اخبار ورزشیسایر اخبار

پیام جوهری به مناسبت نهمین سال ثبت جهانی آیین های زورخانه ای

۲۵ آبانماه ۱۳۹۸، نهمین سالروز ثبت آیین های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در سازمان جهانی یونسکو است.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از  پایگاه خبری ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، پیش از این پروندهٔ ثبت جهانی آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای به کوشش ایران و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز انجام شد و آیین‌های این ورزش کهن و اصیل ایرانی در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۳۸۹ برابر با ۱۶ نوامبر ۲۰۱۰ با عنوان «میراث معنوی بشریت، هدیه ایرانیان به جهانیان» در فهرست میراث معنوی یونسکو از سوی ایران به ثبت جهانی رسید.

بر همین اساس در نهمین سال از این رویداد ارزشمند مجتبی جوهری (رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی و دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی کشور) در پیامی این روز را به جامعه بزرگ ورزش کشور به ویژه ورزشکاران زورخانه ای و کشتی پهلوانی تبریک گفت.

بنابراین گزارش، پیام دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی کشور به این شرح می باشد.

ورزش‌ های زورخانه‌ای از قدیمی‌ترین مظاهر فرهنگ باستانی ایران است که با قدمت تاریخی و فرهنگی چند هزار ساله می‌تواند نقش ویژه ای در تحکیم هویت ملی ایرانیان در سراسر جهان ایفا نماید.

جذابیت و زیبایی های ظاهری این ورزش در کنار آموزه های معنوی و تاثیرات اخلاقی و تربیتی خاص آن باعث توسعه و ترویج فرهنگ پهلوانی می شود.

ورزش پهلوانی با ترویج خصایلی چون فداکاری، فروتنی، خودشکنی و حق طلبی در کنار پرورش جسم باعث اعتلای معنویت می شود.

اینجانب سالروز ثبت جهانی ورزش های زورخانه ای بعنوان میراث بشری و بخشی از تاریخ کشورمان را به جامعه بزرگ ورزش ایران به ویژه باستانی کاران عزیز تبریک می گویم امیدوارم با همت اهالی این رشته و حمایت مسئولین ورزش باستانی و میراث کهن کشورمان در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد.

۲۵ آبان‌ماه ۱۳۹۸

مجتبی جوهری

رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی

و دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی کشور

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 9 =

دکمه بازگشت به بالا