اخبار ورزشیسایر اخبار

پولادگر: اگر انتخابات کمیته به موقع برگزار می‌شد، مشکلی وجود نداشت

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در جایگاهی که هستم تمام تلاشم را می‌کنم انتخابات کمیته ملی المپیک در موعد مقرر برگزار شود.

به گزارش پیشرو ورزش، سید محمد پولادگر در حاشیه مجمع فدراسیون تنیس روی میز در مورد اینکه سه نفر از اعضای مجمع کمیته حکم بازنشستگی گرفته‌اند، اظهار داشت: از این موضع بی اطلاع هستم و اداره کل منابع استانی این کار را کرده و تا زمانی که حکم قطعی شان صادر نشده باشد، مانعی ندارند.

وی در مورد اینکه محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی بازگشت به کار گرفته است، گفت: چون در حوزه من نبوده است، از این موضوع بی اطلاعم. فقط این را بگویم که در جایگاهی که هستم تمام تلاشم را می‌کنم که انتخابات کمیته در موعد مقرر برگزار شود. همه می‌دانیم که برگزاری انتخابات نشانه دموکراسی و نشانه این است که در کشوری که انتخابات برگزار می‌شود همه چیز سرجای خودش است. برگزار نشدن آن خیلی برای ما تبعات دارد و همه باید کمک کنند انتخابات در موقع تعیین شده برگزار شود.

پولادگر در مورد اینکه ظاهرا قرار است در بدمینتون برای پوریا حکم سرپرستی بزنید و با این شرایط وجاهت مجمع کمیته از بین می‌رود، گفت: بله درست است باید تعداد فدراسیون های المپیکی در مجمع بیشتر از غیر المپیکی‌ها باشد. دو بحث وجود دارد، یک اینکه مجمع با دو سوم اعضا می‌تواند برگزار شود و بحث دیگر روی اعتبار مجمع است که بیشتر به خاطر المپیکی‌ها است. بدمینتون هم دوره اش تمام شده و سرپرست را تعیین می‌کنیم.

معاون وزیر ورزش در مورد اینکه انتخابات سوارکاری به کجا رسید، عنوان کرد: امروز جلسه‌ای است و امیدواریم تعیین تکلیف شود.

وی در خصوص انتخابات شمشیربازی و اینکه گفته می‌شود منتظر فدراسیون جهانی هستید، عنوان کرد: خیر ما منتظر کسی نیستیم و انتخابات برگزار می‌شود.

پولادگر در مورد اینکه یک رئیس فدراسیون نمی‌تواند بیش از سه دوره رئیس باشد، گفت: بله این قانون است و ما درخواست داریم که در اساسنامه اصلاح کنیم. باقرازده هم به دلیل اینکه سه دور رئیس بوده و چون نمی‌تواند دوره بعدی رئیس شود، به همین دلیل اجازه دادیم، سرپرست شود.

معاون وزیر ورزش در خصوص انتخابات ژیمناستیک عنوان کرد: متاسفانه کارشکنی‌هایی صورت گرفته و پیگیر هستیم. فکر می‌کنم فردا زمان آغاز ثبت نام از نامزدها را اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درست است که ایمیل فدراسیون در اختیار مسئولان سابق است و مسئولان فعلی نمی‌توانند با فدراسیون جهانی ارتباط بگیرند، گفت: بله این صحت دارد و ما از طریق نهادهای نظارتی این موضوع را پیگیری می‌کنیم. دنبال این بودیم که ایمیل را بگیریم، اما متاسفانه هیچ گونه همکاری نکردند.

پولادگر در مورد موضع وزارت ورزش برای انتخابات فوتبال و اینکه برای عدم حضور تاج در انتخابات وزارت کاری می‌کند یا خیر، تاکید کرد: نمی‌دانم چرا وزارت ورزش باید برای عدم تایید صلاحیت تاج تلاش کند. نهادهای نظارتی و قضایی داریم و اگر کسی جرمی مرتکب شده باشد آنها باید حکم دهند. وزارت ورزش در جایگاه صدور حکم نیست. اصلا ما در مورد فوتبال تایید یا رد صلاحیت نمی‌کنیم و خودشان کمیته‌ای دارند و آنجا کارشان را می‌کنند. وزارت ورزش هیچ گونه دخالتی در این مورد ندارد.

وی در مورد عملکرد فدراسیون‌ها در بازی‌های کشورهای اسلامی و نتیجه ضعیف دوومیدانی گفت: دو روز است بازی ها تمام شده و ما از امروز به بررسی عملکرد فدراسیون‌ها خواهیم پرداخت. اگر نیاز به اصلاحی باشد، ورود خواهیم کرد.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید اگر به هر دلیلی انتخابات کمیته برگزارنشود، وزارت مقصر شناخته می‌شود، گفت: این نهایت کم لطفی است و می‌دانم برخی‌ها به این روال عمل می‌کنند. اگر انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شد، هیچ مشکلی وجود نداشت. آن زمان دو یا سه فدراسیون بدون رئیس داشتیم که نمی‌توانستند رای دهند، اما الان بیشتر شده است.

وی در مورد اینکه منظورتان از این افراد، صالحی امیری است، گفت: منظورم فرد خاصی نیست، بلکه هرکسی که توپ را به زمین وزارت ورزش بیندازد، کم لطفی می‌کند، چون در همان دی ماه سال گذشته که دوره تمام شده بود، می‌توانستیم انتخابات را برگزار کنیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا