اخبار ورزشیفوتبال ایران

پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال هفته آینده در هیات رئیسه بررسی می شود

دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: پیش نویس اساسنامه فدراسیون در جلسه هفته آینده هیات رئیسه فدراسیون بررسی خواهد شد.

به گزارش پیشرو اسپرت، مهدی محمدنبی در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی “ورزش تعطیل نیست” شبکه ورزش، درباره جدول‌بندی جدید اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: جدول زمان‌بندی هجدهم فروردین ماه به تأیید هیئت رئیسه رسید و مطابق آن، بیستم فروردین ماه برای فیفا ارسال کردیم. فیفا هم چهارم اردیبهشت ماه یک تأییدیه را به چند منظور به ما داد. یکی از آن‌ها نقشه راه و جدول زمان‌بندی بود.

وی با اشاره اینکه پس از تصویب اساسنامه، مجمع انتخاباتی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: ان‌شاء‌الله افراد باتدبیر و همین‌طور ورزشی بیایند در کنار همدیگر فدراسیون را اداره کنیم. زمان برگزاری مجمع هم تعیین شده و در زمان خودش اعلام می‌کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال عنوان کرد: ما هفته  آینده هم به جهت مروری بر پیش‌نویس اساسنامه، در هیئت رئیسه جلسه داریم. روند اصلاح اساسنامه و مطابق آن اساسنامه به فیفا ارسال می‌شود و احیاناً فیفا هم نظرات خودش را لحاظ می‌کند و دوباره به مجمع برمی‌گردد. قاعدتاً این مسیر باید طی شود تا زمان برگزاری مجمع فرا برسد. این‌ها پازل‌هایی است که کنار هم هستند. هرچه سریع‌تر پیش‌نویس اساسنامه به تأیید فیفا و تصویب مجمع برسد، مجمع انتخاباتی را در زمان مقرر برگزار می‌کنیم.

محمدنبی درباره افزایش تعداد اعضای مجمع در اساسنامه جدید گفت: در دور جدید، قطعاً افزایش تعداد اعضا را داریم ولی این سیر باید کارش انجام شود تا بتوانم تعداد نهایی را بگویم. اعتقاد ما به این است که هیچ کولونی در مجموعه ایجاد نشود. نوع برخورد فدراسیون و روشی که فدراسیون دارد، این است که بخش‌های مختلف در مجمع مشارکت داشته باشند. بایستی مجموعه ورزش در این اساسنامه دیده شود و آن‌ها هم بتوانند در مجمع شرکت کنند.

او با اشاره به اینکه قاعدتاً باشگاه‌ها و مجموعه‌های دیگر سهم‌شان در مجمع به گونه‌ای خواهد بود که کولونی برای مجموعه‌ای به وجود نیاید، خاطرنشان کرد: همه ما یک خانواده هستیم و نمی‌توانیم خودمان را تفکیک کنیم. ما خانواده ورزش و فوتبال هستیم و باید در مجمع حمایت کنیم که این اساسنامه شکل بگیرد و مجمع انتخاباتی هم برگزار شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره تاریخ از سرگیری لیگ برتر فوتبال گفت: فیفا و AFC به ستاد مبارزه با کرونا در هر کشوری این وظیفه را سپرده‌اند که آن‌ها تاریخ جدید را اعلام کنند. قاعدتاً ما نیز بر مبنای دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا اقدام خواهیم کرد. وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی هم در این ستاد حضور دارند و در نهایت تصمیم‌گیری می‌کنند. ما منتظر خبر ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و ان‌شاء‌الله هیئت رئیسه سازمان لیگ نتیجه را اعلام می‌کند.

محمدنبی در رابطه با انتخابات هیئت فوتبال استان تهران اظهار داشت: موضوعات مربوط به فوتبال استان‌ها تابع اساسنامه استاندارد است و هرگونه تغییرات و موارد این‌گونه در هیئت رئیسه بررسی می‌شود. ما در نهایت آنچه مصوبه هیئت رئیسه هست را اعلام می‌کنیم. در دستور کار جدی ما این قرار داده شده که انتخابات‌شان را در فرصت باقی مانده برگزار کنیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا