اخبار ورزشیتوپ و تور

پاکدل: تلاش می‌کنیم کرسی‌های کلیدی را در آسیا بگیریم

رئیس فدراسیون هندبال ایران، گفت: امیدوارم صالحی‌امیری و وزیر ورزش توجه ویژه‌ای به هندبال داشته باشند من قول می‌‌دهم هندبال را به جایگاه خودش برگردانم.

به گزارش پیشرو اسپرت ،‌علیرضا پاکدل در برنامه تلویزیونی رکورد در مورد شرایط هندبال کشور اظهار داشت:  هندبال ما ۶-۵ سال پرتلاطم را داشته و در سال‌های اخیر چندین رئیس سرپرست فدراسیون را تجربه کرده و سال‌های آرامش به دور بوده و در کنار آن مشکلات مالی و اقتصادی باعث شده از جایگاه خودش فاصله بگیرد.

پاکدل درمورد وضعیت لژیونرها گفت: لژیونرها در واقع یک تیغ دو لبه هستند؛ حضور بازیکنان ایرانی در باشگاه‌های خارجی یک ظرفیت است اما زمانی که نتوانیم در تیم ملی از آنها استفاده کنیم خوب نیست و این قضیه در ۳-۲ سال اخیر باعث شده که این حضور در باشگاه‌های خارجی به تیم ملی کمک نکند.

رئیس فدراسیون هندبال درمورد اینکه شاید به خاطر دستمزد باشد که بازیکنان لژیونر می‌شوند، تصریح کرد: مشکلی که ما در مورد لژیونرها داریم ITC نامحدود آنها است و دست فدراسیون بسته بود و نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. شاید اگر یکی دو تا از بازیکنان کلیدی را در مسابقات به همراه داشتیم نتیجه بهتری می‌گرفتیم. در سال ۹۷ هندبال کلا تعطیل بوده با آمدن آقای حبیبی بعد از بیست و یکسال یک سرمربی ایرانی را داشتیم. ما کره جنوبی را شکست دادیم و اگر دو لژیونر را مقابل بحرین همراه داشتیم قضیه فرق می‌کرد.

وی ادامه داد: مشکلی که ما با باشگاه دینامو بخارست رمانی داشتیم و حتی فدراسیون جهانی هم ‌آنها را تهدید کرد این بود که آنها در لیگ قهرمانان اروپا بازی داشتند و به همین خاطر لژیونرها را به ما ندادند. لژیونر ما در بوندسلیگا هم مشکل ورود و خروج داشت و استکی هم در فرانسه مصدوم بود. ما برای مسابقاتی که فردا قرعه‌کشی می‌شود و ۲۵ دی در کشور کویت آغاز خواهد شد ۳-۲ ماه فرصت داریم اما فقط در ۲۵ روز آخر می‌توانیم لژیونرها را داشته باشیم. ۷۰-۶۰ درصد بازیکنان اصلی ما لژیونر هستند بنابراین باید کاری که کره جنوبی شروع کرد را آغاز کنیم. باید کم‌کم برای نسل آینده و تیم ملی پشتوانه‌سازی کنیم.

رئیس فدراسیون هندبال در ادامه و در مورد اینکه چرا فدراسیون لژیونرها را مجبور به حضور در تیم ملی نمی‌کند گفت: فدراسیون زمانی که ITC بازیکن نامحدود صادر شده کاری نمی‌تواند بکند و باید برای پشتوانه‌سازی تلاش کنیم. نوروزی در بوندسلیگا تیمش سقوط کرده بود و به دنبال تیم می‌گشت او در آلمان بیمه بیکاری می‌گرفت و ۲۱ روز بیشتر نمی‌توانست از این کشور خارج شود. البته در یکی از اردوها حضور داشت و ۲۱ روز او تمام شد توقع از لژیونرها این بود که در تیم کشورشان حاضر باشند. هفته آینده جلسه‌ای با سرمربی تیم ملی و کمیته فنی برگزار می‌کنیم و تصمیم‌گیری نهایی را انجام می‌دهیم تا اتفاقات خوبی برای هندبال بیفتد. پروسه‌جوان‌گرایی یکشبه اتفاق نمی‌افتد.

پاکدل تصریح کرد: قلندری که بازیکن ۱۸ ساله ما بود ششمین بازیکن باارزش مسابقات آسیایی شد و یک آورده برای هندبال ما بود. در فدراسیون من قطعا باز هم این اتفاقات تکرار می‌شود.  این ظرفیت را در هندبال می‌بینیم که جوانان خوب و با استعداد رشد کنند و در آ‌ینده کارهای بزرگ انجام بدهند. باید برای این کار برنامه‌ریزی کنیم دیدیدم که بحرین با برنامه‌ریزی ۵-۴ ساله قطر را برد و قهرمان آسیا شد و سهمیه المپیک گرفت.

پاکدل درمورد اینکه ما در گذشته پیشرفت خوبی در هندبال داشتیم و در حال حاضر این پیشرفت کجا است گفت: هندبال چند سال پرتلاطم داشت. کمی آشفتگی و تنش‌ها باعث شد عقب بمانیم. ما در گذشته خوب بودیم  اما بعد از آن از هدف اصلی خودمان دور شدیم. چند اتفاق خوب برای هندبال افتاده است بعد از ۷-۶ سال توانستیم میزبانی جوانان آسیا را بگیریم. ضمن اینکه هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان قرار است یکی از مدرسین بزرگ دنیا به ایران بیاید همچنین با کشورهایی مانند کرواسی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌ایم. دکتر حسن مصطفی رئیس فدراسیون جهانی نیز قول داده یکی از مدرسین تراز اول را با هزینه این فدراسیون به ایران بفرستد. ما در بانوان با سطح اول آسیا فاصله داریم و برای همین تلاش کردیم آنها در مسابقاتی که قرار است با هزینه فدراسیون جهانی برگزار شود شرکت کنند انشاءاله با برنامه‌های راهبردی که در پی اجرای آنها هستیم بتوانیم کارهای خوبی انجام دهیم. ما دو اردو برگزار کردیم و حدود ۱۲۰ بازیکن جوان و استعداد را زیر نظر گرفتیم. تیم ملی جوانان و نوجوانان ما تشکیل شده است و در حال حاضر پنجمین اردوی آنها در حال برگزاری است و از برنامه جلوتر هستیم تلاش می‌کنیم زیرساخت‌ها را درست کنیم و با پرورش استعدادها نیاز ضروری هندبال را برطرف کنیم.

وی درمورد تاریخ شروع لیگ هندبال گفت: لیگ ما ۲۸ آبان مجددا شروع می‌شود و ۵-۴ هفته لیگ را داریم و بعد از آن اردوی تیم ملی برگزار می‌‌شود در مدت برگزاری مسابقات لیگ چون لژیونرها نیستند برپایی اردو هم کارایی ندارد.

وی درخصوص تفاوت لیگ امسال با سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: در لیگ امسال تعداد تیم‌ها بیشتر شده، امسال هر ۵ هفته لیگ پخش زنده داشت که خیلی به رشد هندبال کمک کرد و باعث حضور اسپانسرها شد.

رئیس فدراسیون هندبال ایران درمورد اینکه ما کرسی‌هایی را در آسیا از دست داده‌ایم و چه برنامه‌ای برای احیای این موضوع دارد، اظهار داشت: سال آینده در انتخابات فدراسیون هندبال آسیا برنامه خواهیم داشت البته ا لان چند نفر از کشورمان در فدراسیون هندبال آسیا جایگاه دارند جناب رحیمی نایب رئیس این فدراسیون هستند،؛ خانم نوری جایگاه دارند و همچنین جناب حبیبی مدرس فدراسیون هندبال آسیا هستند و تلاش می‌کنیم سال آینده کرسی‌های کلیدی را بگیریم و جایگاهمان را مستحکم کنیم تا آسیب کمتری ببینیم.

پاکدل درمورد تعامل وزارت ورزش و فدراسیون هندبال گفت: هندبال ما ظرفیت  بسیار بهتری نسبت به والیبال داشت اما به دلیل مسائل و مشکلاتی که در هندبال بود و توجه کمتری به این ورزش می‌شد ما جایگاه ظرفیت را از دست دادیم. جناب صالحی امیری بعد از بازی ما مقابل کره جنوبی به من گفت از این بازی لذت بردم و فکر نمی‌کردم  هندبال ما چنین پتانسیلی داشته باشد و باید به این ورزش بیشتر رسیدگی کنیم. من امیدوارم همه اعضای خانواده هندبال را دور هم جمع کنیم. از تمام بزرگانی که در این ۸-۷ ماه در کنار من بودند و حمایت کردند تشکر می‌کنم امیدوارم آقایان صالحی امیری و وزیر ورزش توجه ویژه‌ای به هندبال داشته باشند من قول می‌دهم هندبال را به جایگاه خودش برسانم. ما چندین شهر را مانند شیراز معرفی کردیم که کارشناسان بیایند و بازدید کنند تهران را به خاطر اینکه شرایط استاندارد نداشتیم و همچنین وقت تماشاگران معرفی نکردیم. انتظار داریم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک توجه بیشتری به هندبال داشته باشند.

انتهای پیام/ا

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا