اخبار ورزشیفوتبال ایران

پنجعلی: با رفتن انصاری فرد هم اوضاع مدیریت پرسپولیس تغییر نکرد/وزارت ورزش باید به مردم کمک کند نه فوتبال دولتی

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مدیریت باشگاه پرسپولیس مشکلات زیادی دارد و باید بدهی‌های قبلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم تسویه کند، با رفتن انصاری فرد هم اوضاع هیچ فرقی نمی‌کند.

به گزارش پیشرو اسپرت، محمد پنجعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شیوع کرونا در ایران اظهار داشت: این یک مصیبت جهانی است اما فرقش در ایران این است که متأسفانه مردم ما و هم چنین دولت مقداری آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شوخی گرفته‌اند. شرایط سختی به وجود آمده، باید از قهرمانان واقعی یعنی پزشکان و پرستاران قدردانی کنیم که از جانشان مایه می‌گذارند. مردم هم باید همکاری کنند و جواب این از خودگذشتگی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با عملکردشان بدهند.

پنجعلی افزود: فوتبال هم تحت تأثیر این مسأله قرار گرفته و همه باید کمک کنیم این ویروس ریشه کن شود. این اتفاق واقعا نادر و استثنایی است. باید ببینیم وضعیت چه می‌شود و منتظر دستورالعمل فیفا و AFC باشیم و به یک جمع‌بندی برسیم.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص سرانجام لیگ نوزدهم عنوان کرد: مسلما پرسپولیس از نظر امتیازی می‌تواند ادعای قهرمانی کند، چون حریفانش با هم بازی دارند و ۱۰ امتیاز جلوتر است. اگر کرونا برود و مسابقات ادامه پیدا کند، امتیازات پرسپولیس بیشتر هم می‌شود چون بازی‌هایش راحت‌تر است.چه ایرادی دارد اگر لیگ ادامه پیدا کند، حتی اگر بدون حضور تماشاگران باشد. مردم می‌توانند در خانه و پای تلویزیون‌ بنشینند. با تمهیدات و انجام آزمایشات می‌توانند سلامت بازیکنان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنترل کنند و بازی‌ها برگزار شود. این اتفاق کمکی هم برای موضوع قرنطینه مردم خواهد بود.

وی در مورد اختلاف نظرهایی که برای تعیین قهرمان لیگ نوزدهم در صورت قطع ادامه مسابقات وجود دارد، گفت: پرسپولیس ۱۰ امتیاز جلوتر است و به شما قول می‌دهم اگر بازی‌ها ادامه پیدا کند این اختلاف‌ها بیشتر می‌شود. خود بازیکنان پرسپولیس هم موافق ادامه مسابقات هستند. طبیعی است آن‌هایی که جام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست رفته می‌بینند بهانه می‌آورند. ما هم که ۱۰ امتیاز جلو هستیم خودمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محق قهرمانی می‌دانیم. باید کارشناسی کنند و شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسنجند و نظر درست بدهند.

پنجعلی در ادامه تصریح کرد: این دوران در تاریخ ثبت می‌شود، همه چیز ما، اقتصاد، فرهنگ، سیاست و طبیعتا ورزش و فوتبال هم در تاریخ ثبت می‌شود. در آینده ممکن است در مورد این روزها فیلمی ساخته و یا کتابی نوشته شود. بنابراین باید کاری کنیم که به نفع تاریخ مملکت باشد. باید بتوانیم اوضاع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنترل و مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مجاب کنیم که در خانه بمانند، نه این که به خاطر شرایط بد اقتصادی و بی پولی به خیابان‌ها بیایند. اگر به خوبی کنترل شود، در آینده می‌گویند چه دولت بلده‌کار و متخصصی بود. کادر مدیریتی و پزشکی یک کشور در این مواقع اول به چشم می‌آیند. مثل کشور کره جنوبی که الان می‌گویند دولت کره این وضعیت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنترل کرد. در فوتبال هم همین است.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد این که در تمام دنیا شاهد این هستیم که نهادهای ورزشی و همچنین ورزشکاران در این شرایط کمک‌های اجتماعی زیادی دارند، اظهار داشت: در همه جای دنیا ارتزاق مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تأمین می‌کنند و به آنها پول می‌دهند. این وظیفه دولت است و یک وظیفه اجتماعی است. یکی از ضعف‌های ما همین است که فوتبالمان دولتی است. شما در مورد فوتبال خصوصی آن طرف دنیا صحبت می‌کنید. اگر قرار باشد در کشور ما باشگاه کمک کند در واقع باید دولت کمک کند. چون ساختار باشگاه‌ها و تیم‌ها دولتی است. بازیکن هم می‌گوید دولت باید به ما پول بدهد. همه بازیکن‌ان هم طلبکار هستند. اصلاً فوتبال ما متفاوت است و با فوتبال دنیا مغایرت دارد.

وی در مورد این که فدراسیون فوتبال هم در این شرایط منفعل عمل می‌کند، گفت: فدراسیون هم تحت نظر دولت است و جناب روحانی و وزارت ورزش باید کمک کنند. تیم‌های ما زیر نظر وزارت هستند. باید از بودجه مملکت دست به دست شود. دولت بودجه دارد و برای این زمان‌ها باید آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خرج کند. می‌گویند یک میلیون تومان وام می‌دهیم با بهره ۱۲ درصد، آیا این زشت نیست؟ در دنیا می‌بینید چطور برای مردم تسهیلات قائل می‌شوند. الان خط فقر ۶-۵ میلیون تومان است. آدم افسوس می‌خورد که دولت یک کشور ثروتمند می‌خواهد به مردم یک میلیون وام با  سود ۱۲ درصد بدهد. این در تاریخ نوشته می‌شود و آیندگان قضاوت می‌کنند.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد وضعیت نامشخص پرسپولیس عنوان کرد: ۱۰۰ تا ۲۰۰ مصاحبه کرده‌ام و گفتم درست نمی‌شود، الان هم می‌گویم درست نمی‌شود. چون این فوتبال از جیب مردم و از جیب کارگری که ۹-۸ ماه حقوق نگرفته خرج می‌کند. در فوتبال باید درآمدزایی باشد. فوتبال یک صنعت است که همه از آن پول درمی‌آورند اما در ایران از جیب خرج می‌کنند. در هیچ جای تاریخ و دنیا نمی‌بینیم که یک باشگاه در یک سال ۵-۴ مدیرعامل عوض کند. باید ساختار عوض شود و درآمدزایی داشته باشیم. مدیریت باشگاه پرسپولیس مشکلات زیادی دارد و باید بدهی‌های قبلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم تسویه کند.

وی در خصوص شرایط باشگاه پس از رفتن انصاری‌فرد عنوان کرد: با رفتن او هم اوضاع هیچ فرقی نمی‌کند. او که بود ۶ ماه هر روز صبح من را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وادار می‌کرد که به باشگاه بروم تا برای فوتبال پایه پرداختی داشته باشد. کل بچه‌های آکادمی در ۱۵-۱۴ ماه ۱۰ درصد هم نگرفتند و او هر روز امروز و فردا می‌کرد. در صورتی که بودجه تیم‌های پایه در یک سال، سرجمع یک میلیارد می‌شود. مربی آکادمی قراردادش ۳۰ میلیون تومان بود اما بازیکن خارجی آوردند، ۳ میلیارد، ۵ میلیارد، ۷ میلیارد به او دادند و آن‌ها بازی هم نکردند. معلوم نیست روی چه زد و بندی به پرسپولیس آمدند. بعضی‌ها هم اصلاً فوتبالیست نبودند و فقط اسمشان در شناسنامه خارجی بود. با این شرایط کسی هم که توانایی داشته باشد نمی‌تواند کاری کند و وقتی اینجا بیاید در این جریانات حل می‌شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا