اخبار ورزشیتوپ و تور

پاکدل: در سخت‌ترین گروه بودیم

رئیس فدراسیون هندبال گفت: متاسفانه برخی از افراد می‌خواهند از آب گل آلود ماهی گرفته و همه زحمات را زیر سوال ببرند. مگر می‌شود یک شبه تمام نفرات تیم ملی را تغییر داد که آقایان چنین موضوعاتی را مطرح می‌کنند؟

به گزارش پیشرو اسپرت، علیرضا پاکدل در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد عملکرد تیم ملی هندبال ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک و کسب عنوان پنجمی در این دوره از مسابقات اظهار داشت: پیش از حضور تیم ملی در رقابت‌های انتخابی المپیک انتظار زیادی از ملی‌پوشان وجود نداشت، چراکه تیم ملی ما بعد از حدود یک سال شکل گرفت.

* پس از سال‌ها از سرمربی ایرانی استفاده کردیم

وی ادامه داد: در سال ۹۷ هندبال ایران عملاً هیچ فعالیتی نداشت. ما فعالیت‌های تیم ملی را آغاز کردیم و پس از سال‌ها از حضور یک سرمربی ایرانی بهره بردیم. ملی‌پوشان چند ماه زیر نظر علیرضا حبیبی تمرین کردند و ما هم هرچه در توان داشتیم برای آنها فراهم کردیم. تیم ملی یک بازی دوستانه باعراق برگزار کرد و ۱۰ روز هم زودتر به قطر، محل برگزاری مسابقات انتخابی المپیک رفت.

* ۴۰درصد تیم ملی جوان شد

رئیس فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: بازی‌های دوستانه در قطر کمک کرد تا هماهنگی لژیونرها با جوانانی که به تیم ملی اضافه شده‌اند بیشتر شود. کادر فنی حدود ۴۰درصد تیم ملی را جوان کرد و نفراتی همچون قلندی، صادق‌زاده، فرهادی، مسعودی و … را به تیم ملی اضافه کرد. برخی از نفرات تیم ملی برای اولین‌بار در رده بزرگسالان آسیا حاضر شده بودند.

* در سخت‌ترین گروه بودیم

پاکدل ادامه داد: گروه ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک سخت‌ترین گروه بود و دیدیم که دو تیم از همین گروه راهی فینال شدند. با این حال ملی‌پوشان ایران عملکرد خوبی داشتند و توانستند کره‌جنوبیِ مدعی را شکست دهند. ما در بازی قبلی خود مقابل بحرین با اختلاف ۶ گل و دیدار قبل از آن را با اختلاف بالای ۱۰ گل به بحرین واگذار کرده بودیم، اما این بار با حضور بخشی از لژیونرهای خود با اختلاف ۳ گل نتیجه را واگذار کردیم.

* نتیجه بازی بحرین و کره‌جنوبی آب سردی بر پیکر تیم ایران بود

وی گفت: پیش از بازی ایران با کویت هم تیم‌های کره‌جنوبی و بحرین مقابل هم قرار گرفتند. تیم ایران تنها در یک شرایط از دور مسابقات کنار می‌رفت و متاسفانه همین اتفاق هم افتاد یعنی بحرین با اختلاف یک گل نتیجه را به کره‌جنوبی واگذار کرد. این نتیجه آب سردی بر پیکر تیم ملی بود و همین موضوع موجب شد تا دیدار ما با کویت با نتیجه تساوی خاتمه پیدا کند. خوشبختانه در ادامه شرایط خوب پیش رفت و ایران با غلبه بر هنگ‌کنگ و کویت توانست عنوان پنجم را کسب کند.

* برخی‌ها می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند

رئیس فدراسین هندبال با ابراز رضایت از عملکرد کادر فنی و بازیکنان، خاطرنشان کرد: اگر کمی شانس داشتیم و اتفاقات خاصی رخ نمی‌داد به جمع ۴ تیم نهایی راه پیدا می‌کردیم که متاسفانه اینگونه نشد. ما باید روز جوانگرایی خود بیشتر کار کنیم. متاسفانه برخی از افراد غیرکارشناس می‌خواهند از آب گل آلود ماهی گرفته و همه زحمات را زیر سوال ببرند. مگر می‌شود یک شبه تمام نفرات تیم ملی را تغییر داد که آقایان چنین موضوعاتی را مطرح می‌کنند؟

* نه حبیبی و نه هیچکس دیگر نمی‌تواند معجزه کند

پاکدل با بیان اینکه نه حبیبی و نه هیچکس دیگر نمی‌تواند معجزه کند، افزود: ما برنامه‌ ۳ ساله، ۵ ساله و ۸ ساله داریم و در این مسیر نگاه ویژه‌ای به رده‌های پایه خواهیم داشت. نگاه بلند و مدت و برنامه راهبردی هم داریم. در رده بزرگسالان هم می‌خواهیم هرچه زودتر به سطح اول آسیا برسیم. پس از بازگشت تیم ملی از مسابقات قطعاً جلسه‌ای در کمیته فنی با حضور سرمربی تیم ملی خواهیم داشت تا هم عملکرد تیم را بررسی و هم برای رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان برنامه‌ریزی کنیم.

* نگاه‌ها و توقعات نباید غیرمنطقی باشد

وی با اشاره به مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: آسیا ۳ سهمیه برای حضور در مسابقات جهانی دارد و ما باید از این فرصت استفاده کنیم. به خوبی می‌دانیم که کارمان بسیار سخت است، چون بحرین، قطر، کره‌جنوبی و کویت از جمله مدعیان این مسابقات خواهند بود. معتقدم که نباید نگاه غیرمنطقی به هندبال داشت، چون وضعیت ما مشخص است. نباید توقع داشت که ما بتوانیم به راحتی بحرین را شکست دهیم، چراکه بحرینی‌ها در چند سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته‌اند. آنها چند سال پیش در فینال مسابقات آسیایی در وقت‌های اضافه مغلوب قطر شدند و امسال در نیمه‌نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک قطر را شکست دادند.

* درب‌های وزارت همیشه به روی مسئولان هندبال باز بوده

رئیس فدراسیون هندبال عنوان کرد: کره‌جنوبی و بحرین به تازگی از مسابقات جهانی بازگشتند و روند صعودی خوبی دارند، اما ما از سال ۲۰۱۵ نتوانسته‌ایم به مسابقات جهانی برویم. جایگاه ما با حریفان کمی متفاوت است، اما در تلاش هستیم تا شرایط را تغییر دهیم. خوشبختانه سلطانی‌فر و داورزنی در این مسیر تعامل خوبی با ما دارند. درب‌های وزارت ورزش همیشه به روی مسئولان فدراسیون هندبال باز بوده و بهترین شرایط را برای ما فراهم می‌کنند. باید از آنها تشکر کنم که همیشه نگاه ویژه‌ای به هندبال داشته‌اند.

انتهای پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 19 =

دکمه بازگشت به بالا