اخبار ورزشیفوتبال ایران

چراغ سبز برانکو؛ کدام لژیونر به پرسپولیس برمی‌گردد؟

اتفاق ویژه برای پرسپولیس می‌تواند بازگرداندن ستاره‌های لژیونر برای تداوم موفقیت در فصل آینده باشد.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از “ورزش سه”، پرسپولیس نزدیک به سومین قهرمانی متوالی خود است و چیز زیادی برای تکرار آن باقی نمانده است. آنها اما در فصل موفق خود که اکنون دو جام دیگر را در دسترس می‌بینند، در لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در ادامه تداوم هدف خود برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر و پیروزی‌ها، اکنون در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل نیز مدعی اصلی قهرمانی و البته مدعی جام حذفی محسوب می‌شوند. با این حال شکست و حذف از لیگ قهرمانان آسیا یک اتفاق بزرگ برای تیمی است که فصل گذشته را فارغ از تمامی مشکلات تا فینال پیش رفته بود. سرمربی سرخپوشان که قرار است لیست مدنظرش برای فصل آینده را روز یکشنبه در اختیار باشگاه قرار دهد، احتمالا برای تداوم موفقیت‌ها چشم به ستاره‌های بزرگی دوخته که می‌توانند علاوه بر ایجاد هیجان روی سکوها، در بازی‌ها نیز نقش لیدر و تاثیرگذاری داشته باشند.

مهمترین موضوع طی روزهای اخیر در خصوص باشگاه پرسپولیس مربوط به بازگشت برخی لژیونرهای این تیم است؛ فرشاد احمدزاده، مهدی طارمی، رامین رضاییان، صادق محرمی و وحید امیری از جمله ستاره‌هایی هستند که در دوران برانکو ایوانکوویچ برای جستجوی رویای خود راهی خارج از کشور شده‌اند و اکنون هر کدام علیرغم کیفیتی که دارند، در شرایطی قرار دارند که بازگشت به اردوگاه پرسپولیس برای آنها دور از ذهن نیست. برانکو ایوانکوویچ در حاشیه نشست خبری امروز خود پیش از جدال حساس برابر ماشین سازی در واکنش به سوالی درباره شایعات بازگشت لژیونرهای این تیم برای فصل آینده، موضعی سیاستمدارانه دنبال کرد. او مدعی شد همانطور که اکنون نیز بازیکنانی در تیمش وجود دارند که شانس حضور در خارج از ایران را دارند، این شانس برای بازگشت نیز وجود خواهد داشت.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به شرایط لژیونرهای پرسپولیسی و شانس بازگشت آنها:

مهدی طارمی؛ به دنبال حضور در انگلیس

مهاجم ملی‌پوش ۲۶ ساله اکنون بهترین شرایط را همچنان برای ادامه حضور در فوتبال خارج از ایران داراست. شرایط سنی و کیفی او، این بازیکن را همچنان در شانس دستیابی به رویای حضورش در فوتبال اروپا قرار می‌دهد. تجربه یک جام جهانی و یک جام ملت‌ها و عملکرد مناسب در امارات در ترکیب ایران، هرچند با هجمه‌هایی در خصوص عملکردش در لیگ ستارگان و تیم الغرافه همراه شده است، با این حال طبق شنیده‌ها او سه پیشنهاد مناسب خارجی دارد.

 

طارمی از لیگ قطر، لیگ یونان، بلژیک و انگلیس پیشنهاد دارد. با این حال او برای تداوم حضور در خارج از ایران نگاه ویژه‌ای به حضور در انگلیس و همراهی بازیکنانی همچون علیرضا جهانبخش، سعید عزت اللهی و کریم انصاریفرد دارد. در صورتی که این پیشنهاد به عنوان اولویت اول او به سرانجام نرسد، پرسپولیس گزینه مطلوب‌تری برای او محسوب خواهد شد. برانکو ایوانکوویچ علیرغم موفقیت طی دو فصل اخیر، همچنان در تیمش ضعف بزرگ تهاجمی را احساس می‌کند و اگر طارمی تمایل قطعی خود را نشان دهد، شاید بازگرداندن او در دستور کار قرار گیرد.

 

رامین رضاییان؛ اما و اگر

برانکو شاید بیشترین چالش دوران مربیگری خود را با رامین رضاییان پشت سر گذاشته باشد. رضاییان که به شکلی عجیب راهی ترکیه شده بود و عصبانیت برانکو ایوانکوویچ را بابت بی‌توجهی به تماس‌هایش بهمراه داشت. او البته بازگشت و بعد از مدتی سکونشینی به ترکیب بازگشت و نمایش موفقی به اجرا گذاشت. هرچند در ادامه رفتارهایش بعد از درگیری در اردوی امارات، از تیم اخراج شد. او حتی فرصت حضور و همراهی تیم در پایان فصل برای جشن قهرمانی را به دست نیاورد. سیاست‌های رفتاری این بازیکن به شکلی بوده که همیشه به نظر می‌رسیده در تضاد با برانکو و دیسیپلین او قرار داشته باشد. با این حال کمتر کسی می‌تواند کیفیت فنی او را منکر شود. بازیکنی که در حضور کوتاه مدت در لیگ ستارگان و تیم الشحانیه، قدرت فنی خود را به خوبی به نمایش گذاشته و مدعی است در ادامه رویاپردازی‌هایش به دنبال ادامه همراهی آنها نخواهد بود و هدف بزرگتری در سر دارد.

 

بازگشت رامین رضاییان هرچند با کمترین احتمال در شرایط فعلی همراه است، اما در صورت وقوع می‌تواند جناح راست این تیم را از حیث فنی، جالب توجه و باکیفیت‌تر شکل دهد.

وحید امیری؛ ترانسفر ناامیدکننده

بهترین بازیکن تیم برانکو ایوانکوویچ طی دو فصل حضورش در جمع پرسپولیس عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشت و در نهایت راهی ترکیه شد تا به زعم خود در ۳۱ سالگی آخرین شانس خود برای تجربه فوتبال اروپا را دنبال کند. امیری راهی ترابزون اسپور شد و علیرغم تصوری که از موفقیت او می‌شد انتظار داشت، راه به جایی نبرد و بیشتر به عنوان نیمکت نشین کار را دنبال کرده است. گمانه‌زنی‌هایی درباره اینکه او نتوانسته رضایت و انتظارات هواداران این تیم را برآورده کند و با پایان فصل احتمال قطع همکاری‌اش وجود دارد، افزایش یافته است. در صورت رقم خوردن این اتفاق، بعید است برانکو آغوش تیمش را برای او باز نکند و در تاکتیک مدنظرش به عملکرد فیزیکی، فنی و تکنیکی او چشم نداشته باشد.

 

 

فرشاد احمدزاده؛ دلتنگی برای پرسپولیس

احمدزاده یکی از بازیکنان محبوب برانکو محسوب می‌شد و این را تمامی بازیکنان آن دوره به آن اعتقاد دارند. علیرغم تمامی حواشی، این بازیکن همواره توانسته بود رضایت کادرفنی را در کنار خود داشته باشد. هرچند در پایان فصل هفدهم و در چالشی که با برخی هواداران پرسپولیس داشت، راهی فوتبال لهستان شد تا عجیب‌ترین تجربه را به نام خود کند. احمدزاده با توجه به شرایط لیگ لهستان کمتر توانسته شانس رویاپردازی خود را در این کشور دنبال کند. او البته در پایان فصل به دنبال جدایی از تیم اسلاوسک است و اگر در فوتبال اروپا تیمی برای حضور به دست نیاورد، بازگشت او نیز دور از انتظار نخواهد بود. برانکو که اعتقاد خاصی به کیفیت فنی و تکنیکی این بازیکن در کنار اعتماد به شم گلزنی و پاسوری او دارد، در صورتی که در فصل آینده شرایط مهیا باشد، احتمالا تمایل مثبت خود برای بازگرداندن او را نشان دهد.

 

 

صادق محرمی؛ بازگشت کمی غیرممکن

محرمی طی دو فصل در پرسپولیس از چهره یک پدیده به یک بازیکن آینده‌دار تبدیل شد. او در نهایت برای اینکه خود را در مسیر پیشرفت قرار دهد راهی لیگ کرواسی و تیم دیناموزاگرب شد. مدافع راست قابل اعتنای پرسپولیس هرچند در دوران حضور در فوتبال کرواسی توانست به تیم ملی نیز راه یابد، اما به نظر می‌رسد همچنان فاصله زیادی با رویاهای خود دارد. محرمی در قرارداد ۵ ساله با دیناموزاگرب قرار دارد و هدف از این انتقال هم برای او و باشگاه، ترانسفر و سودآوری از آن برآورد شده است. با این شرایط بعید است او قادر به بازگشت به پرسپولیس باشد و این مساله می‌تواند یک عقبگرد جبران ناپذیر برای او تلقی شود.

 

 

این پنج بازیکن، که در دوران برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس جدا شده و هر کدام با تفکری راهی تیم‌های خارجی شده‌اند، اکنون با چراغ سبز سرمربی سرخپوشان برای احتمال مذاکره برای بازگشت مواجه شده اند. هرچند همانطور که گفته شد از این جمع شاید تنها سه نفر شرایط بازگشت را متصور باشند و صادق محرمی و مهدی طارمی همچنان رویای بزرگتری را در سر دارند. شرایط برای رامین رضاییان نیز آنطور که باید برای مسیر بازگشت مساعد به نظر نمی‌رسد و البته این بازیکن نیز در شرایط فعلی چنین تصمیمی ندارد و به دنبال این است بعد از نیم فصل درخشش در لیگ ستارگان، پیشنهاد بهتری برای تداوم حضور در فوتبال خارج برای خود شکل دهد. باید دید از بین دو بازیکن دیگر (وحید امیری و فرشاد احمدزاده) برانکو ایوانکوویچ رای به بازگرداندن آنها خواهد داد یا خیر.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا