اخبار ورزشیفوتبال ایران

کامرانی‌فر: خودمان خواستیم بازی ایران و کره بدون تماشاگر باشد

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: خودمان تصمیم گرفتیم دیدار ایران و کره جنوبی بدون تماشاگر باشد.

به گزارش پیشرو ورزش، حسن کامرانی‌فر در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان ورزشی درباره تمهیدات فدراسیون فوتبال برای میزبانی از دیدار تیم ملی برابر کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: تیم ملی باید در مقدماتی جام جهانی بازی‌های سنگینی را شروع می‌کرد و به همین دلیل فدراسیون فوتبال تلاش زیادی انجام داد تا در کشورمان میزبانی داشته باشیم. توانستیم بسیاری از فاکتورهایی که فیفا و AFC برای میزبانی اعلام کرده بودند هماهنگ کنیم.

وی ادامه داد:‌ مدتی این امر در کشورمان دچار مشکل شده بود و فشار زیاد وارد شد تا میزبانی را از ایران بگیرند. همه می‌دانیم میزبانی برابر اتفاقات خوب است و توانستیم میزبانی دیدار ایران و سوریه را بگیریم. آن مسابقه که در ایران برگزار شد و سه امتیازش را به دست آوردیم سبب شد امتیازهای بعدی هم جمع شود. اولین بازی در تورنمنت‌ها خیلی سخت است و فدراسیون هم خیلی برای کسب میزبانی تلاش کرد. پس از آن نتایج خیلی خوب برای تیم ملی رقم خورد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: برای دیدار ایران و کره جنوبی هم به این نتیجه رسیدیم فاکتورها و موارد جدیدی وجود دارد که فدراسیون باید خیلی زود به آنها دسترسی پیدا کند. در بحث VAR اتفاق خوبی برای فدراسیون فوتبال افتاد و با یک شرکت تحت حساب فیفا قرارداد بستیم. تجهیزات را به کشورمان آوردیم و کارهایش را انجام دادیم. به AFC اعلام کردیم VAR داریم اما به این دلیل که بازی‌های زیرنظر کنفدراسیون با تجهیزات شرکت دیگری انجام می‌شود و با وجود اینکه شرکتی که ما با آن همکاری می‌کنیم طرف حساب فیفا است، برای استفاده آنلاین از VAR داور نفرستادند.

کامرانی‌فر افزود: با این وجود شرایط را در ورزشگاه آزادی آماده کردیم و این سیستم مجهز به یک سیستم مورد تایید فیفا است. قدم خیلی خوبی برای فدراسیون فوتبال است و ان‌شاءالله بتواند از همین سیستم در بازی‌های باشگاهی هم استفاده کند. در بحث میزبانی مسائل دیگری مثل حضور تماشاگران هم بود. به فیفا اعلام کردیم به دلیل شرایط کرونایی در هفته اول مقدماتی جام جهانی تماشاگر نخواهیم داشت اما برای بازی با کره جنوبی در تاریخ ۲۱ سپتامبر یا ۳۰ شهریور به فیفا ایمیل زدیم که می‌‌توانیم شرایط برگزاری این مسابقه با حضور تماشاگران را داشته باشیم و از فیفا خواستیم شرایط را به ما اعلام کند.

وی عنوان کرد: فیفا هم ایمیل زد و شرایط را به وجود آورد. از طرفی واقعیت این است افرادی که می‌خواهند به عنوان تماشاگر وارد ورزشگاه آزادی شوند باید هم دو دوز واکسن را زده باشند و هم تست pcr بدهند. به همین دلیل محدودیت‌هایی برای حضور تماشاگران ایجاد شد. در این بحث جلسات زیادی با وزارت بهداشت و ارکان دیگر داشتیم. خیلی هم دوست داشتیم پس از مدت‌ها این اتفاق بیفتد. همه می‌دانیم حضور تماشاگران در ورزشگاه نشان‌دهنده این است جامعه سالمی داریم و کشورمان به سمت سلامت پیش می‌رود. خیلی دوست داشتیم با حضور هواداران در ورزشگاه آزادی بگوییم جامعه سالمی داریم و وزارت بهداشت ما خیلی خوب کار کرده است.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: از زمانی که دولت جدید سر کار آمده خیلی خوب تلاش می‌کنند تا فاصله‌های اجتماعی زیاد شود و تعداد افرادی که واکسن زده‌اند خیلی بیشتر شده است اما هنوز به استانداردهایی که مدنظر ما بود نرسیده است. باید زیرساخت‌هایی درست می‌کردیم، فدراسیون فوتبال خیلی تلاش می‌کند تا جدا از مسائلی که به نتیجه‌گیری تیم‌های ملی است، شرایط متفاوتی را برای حضور تماشاگران در ورزشگاه مهیا کند.

کامرانی‌فر ادامه داد: این نگاه فدراسیون فوتبال جدید است تا شرایط جدیدی را به وجود آوریم تا وقتی تماشاگر می‌خواهد به ورزشگاه بیاید وضعیت بهتری داشته باشد، نباید مثل گذشته هواداران در شرایط سختی به استادیوم بیایند. وقتی نتوانیم شرایط را برای تماشاگران فراهم کنیم، نتوانسته‌ایم جایگاه مناسبی را برای آنها به جا بیاوریم. در مورد این موضوع پروتکل‌هایی بود و در هر دقیقه باید تعداد خاصی از تماشاگران وارد ورزشگاه می‌شدند. باید زیرساخت‌ها درست انجام و برخی کارها درست می‌شد.

وی در مورد اینکه برخی اعتقاد دارند اگر فدراسیون فوتبال زودتر و جدی‌تر به AFC و فیفا اعلام می‌کرد شرایط حضور تماشاگران در ورزشگاه برای دیدار ایران و کره جنوبی وجود دارد، اکنون شاهد حضور هواداران تیم ملی در استادیوم آزادی بودیم، توضیح داد: حتما ایمیل‌ها را برای رسانه‌ها می‌فرستم تا به مردم نشان بدهند. طبق قانون فیفا و AFC باید دو هفته قبل از بازی حضور تماشاگران را اعلام می‌کردیم اما سه هفته قبل از دیدار ایران و کره جنوبی به فیفا ایمیل زدیم، یعنی ۷ روز زودتر از موعد مقرر. در کل ۲۱ روز زودتر از تاریخ دیدار ایران و کره جنوبی با ارسال ایمیلی به فدراسیون جهانی درخواست حضور تماشاگران در بازی ایران و کره را مطرح کردیم. هیچ کوتاهی از طرف فدراسیون فوتبال انجام نشد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: البته درباره حضور تماشاگران باید به سمتی برویم که آنها را با رعایت پروتکل‌ها، کامل به ورزشگاه بیاوریم. می‌دانید تست PCR هزینه زیادی برای تماشاگران دارد. باید بحث سلامت آنها راستی‌آزمایی شود. باید به جامعه و تماشاگران کمک کنیم، اما در شرایطی که تعداد مبتلایان به کرونا به مرور زمان کمتر می‌شود، هدف ما هم کمک کردن به تماشاگران برای ورود به ورزشگاه‌ها است.

کامرانی‌فر افزود: با وجود تمام این شرایط به نتیجه رسیدیم که دیدار ایران و کره جنوبی بدون تماشاگر برگزار شود. دو هفته پس از این مسابقه هم خارج از ایران بازی داریم و فرصت خوبی است تا هم زیرساخت‌ها را درست کنیم و هم جایگاهی که در شأن تماشاگران است در استادیوم فراهم شود. شک نکنید فدراسیون فوتبال هیچ کوتاهی نکرده و تمام کارها انجام شد، اما باز هم می‌گویم باید زیرساخت‌ها در حوزه حضور تماشاگران در ورزشگاه بهتر فراهم شود.

وی در خصوص سؤال هواداران مبنی بر دلیل AFC برای بدون تماشاگر بازی شدن این بازی گفت: همه فرم‌های ارسالی را پر کرده و برای فیفا ارسال کردیم. اتفاقی که در باره عدم حضور تماشاگران در بازی ایران و کره جنوبی رخ داد، هیچ ربطی به بحث‌های بیرونی ندارد و در داخل به این نتیجه رسیدیم که این مسابقه به دلیل شرایط پروتکل‌ها، واکسیناسیون، تست‌های PCR و اینکه هر فردی باید کارت واکسیناسیون را در اختیار داشته باشد و آن را در سیستم آپلود کند، بدون حضور تماشاگران برگزار شود. از طرفی واقعیت این است که باید به شرایط سلامت جامعه کمک کنیم. وقتی جامعه به سمت بهتر شدن در زمینه کرونا پیش می‌رود دوست نداشتیم وضعیت به حالت قبلی بازگردد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: واقعیت این است باید برای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها برخی پروتکل‌ها را داشته باشیم، زیرا شرایط مانند گذشته نیست. باید فاصله‌گذاری‌ها رعایت می‌شد و افرادی که می‌خواستند به ورزشگاه بیایند برخی مسائل را رعایت می‌کردند. احساس کردیم اگر شرایط با حضور تماشاگران در دیدار ایران و کره جنوبی به سمتی برود که برخی پروتکل‌ها رعایت نشود شاید به جامعه صدمه بزنیم.

وی افزود: فدراسیون فوتبال تلاش کرد تماشاگران به ورزشگاه بیایند، همه ارگان‌ها مثل وزارت بهداشت و وزارت ورزش هم کنار ما بودند و به ما کمک کردند، اما خودمان به این نتیجه رسیدیم که دیدار ایران و کره جنوبی بدون تماشاگر باشد و برای دیدار بعدی زیرساخت‌ها و بعضی مسائل دیگر را رعایت کنیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا