اخبار ورزشیورزش بانوان

کاظمی‌پور: بازیهای اسلامی ارزیابی جدی از عملکرد رشته‌های توپی است

معاون امور بانوان وزارت ورزش گفت: عملکرد ورزش های توپی در بازیهای کشورهای اسلامی می تواند در اعزام آنها به بازیهای آسیایی هانگژو تاثیرگذار باشد.

به گزارش پیشرو ورزش، مریم کاظمی پور درباره حضور در تمرینات تیم ملی والیبال بانوان، عنوان کرد: تمرینات با شرایط خوبی در حال برگزاری است و ورزش کشور سال آینده ۴ رویداد بزرگ پیش رو دارد به همین دلیل برنامه ریزی خاص خود را می طلبد. این اتفاق در فدراسیون والیبال پیش از این با درایت داورزنی و نایب رئیس بانوان رخ داده و مربی حاذق بین المللی جذب تیم شده که حرکت رو به رشدی را در سالهای آینده نوید می دهد.

معاون امور بانوان وزارت ورزش با اشاره به رویدادهای سال آینده، گفت: رویدادهای مهمی که سال آینده پیش رو داریم، رشته های توپی در آن شرکت می کنند. بازیهای آسیایی و کشورهای اسلامی مسابقات خوبی برای نشان دادن سطح ورزش بانوان خواهد بود. رشته های توپی قدم های خوبی برداشته اند و در والیبال هم این اتفاق افتاده و بازیهای کشورهای اسلامی می تواند ارزیابی جدی برای حضور آنها در بازیهای آسیایی باشد. ما از این موضوع دفاع می کنیم که رشته های توپی باید حمایت شوند تا به استعدادی که دارند برسند و دل ورزش دوست مردم شاد شود.

وی همچنین در خصوص حضور والیبال در بازیهای آسیایی، یادآور شد: هنوز چکش کاری نهایی نشده و تیم ها در چالش ارزیابی هستند. فدراسیون والیبال برنامه خود را برای سال آینده از ۵ ماه پیش شروع کرده و با حرکتی که در استخدام مربی خارجی داشته این را نشان داده است. عملکرد بانوان در کشورهای اسلامی می تواند در تصمیم گیری تاثیر داشته باشد. تصمیم نهایی تا آخرین روز فرصت برای ثبت نام اعلام نمی شود تا بتوانیم از همه فرصت ها استفاده کنیم. در والیبال زحمات زیادی کشیده شده و نزدیک به ۴۰ سال مدیریت موفق مسیر را نسبت به مردان هموارتر می کند.

معاون وزیر ورزش درباره اینکه نقل قولی از شما منتشر شده مبنی بر اینکه گفته بودید حضور ۴ رشته در بازیهای آسیایی قطعی شده، خاطرنشان کرد: شاید تفسیر به رای شده چون من در جلسات خواستم هیچ چیزی چه مثبت چه منفی قطعی نشود تا روز آخر که زمان ثبت نام است. این موضوع به برنامه ریزی و عملکرد کشورها در بازیهای کشورهای اسلامی برمی گردد. خوشبینانه فکر می کنم این اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد رشته های حاضر در بازیهای آسیایی، عنوان کرد: طبق اعلام ستاد بین ۷ تا ۸ رشته در دست بررسی و ارزیابی فنی هستند. در مورد بانوان بحث حضور در خصوص مدال مطرح نیست و بحث حضور فرهنگی است که اولویت وزارت و کمیته است چون حضور بانوان به عنوان شاخص زنان مسلمان دنیا می‌تواند بحث فرهنگی و جریان‌سازی ویژه‌ای را ایجاد کند. از طرفی به بحث کیفی و ارتقای فنی رشته ها هم نگاهی داریم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا