنیم.

فارس:‌کمتر کسی فکر می‌کرد برانکو این چنین از پرسپولیس جدا شود. زمانی که با او بعد از بازگشت از اهواز و قهرمانی در جام حذفی خداحافظی می‌کردی فکر می‌کردی برانکو دیگر به ایران بر نگردد؟

ما در اهواز با یکدیگر خداحافظی کردیم و او به همه ما خسته نباشید گفت و بابت موفقیت‌های به دست آمده از همه ما تشکر کرد. به هر حال شرایط باشگاه در آن زمان سخت بود و کسی باور نمی‌کرد برانکو اینچنین از پرسپولیس جدا شود. او ۴ سال و نیم در پرسپولیس بود و بازیکنان و هواداران علاقه زیادی به او داشتند اما دیگر باید پذیرفت که فوتبال حرفه‌ای است و باید بپذیریم برانکو از پرسپولیس رفت. من برای او آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم هرجا که هست بتواند موفق باشد. ما او را دوست داشتیم اما مسیر به گونه‌ای شد که برانکو از پیش ما رفت. ما با او بهترین نتایج را گرفتیم. جدایی‌اش سخت بود اما در این شرایط خودش صلاح دید که از پرسپولیس برود.در پرسپولیس خیلی‌ها می‌آیند و می‌روند اما آن چیزی که می‌ماند پرسپولیس است و همه باید برای افتخار آفرینی این تیم تلاش کنیم. ما برای آقای برانکو آرزوی موفقیت داریم اما از طرف دیگر ما هم راه خودمان را می‌رویم.

فارس: در روزهایی که تیم‌ها خیلی سخت برای آماده سازی خود تلاش می‌کنند اما زمان آغاز لیگ برتر هنوز مشخص نیست و این مسئله سردرگمی برای باشگاه‌ها به وجود آورده است. در این باره چه صحبتی داری؟

این بلاتکلیفی واقعا سخت است و ابهام در زمان برگزاری لیگ برتر شرایط را دشوار کرده است. من هم معتقدم این مساله کار  را برای ما و همه تیم‌ها بسیار سخت می‌کند چرا که همه تیم‌ها پیش از آغاز فصل به شدت با برنامه‌ریزی، تلاش می‌کنند و باید مشخص باشد که لیگ چه زمانی آغاز شده و چه زمانی به پایان می‌رسد.این عدم هماهنگی قطعا باعث مصدومیت بازیکنان خواهد شد. دلیل واضح تاخیر در لیگ برتر را نمی‌دانم اما شنیده‌ام که به خاطر مجهز نبودن ورزشگاه‌ها این تاخیر رخ داده است.اما برای من این سؤال وجود دارد که اگر واقعا بحث تجهیز ورزشگاه‌ها در میان است باید زودتر این کارها انجام می‌شد و نمی‌دانم چرا قبل از این اقدامی صورت نگرفت. به هر حال تصمیمی است که گرفته شده و باید به آن احترام گذاشت و با آن کنار آمد هر چند که معتقدم این تاخیر در آغاز لیگ به سود ما تمام شد. چرا که با توجه به تغییر کادر فنی، ما نیاز به وقت بیشتری برای هماهنگی داشتیم و به نظرم این تعطیلات ناخواسته به سود ما شد.

فارس: نقل و انتقالات پرسپولیس امسال پر سر و صدا بود و چه بازیکنانی که آمدند و چه بازیکنانی که جدا شدند با سر و صدا همراه بود. خودت در خصوص این تحولات چه صحبتی داری؟

صحبت در خصوص نقل و انتقالات پرسپولیس در حیطه وظایف من نیست و من نمی‌توانم در این خصوص صحبت کنم چرا که من یک بازیکن هستم و نمی‌توانم در خصوص این مسائل حرف بزنم. اما به نظر من باشگاه در نقل و انتقالات زحمت خودش را کشید و اینکه چه بازیکنی می‌آید و می‌رود مشخص است که با تفکر این کار انجام شده است. امیدوارم هر چه که هست به صلاح پرسپولیس باشد.

فارس: درباره قرارداد تو با پرسپولیس حرف و حدیث‌هایی مطرح شد و حالا بهتر است که خودت در این باره صحبت کنی که با پرسپولیس چند سال قرارداد داری؟

من سال گذشته با پرسپولیس قرارداد سه ساله بستم و امسال و سال آینده هم با تیم،‌ قرارداد دارم اما در اواخر فصل گذشته اتفاقاتی رخ داد و گفته شد که من قرارداد ندارم اما باز هم می‌گویم امسال و سال آینده هم با پرسپولیس قرارداد دارم و فقط دریافتی من تسویه نشده است. از سال پیش از پرسپولیس طلب دارم و همیشه شرایط باشگاه را درک کرده‌ام. در حال حاضر پول نسبتا زیادی از پرسپولیس طلب دارم و امیدوارم پس از تزریق پول به باشگاه،‌با من تسویه شود هر چند که می‌دانم مسئولان تلاش می‌کنند اما من همیشه شرایط پرسپولیس را درک کرده‌ام و امیدوارم آنها هم شرایط من را درک کنند و با من تسویه حساب شود.

فارس: با توجه به تحولاتی که در پرسپولیس انجام شده پیش‌بینی‌ تو از عملکرد فصل آینده پرسپولیس چیست؟

صد در صد کار بسیار سختی خواهیم داشت چرا که هجمه‌های زیادی علیه ما به وجود آمد و از طرفی با رفتن آقای برانکو فشار زیادی روی بازیکنان وتیم وجود دارد اما چیزی که مهم است این است که پرسپولیس، همیشه پرسپولیس است و برای هدفی که داریم می‌جنگیم و مثل قبل تلاش می‌کنیم تا به موفقیت برسیم. ما در سال‌های قبل هم اینطور تلاش کردیم اما حالا فشار روی تیم زیاد است هر چند که قول می‌دهم با کمک هواداران نتایج خوبی بگیریم و هر چه داریم در زمین خواهیم گذاشت تا دل هواداران شاد شود.ما برای قهرمانی تلاش می‌کنیم و امیدوارم با تلاش همه اعضای باشگاه و حمایت هواداران بتوانیم چهارمین قهرمانی را هم به دست آورده و دل همه پرسپولیسی‌ها را شاد کنیم.

انتهای پیام/ا

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا